bremseforstærker
Fra : Tournesol

Dato : 22-02-05 14:13

Hejsa

jeg har lige fået papierne fra politiet om de vilkår der komme til at stå i
mit kørekort, jeg har et spørgsmål som jeg håber en kan svare på

Der står bla 20.07 driftbremse med forstærker- aktivering max. 100N

hvad betyder det ????

Efter prøven sagde ham fra SBI at jeg ikke behøvede noget omkring bremser
jeg kunne bremse nok ikke som en rask men nok men nu bliver jeg så forvirret
når der står det ????

Knus Henriette.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-02-05 19:13

On Tue, 22 Feb 2005 14:12:50 +0100, "Tournesol"
<bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Der står bla 20.07 driftbremse med forstærker- aktivering max. 100N

20.07 er sikkert en kørekortkode - uden jeg ved det. De 100N er
formentlig 100 Newton - en måleenhed.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Tournesol

Dato : 23-02-05 12:22

Hejsa

> 20.07 er sikkert en kørekortkode - uden jeg ved det. De 100N er
> formentlig 100 Newton - en måleenhed.

tak ok ved hvad en alm bremse forstærker bremser med ????

Knus henriette

Fra : Anita

Dato : 23-02-05 10:58

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter prøven sagde ham fra SBI at jeg ikke behøvede noget omkring bremser
> jeg kunne bremse nok ikke som en rask men nok men nu bliver jeg så

Hej

Det er nok embedslægen der ud fra rapporten har vurderet at der skulle noget
forstærker til.
Alle koder kan du forøvrigt se her

Venlig hilsen
Anita
(der er sneet inde og har fået en ufrivillig fridag )

Fra : Tournesol

Dato : 23-02-05 12:24

Hejsa

> Det er nok embedslægen der ud fra rapporten har vurderet at der skulle
> noget forstærker til.
> Alle koder kan du forøvrigt se her

Tak linket kom godt nok ikke med men jeg fandt det på handi øøøh et eller
andet >grin<

> (der er sneet inde og har fået en ufrivillig fridag )

Her er sneen ikke kommet endnu så vi venter spændt !!!

knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 24-02-05 10:58

Hejsa

Det kan være jeg skal forklare lidt mere havd det e r jeg fisker efter

Da jeg var til heldbreds køreprøve hos SBI sagde de til mig at de godt mente
jeg kunne bremse nok.
De mente jeg skulle have aut. gear samt mere servo.

nu har jeg så fået papierene fra politiet og SBI og der står så også bremse
forstærker, det er jeg så blevet lidt forvviret over når de nu har sagt
noget andet der jeg var der nede.

Så tænkte jeg at det måske betød at jeg ikke må køre bil uden alm
bremseforstærker der findes vel stadig gamle biler uden at det er det der
menes eller er det mere forstærkning en normalt ???

Knus Henriette

Fra : Leonard

Dato : 24-02-05 11:31

> [...]

>bremseforstærker der findes vel stadig gamle biler uden at det er det der
>menes eller er det mere forstærkning en normalt ?

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til den SBI som du var til
afprøvning hos og spørge, det er de nærmeste og bedste til at give dig
et svar på hvad der menes.

Hvem har sendt dig til SBI?
Hvem har du ellers til at hjælpe emd din bilsag?

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Tournesol

Dato : 24-02-05 12:51

Hejsa

> Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til den SBI som du var til
> afprøvning hos og spørge, det er de nærmeste og bedste til at give dig
> et svar på hvad der menes.

Det kunne jeg selvfølgelig gøre syntes bare de har virket forvirende

> Hvem har sendt dig til SBI?

Det er vel politiet ???

> Hvem har du ellers til at hjælpe emd din bilsag?

Jeg har været henvist af min ergo til ptu og de har så testet mig og lavet
papierne til politiet og ergoen som nu er sendt til amtet,men der er jeg
afsluttet så jeg regnede ikke med at jeg kunne få uderlig hjælp jeg er jo
ikke medlem.

Forøvrigt skrev amtet at der var max 4 mrd ventetid ved du om der er nogle
måder man kan se hvornår det udvalg som skal beslutte om jeg skal ahve bil
eller ej træder sammen ???

Knus henriette.

Fra : Leonard

Dato : 24-02-05 15:23

>Det kunne jeg selvfølgelig gøre syntes bare de har virket forvirende

Mon ikke du kan trække en forklaring ud af dem, hvis du snakker med
dem. Hvis du kan huske navnet på den bilinspektør du snakkede med, så
bed om at snakke med ham igen.

>Det er vel politiet ???

Njah, så er det embedslægen. Det er også embedslægen der oversætter
det SBI finder frem til og bestemmer hvad der skal stå i dit kørekort,
så muligvis er det der du skal spørge.

> [...]
>afsluttet så jeg regnede ikke med at jeg kunne få uderlig hjælp jeg er jo

Næh, det kan du sikkert ikke. PTU bruger jo bare dette som en
pengemaskine, så de gider nok ikke spilde mere tid på dig. Det burde
de dog anstændigvis gøre.

Skal din bil bygges om af en bilombygger, så kan de måske hjælpe dig?

>Forøvrigt skrev amtet at der var max 4 mrd ventetid ved du om der er nogle
>måder man kan se hvornår det udvalg som skal beslutte om jeg skal ahve bil
>eller ej træder sammen ???

Du kan ringe og spørge den sagsbehandler i amtet der har din sag, men
du får sikkert at vide at selvom de holder møde hver uge eller hvor
tit de nu gør det, så kan du ikke forvente at din sag bliver behandlet
på det næste møde, da de skal behandle mange sager og dyngen er står
osv. Og derefter skal sagen jo skrives og sendes til dig og kommunen
og hvem der ellers skal have resultatet.