Figur Baggrund
Fra : Soren_M

Dato : 25-02-05 15:07

Hej Spillere,

er der nogen steder hvor man kan få inspiration til at designe sin fugurs
baggrund?

Sig til hvis i har nogle med nogle fede eller sjove engenskaber som man selv
tilægger dem som gør dem sjove at spille.

Mvh.
Søren

Fra : Kuruderu

Dato : 03-03-05 14:04

"Soren_M" <momsendesign(SPAMFILTER)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
selv
> tilægger dem som gør dem sjove at spille.

Det kommer jo 100% an på hvilken type person man vil spille, hvilken setting
det er til og hvilket regelsæt der benyttes.

Kuruderu

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 04-03-05 12:25

"Kuruderu" <kuruderu@NOREPLYgmail.com> writes:

> [...]
>
> Det kommer jo 100% an på hvilken type person man vil spille, hvilken setting
> det er til og hvilket regelsæt der benyttes.

Netop. Nogle regelsystemer (f.eks. Traveller) laver en figur ved at
gennemgå dennes livsforløb indtil spillets start. Dermed er
baggrunden en integreret del af figurskabelsen. Andre
(f.eks. Storyteller) tillader, at man tilføjer visse
"baggrundsegenskaber" som fordele/ulemper, hvilket kan give vink om
figurens baggrund, uden dog at fylde den helt ud. I andre spil
(f.eks. d6 Star Wars eller Talislanta) er en spillerfigur lavet ved at
vælge en skabelon med baggrundshistorie og derefter tilpasse detaljer
i den.

Torben

Fra : Søren M

Dato : 17-06-05 17:51

idius Mogensen"" <torbenm@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (f.eks. d6 Star Wars eller Talislanta) er en spillerfigur lavet ved at
> vælge en skabelon med baggrundshistorie og derefter tilpasse detaljer

Jeg spiller Elver Ranger Caotic Neutral

Mvh.
Søren

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 21-06-05 12:03

"Søren M" <donotwritehere@hotmail.com> writes:

> idius Mogensen"" <torbenm@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spiller Elver Ranger Caotic Neutral

Ja, det siger jo ikke meget. Men du kan jo stille dig selv følgende
spørgsmål, og dermed opbygge en baggrund ud fra svarene:

- Hvor er din figur født? Hvornår?

- Hvem var forældrene? Hvor er de, og hvad laver de?

- Havde han/hun søskende? Hvor er de, og hvad laver de?

- Hvor lærte han/hun at blive ranger? Hvem var hans/hendes
læremester?

- Hvorfor er han/hun her på dette tidspunkt?

- Nævn en ting/person, som din figur synes rigtigt godt om, og
hvorfor.

- Nævn en ting/person, som din figur ikke kan udstå, og hvorfor.

- Nævn en væsentlig ting, der adskiller din figur fra flertallet af
CN elver rangers, og baggrunden herfor.

Torben

Fra : Søren M

Dato : 22-06-05 14:40

idius Mogensen"" <torbenm@app-4.diku.dk> skrev i en
meddelelse news:7zis08vuny.fsf@app-4.diku.dk...

> [...]
>
> - Nævn en ting/person, som din figur ikke kan udstå, og hvorfor.
>
> - Nævn en væsentlig ting, der adskiller din figur fra flertallet af

Hej Torben,

Tak for svaret det vil jeg tænke over.. det er sådan at vores DM siger
at vi må være hvad vi vil der skal bare være lige så mange minusser som
plusser..

så hvis jeg kan spyde fx. ild 1 gang om dagen som ranger vil den fx.
hver anden gang faile og jeg mister HP eller så har jeg konstant
halsbetændelse så jeg fx. ikke kan tale

Mvh.
Søren M

Fra : Uldsokken Arne Swift~

Dato : 15-08-05 19:56

> så hvis jeg kan spyde fx. ild 1 gang om dagen som ranger vil den fx. hver
> anden gang faile og jeg mister HP eller så har jeg konstant
> halsbetændelse så jeg fx. ikke kan tale

Hvis din ranger skal futte rundt i en skov, er det så ikke upraktisk med
ild? Personligt ville det være federe med vand, det kan både træer og dyr få
glæde af. Og det giver tilmed god mundhygiejne!

Hvis der absolut skal være et minus, så kan det være, at dette er den eneste
måde han kan komme af med kropsvæsker på! (Men så ryger det med
mundhygiejnen nok!)

> Mvh.
> Søren M

Mvh.