Sin og Cos
Fra : StoneWare

Dato : 19-02-05 12:45

Hvorfor regner VB5.0 forkert på Sin & Cos ?? ( eller gør den ? )

Med winxp lommeregner siger COS(15) = 0,965 ( korrekt )
SIN( 15) = 0,258 ( korrekt )

Men vb siger COS(15)= - 0,759 ??
SIN(15) = 0,650 ??

PS...Jeg er ikke stærk i Trigonometri, så jeg har nok overset et eller andet
!

Fra : StoneWare

Dato : 19-02-05 13:00

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men vb siger COS(15)= - 0,759 ??
> SIN(15) = 0,650 ??
>
> PS...Jeg er ikke stærk i Trigonometri, så jeg har nok overset et eller

UPS............sorry..........så lige at VB regner i radians......og ikke i
grader.
Det første man bliver blind på er "øjnene"

Fra : KS

Dato : 19-02-05 13:05

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor regner VB5.0 forkert på Sin & Cos ?? ( eller gør den ? )
>
> Med winxp lommeregner siger COS(15) = 0,965 ( korrekt )
> SIN( 15) = 0,258 (
korrekt )

> Men vb siger COS(15)= - 0,759 ??
> SIN(15) = 0,650 ??
>
> PS...Jeg er ikke stærk i Trigonometri, så jeg har nok overset et eller
andet
> !
Argumenterne skal være angivet i RADIANER og IKKE i grader

Mvh KS

Fra : StoneWare

Dato : 19-02-05 13:11

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt )

> andet
> Argumenterne skal være angivet i RADIANER og IKKE i grader

Ja det fik jeg set lidt for sent....en smutter, men tak for svaret