Vericam
Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 13-03-05 13:31

Hey.

Jeg har lige været på Amu kursus i CNC programmering.
Vi brugte et program som hedder Vericam.

Er der nogen der kan hjælpe med og skaffe dette program eller findes der et
andet program som er bedre til og simulere og skrive koder i?

På forhånd tak.

Fra : JB

Dato : 13-03-05 17:09

"--= Pomfrit =--" <dont@work.com> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> andet program som er bedre til og simulere og skrive koder i?

Hvor gik du på kursus henne, jeg kunne måske have interesse i et sådant
kursus.

JB

Fra : GK

Dato : 14-03-05 00:11

> [...]
et
> andet program som er bedre til og simulere og skrive koder i?

hej pomfrit

er det et program til at simulere de koder du selv skriver så du kan se om
det du skriver også er korekt programmeret .. Var det et dreje eller fræse
kursus du var på .. kan du ikke uddybe det lidt mere hvad det er du gerne
vil med programmet det gør det meget nemmere for os at hjælpe dig for der
er mange CAM programmer
til både / fræsning / drejning/ trådgnistning/ revolverstandser/ vandskæring
til fræsning kan jeg lige nævne et par stykker og det er Edgecam og
Mastercam /Surfcam/alphacam ,, jeg går ud fra at det du ude efter er et
prg til at
simulere noget kode du selv skriver eller hvad ???

Mvh gk

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 14-03-05 00:18

2D 3D ?

Hvis 2D sim. (fræse og dreje) og håndkodning så er CIMCO Edit et godt proggy
til dette

Mvh
Leon

Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 15-03-05 09:37

Hey Leon

Har du en kopi af dette program som jeg kunne få eller har du et link til
hvor jeg kan download det..?

Mvh Pomfrit

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 15-03-05 13:00

Hej,

Kopi'er med licens får du med sikkerhed ikke her igennem, men du kan
downloade en 30eval. på www.cimco-integration.com

Mvh
Leon

Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 15-03-05 09:34

Hey GK

Det er et program til og simulere nogen af de tegnering jeg har. Det var et
CNC Drejekursus jeg var på. Ikk fræserkursus men almindelig CNC kursus.
Vi brugte et program der hed Vericam og det var Dos-baseret. Her kunne vi
skrive koderne og så kunne den simulere det som vi havde skrevet.
Det er det program jeg er ude efter. Men hvis der findes et andet program
der er bedre en det program så vil jeg da gerne have nogen oplysninger om
det program.
Da Vericam programmet er DOS-baseret så er grafikken ikk mega god og den har
svært ved og simulere små rundinger.

Et andet problem jeg også har er at den CNC maskine vi brugte på kursuset
var en Okuma og vi har Fanuc CNC maskiner på mit arbejde.
Sådan som jeg kan se det er der lidt forskel på koderne til de 2 maskiner
eller er det bare mig.?

Jeg er CNC Operatør og passer til daglig 5 CNC maskiner men nu er jeg ved og
lærer noget mere om at stille op på maskinerne.
Det med og stille op kan jeg godt det er mere det med og kunne skrive
programmerne og kunne finde fejl i programmerne.

Håber det hjælper lidt.

Mvh Pomfrit

Fra : Freddy

Dato : 15-03-05 21:54

Hej

Prøv at kikke på : http://hem.fyristorg.com/libellus/index.htm
Der er en sød lille gratis simulator til drejeprogrammer - koderne minder
meget om FANUC.

Vh Freddy

Fra : GK

Dato : 15-03-05 22:58

det var lige det prg jeg tænkte på

mvh gk

Fra : GK

Dato : 15-03-05 22:26

> [...]
> det program.
> Da Vericam programmet er DOS-baseret så er grafikken ikk mega god og den
'
jeg fandt et godt prg på nettet en gang netop til drejning ,og det var
gratis,, jeg skal se om jeg kan finde det til dig ,, det var netop sådan et
der kunne simulere drejning ,, ud fra de koder man selv skrev .. og var
faktisk ret godt lavet

> [...]
> var en Okuma og vi har Fanuc CNC maskiner på mit arbejde.
> Sådan som jeg kan se det er der lidt forskel på koderne til de 2 maskiner

det skal du kun være glad for at det er FANUC det er det sprog de fleste
bruger ISO okuma er noget for sig selv og
er noget kryptiske at programmere men meget smarte når man først har lært
det mystiske sprog de bruger .. ISO ved man da hvad er og det er let at
finde noget om det på nettet ..

> [...]
> Det med og stille op kan jeg godt det er mere det med og kunne skrive
> programmerne og kunne finde fejl i programmerne.

ja det vil jeg også sige .. du arbejder jo i blinde når du ikke ved hvad det
er der står på skærmen ,, det er jo en katastrofe hi hi hi så du må vist
til at læse lidt i de tykke bøger ,,der kan du lære meget ,, du kan også
søge lidt på nette der er meget godt at finde inden for programmering ,,,

Fra : GK

Dato : 15-03-05 22:55

http://www.dancam.dk/ prøv at se på det her prg måske noget i den
retning du søger