Ny bank?
Fra : Brian Thomsen

Dato : 10-03-05 20:08

Hej alle

Jeg er ved at overveje at skifte fra Nordea bank, hvis det ikke lykkes mig
at forbedre mine rentesatser. Men jeg ved ikke umiddelbart hvad der er
realistisk at gå efter? Jeg har følgende i Nordea:

Lønkonto: ca. 5000 kr (0% rente)
Budgetkonto: ca. 5000 kr. (0% rente)
Lån: ca. 90000 kr. (9,308% rente)
Kapitalpension: ca. 30000 (0,75% rente)

Jeg synes (sjovt nok) at renten er for høj på lånet og for lav på løn +
budget konti samt på kapitalpensionen. Findes der steder hvor man har
mulighed for at sætte sig ind i dette på letforståelig dansk? Har I nogle
anbefalinger?
På forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Niks

Dato : 12-03-05 01:25

Hey,

Du kan starte med at checke www.mybanker.dk eller gå ind på
http://kortlink.dk/nxe (Penge og Privatøkonomis beregner for hvor man
får det billigste banktilbud).

Personligt har jeg stor glæde af Skandiabankens holdning til gebyrer -
hvilket blandet andet gør at jeg IKKE betaler det sædvanlige 30-kroners
gebyr for at hæve kontanter på mit VISA i udlandet.

God fornøjelse.

/Nikolaj

PS. Hvordan de her indlæg falder ind under "videnskab" er mig stadig
uforståeligt.....