Begynderbøger til Visual Basic
Fra : Helge Duif

Dato : 11-03-05 07:48

Hej, er der nogen der kan anbefale en god begynderbog til Visual Basic,
meget gerne på dansk....

mvh. Helge

Fra : Jan V.

Dato : 17-03-05 08:11

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, er der nogen der kan anbefale en god begynderbog til Visual Basic,
> meget gerne på dansk....
>
> mvh. Helge

http://www.schultzboghandel.dk/book.asp?topic=178&book=990379

men måske er det fordi at forfatteren er en af mine kollegaer

/Jan

Fra : ST

Dato : 17-03-05 14:25

> http://www.schultzboghandel.dk/book.asp?topic=178&book=990379
>
> men måske er det fordi at forfatteren er en af mine kollegaer
>
> /Jan

Den kan jeg godt tilslutte mig. Det er en fin lille bog.

En anden god begynderbog er Sam's Teach Yourself Visual Basic 6 in 21 days.

Fra : Helge Duif

Dato : 17-03-05 18:18

Hej, tak for svarene..., i disse computertider, hvor tiden går med lysets
hastighed, har det da ikke noget at sige, at bogen er fra 1999..., det er jo
i det forrige årtusinde.......???

Jeg har foreløbig købt Start på Visual Basic 6,0 af Jakob Kristiansen (den
er fra dette årtusinde..!!!) og den virker meget lovende (og pædagogisk)

mvh. Helge

Fra : Jan V.

Dato : 18-03-05 07:51

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> er fra dette årtusinde..!!!) og den virker meget lovende (og pædagogisk)

Jeg skrev nu altså ogå at jeg anbefalede den, fordi han er min
kollega/arbejdsgiver.

Desuden var han min underviser i VB på datamatikerstudiet - sådan er verden
så forunderlig.

/Jan

Fra : ST

Dato : 20-03-05 20:11

> [...]
> hastighed, har det da ikke noget at sige, at bogen er fra 1999..., det er

Den udgave af VB du har valgt at lære er fra det forrige årtusinde. Du kunne
også starte på VB.NET,,, det er fremtiden og fra dette årtusinde.

Fra : Helge Duif

Dato : 20-03-05 21:33

> Den udgave af VB du har valgt at lære er fra det forrige årtusinde. Du
> kunne
> også starte på VB.NET,,, det er fremtiden og fra dette årtusinde.

Jeg troede det var to forskellige ting (altså at vb.net var specielt
beregnet til internettet), men hvad er forskellen da...?? (hvis det altså
sådan lige kan forklares uden at du får skrivekrampe...

mvh. Helge

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-03-05 21:57

Helge Duif skrev:
> Jeg troede det var to forskellige ting (altså at vb.net var specielt
> beregnet til internettet), men hvad er forskellen da...??

Jeg søgte via Google på disse ord:
visual basic 6 .net difference
....og første hit gav:
http://visualbasic.about.com/od/learnvsnet/l/blecvbnet10103.htm

-------
Tomas

Fra : Agner

Dato : 10-04-05 15:59

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, er der nogen der kan anbefale en god begynderbog til Visual Basic,
> meget gerne på dansk....
>
> mvh. Helge

Hvis du har planlagt at blive expert i et programmerings sprog,
så er du altså nød til at lære engelsk. Uden, vil du ikke kunne
bruge vb-help og vb-books online og MSDN. Det er nødvendigt,
at lære at bruge disse steder !.
Prøve at skrive 'visual basic' i Amazons book-søgefelt og tryk. Der
fremkommer flere hundrede tusinde bøger skrevet på engelsk.
En af de bedste for dig -hvis på engelsk -vil være 'Step by Step,
Microsoft Visual Basic 6.0 (eller 5.0 hvis du har vb5), Microsoft
Press, by Michael Halvorson.

agner