Ram til IBM xSeries 232
Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-03-05 22:34

Jeg vil gerne opgradere min server med nogle flere ram. Jeg ved IBM servere
er temmelig kræsne og håber I kan hjælpe mig med at sikre, at jeg ikke køber
noget forkert.

Ifølge IBM kan den køre med følgende:

http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4Y2H9L

Den kører pt. med 4 af disse:

128 MB PC133 ECC SDRAM RDIMM FRU 33L3321

Har fået tilbud på disse:

256 MB PC133 SDRAM ECC RDIMM II FRU 33L3126

Vil det kunne køre?

Håber en eller anden kan hjælpe.

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-05 22:49

"Martin Nielsen" <clmnNOSP@Mget2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg ikke køber noget forkert.

> 256 MB PC133 SDRAM ECC RDIMM II FRU 33L3126

Jeg ville sige nej, men IBM support må vide bedre.

Sideinfo, hvis det er tilbud på IBM ram du har fået, så kig evt hos
Kingston, hvad prisen er for deres klodser. De er som regel meget
billigere, og faktisk har IBM stemplet Kingston som accepteret ram i deres
servere (i tilfælde af tekniker besøg).

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 07-03-05 22:52

> [...]
> Kingston, hvad prisen er for deres klodser. De er som regel meget
> billigere, og faktisk har IBM stemplet Kingston som accepteret ram i deres

Hej Bjarke

Tak for dit svar. Tror du har ret i, at det ikke vil virke. Ved nærmere
eftertanke er de 2x256MB jeg har på hånden alligevel for lidt. Jeg vil prøve
om jeg kan skaffe nogle brugte stænger til en rimelig pris.

Om lidt spørger jeg om CPU opgradering af samme server. Håber du kan
hjælpe...

Martin /Helsingør

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-03-05 22:50

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> Kingston, hvad prisen er for deres klodser. De er som regel meget
> billigere, og faktisk har IBM stemplet Kingston som accepteret ram i deres

Er du sikker på det?
Jeg erindrer HP i tidernes morgen også havde den blåstempling af kingston
med den er så vidt jeg ved ikke gældende længere

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-03-05 13:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> crashed Echelon
writing news:423363e5$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er du sikker på det?
> Jeg erindrer HP i tidernes morgen også havde den blåstempling af kingston
> med den er så vidt jeg ved ikke gældende længere

Iflg. person fra CSC så ja. De (samt andre større kunder) gad ikke betale
IBM deres uhyre høje pris for RAM og krævede en service aftale, der
godkendte Kingston. IBM gik med til det og udbredte det så til hele linjen.

Ellers kan et opkald til IBM jo afdække tvivlen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 23-03-05 08:09

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> så til hele linjen.
> Ellers kan et opkald til IBM jo afdække tvivlen.

Jeg vil vælge enten Kingston, EZ-Memory eller UDM. De garanterer
allesammen at deres RAM virker i serveren. Hos UDM er det svjv. også
sådan, at hvis serveren får problemer pga. RAM'en betaler de for
teknikerbesøg fra IBM.

--
Mvh.
Peter Bak