Fange tekst som kommer med Winsock.Getdata~
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 18-02-05 14:29

Hej

Jeg ville gerne have en "if" som blev aktiveret når der kom en bestemt tekst
med Winsock.Getdata.
Altså skal den for eksempel kigge efter hest også hvis teksten kommer i
mellem noget andet tekst f.eks som cykelhestko.

Kan man det ?

Håber jeg i forstår hvad jeg mener. Det er lidt svært at forklare.

På forhånd tak.

Brian Østergård

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-02-05 22:29

Brian Oestergaard skrev:
> Jeg ville gerne have en "if" som blev aktiveret når der kom en bestemt
tekst
> med Winsock.Getdata.

Hent de modtagne data ind i en streng-variabel og brug funktionen Instr til
at søge efter en delstreng.

Dim s As String
Winsock.Getdata S
If InStr(s, "hest") Then
'Hesten vrinsker
End If

-------
Tomas

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 19-02-05 10:08

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> skrev i en meddelelse
> tekst
>
> Hent de modtagne data ind i en streng-variabel og brug funktionen Instr
> til
> at søge efter en delstreng.
>
> Dim s As String
> Winsock.Getdata S
> If InStr(s, "hest") Then
> 'Hesten vrinsker
> End If
>
> -------
> Tomas

Hej

Tak, det var lige hvad jeg havde brug for.

Brian Østergård