samarbejdsopgave om månenødlanding
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 24-02-05 22:26

Hej alle.

Jeg mindes for mange år siden at have fået en opgave
der handler om at sammensætte en liste af 20 ting i
prioriteret rækkefølge. Det går kort sagt ud på at
vælge hvilke ting der er vigtigst for at overleve og
vandre en lang tur på månen. Der er bl.a. kniv, lygte,
reb og andet til rådighed. Jeg kan ikke huske alle
elementerne og da der var en mening med dem - og sågar
en "pseudo"-løsning kreeret enten af rigtige astronauter
eller nogen som påstod de var, ville jeg mægtig gerne
have fat i den igen. Er der nogen der ligger inde med
opgaven?

Den findes også i andre varianter med fx en ørken, men
de er ikke helt så sjove (synes jeg).

På forhånd tak

| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Blinky Watts is not blind. He suffers from Bozeman's
Simplex. He actually sees 25.62 times as much as we do."

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-02-05 07:37

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in

> Er der nogen der ligger inde med
> opgaven?

Efter lidt googlling lykkedes det at støve opgaven op,
nu mangler jeg bare den "løsning" med velbegrundede
svar jeg også så i sin tid...

http://www.rummet.dk/9bc0029

/med venlig hilsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~