Spørgsmål vedr. HD
Fra : Peter Jensen

Dato : 26-02-05 17:17

Hej,

Hvormange tider skal man afsætte til HD om uge ex. timer i skolen ? "Det
afhænger af hvilket resultat du vil opnå", vil I nok svare, men nogle må
kunne fortælle om det kræver 5,10,15,20 eller flere timer ved skrivebordet i
hjemmet for at få et "fornuftigt" resultat.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-02-05 22:14

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> mælte sligt:

>Hvormange tider skal man afsætte til HD om uge ex. timer i skolen ?

Hvad er HD?

>"Det afhænger af hvilket resultat du vil opnå", vil I nok svare, men nogle
>må kunne fortælle om det kræver 5,10,15,20 eller flere timer ved
>skrivebordet i hjemmet for at få et "fornuftigt" resultat.

Det *kan* ikke siges generelt. Det afhænger ikke bare af, hvilket
resultat, du vil opnå, men også af hvem du er. Nogle folk behøver stort
set ingen tid bruge på at læse lektier, hvorimod andre kan studere
flittigt tyve timer om ugen og stadig have svært ved at bestå en
eksamen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Mammuttræet har aldrig nogen sinde udkonkurrere nogen anden plante art.
Da arten er knyttet til Elefanterne.

Fra : kasper johansson

Dato : 27-02-05 09:34

hej ...

du skal jeg regne med det er deltidsstudie...

et fuldtidsstudie er generalt sådan "nomoneret " til 40 timer. (incl
undervisning)
så 20 - 25 timer.
det brugte jeg da jeg læste deltid....

Kasper...

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-02-05 11:36

TAK for svaret. Er de 20-25 timer incl. timer på skolebænken, eller skal de
ligges oven i?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 01-03-05 08:06

> [...]
> kunne fortælle om det kræver 5,10,15,20 eller flere timer ved skrivebordet
> hjemmet for at få et "fornuftigt" resultat.

Det kommer an på hvor du bor. Da jeg boede i Næstved, måtte jeg afse en
masse tid på transport, da jeg ikke ejede en bil og meget af aktiviteten
foregik i Slagelse, samt hos kammerater som boede alle mulige og umulige
steder.

Sekundært så var der forskel på HD. I Næstved anvendte man engelske
lærebøger og nogle af kammeraterne gik så efter at have været dumpet i
Slagelse op i Odense, hvor man anvendte danske lærebøger og bestod.

Carsten Overgaard

Fra : Henrik

Dato : 09-03-05 11:22

> [...]
> kunne fortælle om det kræver 5,10,15,20 eller flere timer ved skrivebordet
> i hjemmet for at få et "fornuftigt" resultat.
Da jeg studerede blev den kaldt skilsmisselinien. Og jeg var ligeforbi for
at suplere nogle lektioner jeg var kommet bagude i forhold til mit HA
studie. Og jeg oplever HD studerende som umotiverede og uforberedte. Men det
er nok også hårdt at sturderer med fuldtids arbejde om dagen også sikkert
have familie om aften.
Mit råd er at anskaf dig relevante amerikanske bøger, for de er bedre end de
danske og brug mere tid på at læse hjemmefra og løs cases og gamle
eksamensopgaver istedet for at have et uangegeret fremmøde. Du spilder bare
dit liv.