Kapital-pension
Fra : Brian Thomsen

Dato : 08-03-05 20:40

Hej alle

Jeg har pt. en kapital-pension (ca. 30.000 kr.) i Nordea, som jeg kom til at
tænke på om jeg kunne bruge som et afdrag på mit forbrugslån (ca. 90.000
kr.) i samme bank? Jeg får pt. kun 0,75% i renter på kapital-pensionen, men
betaler lige godt 8% i renter på lånet, hvorfor jeg mener at de vil gøre
mere gavn på lånet (på kort sigt). Kan det lade sig gøre? Hvis ja, skal der
så betales spandevis af gebyrer og afgifter til bank og stat?
På forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Brian R.

Dato : 09-03-05 08:46

Hej Brian,
Det kan godt lade sig gøre, dog skal du betale 60% i afgift af beløbet, dvs.
ca. 18.000. Med andre ord har du så kun ca. 12.000 at afdrage lånet med.

Mvh,
Brian R.

Fra : Lise

Dato : 09-03-05 17:44

Og udover en afgift til staten på 60% skal du også regne med et "pænt"
gebyr fra din bank. Omkring 1.200 er det sidste jeg har hørt!

Fra : Brian Thomsen

Dato : 09-03-05 21:56

"Lise" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Og udover en afgift til staten på 60% skal du også regne med et "pænt"
> gebyr fra din bank. Omkring 1.200 er det sidste jeg har hørt!

OK, det vil sige at det ikke kan betale sig. Tak til jer begge for svarene

Mvh.
Brian Thomsen