Hardware firewall
Fra : KH

Dato : 07-03-05 19:58

Hey guys
Jeg skal til at købe en hardware firewall til en lille webserver (ca. 100
sites med forholdsvis lille trafik).
Jeg har set på en fra Snapgear som heder SG 300 (ca 3000 kr.)
Er der nogen som har forsøgt sig med denne firewall ?
Er den en OK løsning ? eller skal jeg se på nogen andre ?

På forhånd tak
KH

Fra : Johnny_9460

Dato : 08-03-05 10:12

"KH" <spam@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen som har forsøgt sig med denne firewall ?
> Er den en OK løsning ? eller skal jeg se på nogen andre ?

Jeg kender ikke den omtalte, men hælder selv til Cisco PIX som jeg syntes
kan mange ting i de forskellige modeller.

Priser er omkring 3600,-Kr alt efter hvor du handler men kan fås helt ned
til 2900,-kr for en PIX 501.

Du kan ligeledes tegne hardware service med 4 timers replacment for 3 år for
ca. 5000,-kr

Fra : JH

Dato : 08-03-05 11:20

Johnny_9460 wrote:
> [...]
> til 2900,-kr for en PIX 501.
>
> Du kan ligeledes tegne hardware service med 4 timers replacment for 3 år for

Jeg er også ved at kigge på firewall. Her er en PIX 501, som jeg også
har overvejet:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71135

Hvordan er administrationen af denne FW? Jeg går ud fra den foregår via
kommandoprompt? Er der nogle alternativer til PIX 501 i ca. samme
prisklasse?

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : KH

Dato : 08-03-05 14:08

Tak for jeres response.

Jeg har kikket lidt på PIX 501, og den bliver omtalt meget positivt. Men jeg
har brug for et godt web-interface til firewallen, da jeg kun har mulighed
for remote administration

Men jeg faldt over en anden firewall fra Watchguard som heder Firebox® SOHO
6 . Den ser faktisk meget interessant ud. Den har DoS Protection, det havde
Snapgear ikke. og ligger i samme prisklasse som Snapgear... ca 3000 kr.

Men jeg er stadig åben for forslag

Fra : JH

Dato : 08-03-05 18:45

KH wrote:
> Men jeg er stadig åben for forslag

Jeg faldt over dette review:
http://www.infoworld.com/Juniper_NetScreen-5GT_Enhanced/product_46501.html?view=1&curNodeId=0

Jeg har dog ikke set Check Point FW'en i DK.

Har du set nogen kritik/beskrivelse/screenshots osv af web interface'et
til PIX 501'eren?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-03-05 23:24

On Tue, 8 Mar 2005 13:07:49 -0000, "KH" <spam@me.com> wrote:

> Jeg har kikket lidt på PIX 501, og den bliver omtalt meget positivt. Men jeg
> har brug for et godt web-interface til firewallen, da jeg kun har mulighed
> for remote administration

PIX'en har skam et ganske udmærket web-interface, men det er nu ikke
afgørende for, om man kan administrere den remote. Den kan nemlig også
telnet og (mere interessant) ssh.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Johnny_9460

Dato : 09-03-05 06:40

> [...]
> havde Snapgear ikke. og ligger i samme prisklasse som Snapgear... ca 3000

Den har et fint grafisk interface kaldt PDM og som Asbjørn siger den kan
telnet og ssh.

Til kunder sætter jeg kun dem op.

Kender FW1 og prismæssig vil den på 2 år blive mere dyr en Cisco PIX.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 15:52

"JH" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle alternativer til PIX 501 i ca. samme prisklasse?

Juniper 5GT (Tidligere NetScreen)

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?

Fra : Claus Albæk

Dato : 08-03-05 16:40

Niels Stoltze wrote:
> "JH" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Juniper 5GT (Tidligere NetScreen)

Kan Juniper udstyr fås nede i de prisklasser?!?

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 07:34

"Claus Albæk"

> Kan Juniper udstyr fås nede i de prisklasser?!?

5GT koster cirka det samme som PIX501

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-03-05 09:26

Niels Stoltze wrote:
> "Claus Albæk"

> 5GT koster cirka det samme som PIX501

kigger selv på at skifte en Zywall ud og den Juniper 5GT Enhanced se
meget interessant ud... hvad har de af danske forhandlere?

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 10:33

"Claus Albæk"
> kigger selv på at skifte en Zywall ud og den Juniper 5GT Enhanced se meget
> interessant ud... hvad har de af danske forhandlere?

Du kan kontakte en dansk distributør her. Spørg efter Mikkel Bossen.
SecureSoft
www.securesoft.net (Siden er i dag ved at blive flyttet, så kan være lidt
ustabil...)
+45 39 303 026

Undertegnede er ansat hos en forhandler, men jeg synes det må være mere på
sin plads, at henvise dig til en distributør. Så kan de pege på en
forhandler.

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-03-05 11:14

Niels Stoltze wrote:

> Undertegnede er ansat hos en forhandler, men jeg synes det må være mere på
> sin plads, at henvise dig til en distributør. Så kan de pege på en
> forhandler.

Det ser ud til at jeg fandt en duelig mand (Mikkel som du nævnte) og han
kunne henvise mig til en forhandler, men hvis du selv er interesseret
må du meget gerne ringe til mig på 36 19 21 21.

Er kommet frem til at Juniper Netscreen 25 ligger i min målgruppe, men
jeg skal nok bruge en form for garanti/test på at den vil løse vores
problemer inden jeg får lov til at skyde xx kilo kroner efter den.

Fra : Bjørn W.

Dato : 19-04-05 21:05

On Mon, 7 Mar 2005 18:58:22 -0000, "KH" <spam@me.com> wrote:

> [...]
>Er der nogen som har forsøgt sig med denne firewall ?
>Er den en OK løsning ? eller skal jeg se på nogen andre ?

Hop du gladeligt på Snapgear (hedder Cyberguard i dag). Det er herlige
linux firewalls, som giver rigtigt meget for pengene. Og de kører bare
derudaf.

Og hvis du har brug for VPN - PPTP/IPSEC Client & Server er der
indbygget mulighed for det, til de små penge.

Hilsen Bjørn W.