SNE og invalidebil
Fra : Lene Klemes

Dato : 21-02-05 18:48

Jeg er paraplegiker på førtidspension har INVALIDEBIL.
Bor i handicap(næsten)venligt lejet pacelhus visiteret via kommunen.
Jeg har en meget lang indkørsel,incl.carport. Men hvad med min bil,
ska jeg virkelig SNE INDE hver vinter ???
Jeg har lidt svært ved at pakke bilen sammen og rulle ud ad den smalle
sti, som kommunen rydter til postbudet
Der må da være nogle §§, der påtvinger kommunen at rydte sne, når man
er bevilliget en bil????
På forhånd tak for svar, gerne med henvisning til lovregeler, jeg kan
fremvise til de "uansvarlige" i teknisk forvaltning!
Kærlig hilsen Lene.

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-03-05 17:21

Lene Klemes <klemes@CC0RMpost12.tele.dk> (slet CC0RM) skrev:
> [...]
>postbudet
>Der må da være nogle §§, der
>påtvinger kommunen at rydte sne, når man

Hej Lene.

Selv før jeg dækket snerydning via §84, men så vidt jeg ved kræver
den vist at man har arbedje.

Men der er da sikkert en eller anden tilsvarende § som du kan få
det under. Hør dog din kommune af og hvis du får afslag, så
overklag...