Edgecam Postproc.
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 25-02-05 09:54

Hejsa....

Først ville jeg lige sige " hvad har de dog gjort ved v 9.5".. porno XP
wannabe knapper mm.... øv

Jeg er ret ny i Edgecam og ville lige slå et par linier og der var ikke
lige den PP som jeg skulle bruge, men så... damn det er let at lave en PP i
v9.5, hvis man kender sin maskine og kan lidt fagligt Engelsk, så er det
bare at taste løs i diverse felter og sætte en håndfuld flueben Det er
der en del CAM producenter der kunne lære af.
Jeg brugte 1-2 timer på at lave en 4akset simultan Okuma OSP post. Sådan en
koster 5-25000+ hvis den skal hentes hos forhandleren.

Er det lige så let i de tidligere versioner ? og er der andre producenter
der benytter sig af noget ligende ?

Mvh
Leon

PS.. søger ISO bolt-cirkel macro

Fra : GK

Dato : 27-02-05 01:41

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster 5-25000+ hvis den skal hentes hos forhandleren.
>
> Er det lige så let i de tidligere versioner ? og er der andre producenter

ja det er lige så let i tidliger ver.. det er skide smart ,, men nu skal du
alså teste den godt og grundigt . og du kan ikke bare bruge løs af de ting
der er i edgecam for der er mange funktioner i edgecam som kærver at man
laver sin PP der efter... og 1 -2 timer er vist meget lidt til test ,, det
burde være 10- 20 timer til test .ellers ville jeg ikke bruge den på en
maskine til 2 mill .. ... mvh GK

Fra : GK

Dato : 27-02-05 02:58

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>
> Først ville jeg lige sige " hvad har de dog gjort ved v 9.5".. porno XP
> wannabe knapper mm.... øv

ja det vil jeg give dig ret i det er squ porno knapper af værste skuffe ,,
hade man så bare den mulighed at man kunne vælge mellem de gamle og de nye
så blev de godt nok soteret fra ved mig ,, det er et værktøj der skal bruges
seriøst og hvor overskuligheden er i højsæde her hos mig .. og det er i den
grad gået fløjten med de knapper de har lavet i ver 9,0 . og frem .. der er
dog også noget jeg syntes at der er skide godt og det er at man kan lave
signe menuer som man vil i cad delen og cam delen det har jeg savnet længe
... hvor før de menuer man hade sat op i cad delen blev skubbet rundt når man
skiftede til cam delen og omvent .. det gør de ikke længere da man kan
sætte menuerne op hver for sig og så bliver dr hvor man har sat dem både i
cad og i cam delen ,, det er super godt

> PS.. søger ISO bolt-cirkel macro ligger der ikke sådan en
maskinn

mvh gk

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-02-05 15:25

maskinn

I OSP7000 jo... men ikke i en gammel hest af en Fanuc 0M, 11M, 16M etc...

-Leon