Hvordan fungerer de aktier her
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 01:12

Hej.

Vejle Boldklub Elite fodbold A/S har aktier, der er noteret i Dansk OTC
fondsbørs (http://www.danskotc.dk/framesets/index_otclisten.html)

Ved sidste generalforsamling var kursen så vidt jeg husker 9 (ni) for en 100
kr. aktie Det blev vist nok yderligere nedskrevet og kursen er vist 1
ifølge listen ovenfor.

Men ifølge Vejle Amts folkeblad, så...

Dernæst skriver VAF i dag, at VB vil sælge for 3 mill. kr. aktier til maj
måned. Kursen bliver iflg. Lars Skou på mellem 130 og 170 alt afhængig af
det regnskab klubben vil offentliggøre på generalforsamlingen og hvis den
bliver på 150 vil det øge aktiekapitalen med 3 mill. til samlet 9,5 mill..

Hvordan kan kursen gå fra 1 til 170 på et år?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 23:34

"Hans Larsen" <Nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver på 150 vil det øge aktiekapitalen med 3 mill. til samlet 9,5 mill..
>
> Hvordan kan kursen gå fra 1 til 170 på et år?

Var det et svært spørgsmål?

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-05 23:44

Hans Larsen skrev den 15-03-2005 23:34:

> Var det et svært spørgsmål?

Prisen på aktier er vel hvad markedet mener den er værd.

Det kan godt være, at Generalforsamlingen har solgt nogen 100 kroners
aktier til 9 kroner, men der for kan kursen på aktierne jo godt stige
til 170 kr. pr aktie. dvs. aktionærene har en "fortjeneste" på 161
kroner pr. aktie i tilfælde at aktien realisereres.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året