Livet er gået istå
Fra : Jeppe

Dato : 09-03-05 19:43

Kære gruppe

Jeg har fulgt lidt med i hvad der sker her.

Jeg er en person som er vandt til at klare mig selv, - men er kommet ud i et
ganske uføre -jeg har været gift i 24 år og 9 mdr. - min kone fandt en anden
mand - som også var gift - havde 3 børn - jeg havde dog kun en. men mit liv
er gået ganske i stå - jeg havde regnet med - at når min søn flyttede
hjemmefra -så fik min kone og jeg tid og råd til at leve livet - men det
havde hun ikke tid til at vente på -så nu er jeg her -hvad gør jeg ??

Jeg sidder tilbage med hus og alt muligt med udgifter

Hilsen Jeppe

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-03-05 16:12

I news:422f43c7$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Jeppe>
<jepski@pc.dk> skrev:

> [...]
> - at når min søn flyttede hjemmefra -så fik min kone og jeg tid og
> råd til at leve livet - men det havde hun ikke tid til at vente på

Hej Jesper.

Jeg tror at jeg ved hvordan du har det. Jeg var gennem det samme for 4
år siden (efter 28 års samliv).

For det første skal du væbne dig med tålmodighed. Det varer længe før
følelserne bliver til minder, men det kommer. Nogen siger 4-5 år, og det
passer meget godt.

Jeg kan prøve at fortælle, hvordan jeg kom gennem den første tid.

Fra første dag fandt jeg på at skrive dagbog. Der var så mange tanker
jeg hverken kunne finde hoved eller hale på, så jeg skrev dem ned på
computeren. Så kunne jeg kigge på det når jeg var blevet lidt klarere i
hovedet. Det har jeg haft stor glæde af, fordi jeg senere kunne gå
tilbage, og få et synligt bevis på at jeg var kommet lidt videre :)

Næste punkt var økonomien. Jeg sad/sidder ligesom dig tilbage med et
hus, som efter at konen havde fået sin halvdel, var for dyrt til een
indtægt. Dette blev i første omgang klaret ved en låneomlægning til
pauselån, der også frigav penge til konen.

Det næste var at få styr på husholdningen. Indkøb, madlavning,
rengøring, tøjvask m.v., alle de praktiske ting. Ryd op i skuffer og
skabe. Det har to fordele: 1) Du finder ud af, hvad du har og hvor. 2)
Du får fjernet alle 'hullerne' fra da konen flyttede.

Ovenstående lyder nemt. Det var det ikke. Det blev gjort i de gode
perioder, afbrudt af perioder med "Ih, hvor er det synd for mig".

På et tidspunkt lave jeg en liste over fordele og ulemper ved at være
'jeg' i stedet for 'vi.
Det hjalp en overgang. Der er faktisk også en masse fordele ved at være
single :)

Følelserne er det meget værre med. Dem kan man ikke sådan lige 'få orden
på'. Hvis du kan, så find en god ven(inde) du kan tale følelser med. Få
snakket igennem hvorfor bruddet skete. Få følelserne 'ordnet' og lagt i
de rigtige kasser; savn, svigt, jalousi m.v.
Jeg forsøgte at lægge låg på, men fandt ud af at det kan man ikke. Sådan
et låg vil altid være utæt. Der kun en vej: Få det bearbejdet.

Hold fast i dit sociale netværk. Pas på ikke at glemme venner og
bekendte. Pas på ikke at mure dig inde i din egen sørgmodige verden.
Deltag evt. i nogle aktiviteter i de lokale foreninger. Få dig en
omgangskreds der ikke altid bunder i 'dig og konen'.

> Jeg sidder tilbage med hus og alt muligt med udgifter

De praktiske ting er der en løsning på. Tag en snak med din bank, og
find en fornuftig ordning.

> Hilsen Jeppe

Mange tanker

Carsten
mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Jeppe

Dato : 16-03-05 11:49

Tak

Hilsen Jeppe

Fra : paul 0tzen

Dato : 03-04-05 22:53

Hej Jeppe.!
Jeg føler med dig. Det er en ganske smertelig situation du er ud i
,men det er klart du kommer over det. Men indtil da-, hvad så?
Det der måske kan hjælpe dig er, at erkende,at livet ikke alene
består af glæder,men også det stik modsatte,nemlig sorger.Det er
ligesom nat og dag. Det ved vi alle godt, men er tilbøjlig til at
glemme det.Vi må ikke glemme, at livet er en udviklingsproces,hvor
omstændighederne og situationerne har stor indvirkning på vor
psyke.
Hvad kan du bruge det til?
Lyt til stilheden ,den har så meget at sige,og gør det der må
gøres.
Du er velkommen til at henvende dig til mig igen
Mange hilsner
Paul