Hvordan skriver man med maling?
Fra : Gaby

Dato : 17-02-05 19:38

Kære NG

Jeg har set flere billeder, hvor kunstneren har skrevet på sit billede med
maling. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at spørge nogen af dem om
hvordan det kan lade sig gøre og hvad de bruger. Jeg har været forskellige
steder og forhøre mig om der findes en form for flaske med meget fin studs.
Er der nogen der ved, hvad jeg kan bruge, for min fantasi rækker ikke så
langt. Det lader sig ikke gøre med pensel, så et eller andet smart må være
egnet til det.
Håber at nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Mange lyse hilsner
Nienna

Fra : steffen s

Dato : 18-02-05 07:59

"Gaby" <heksemutter@(FJERNDETTE)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må være egnet til det.
> Håber at nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Hej Nienna,

Måske Oil Sticks / Oil Bars er noget for dig? Det er oliemaling presset
sammen i tubeform.
Sennelier laver nogle gode. Og du kan købe dem f.eks. her
http://www.kunstnerartikler.dk/hp/oliemaling_oilbar.htm
AartDeVos i Århus har dem sikkert også [ www.aartdevos.dk ]
Jeg bruger dem selv og de har givet mig en helt ny verden på lærredet.

--
S. Sørensen

Fra : Gaby

Dato : 18-02-05 13:19

"steffen s" <togaloungeFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> AartDeVos i Århus har dem sikkert også [ www.aartdevos.dk ]
> Jeg bruger dem selv og de har givet mig en helt ny verden på lærredet.

Tusind tak for dit hurtige svar. Desværre bruger jeg kun akrylfarve - det
burde jeg have skrevet. Har du nogen ideer til det?

Lyse hilsner fra Nienna

Fra : steffen s

Dato : 18-02-05 13:28

> [...]
> Tusind tak for dit hurtige svar. Desværre bruger jeg kun akrylfarve - det
> burde jeg have skrevet. Har du nogen ideer til det?

Så er det på tide du kommer videre:)
Oil Sticks er ikke slemme. Du bruger dem direkte på lærredet, også ovenpå
akrylen eller på det bare lærred.
Du skal ikke bruge pensel eller andet. Kun en kniv til at tage den tørre del
af olien væk inden du bruger dem første gang.

Tro mig, de er rigtig nemme at arbejde med.

--
Steffen

Fra : peter hansen

Dato : 18-02-05 21:05

Nok mest til steffen

har du held med at bruge oilsticks sammen med oliemaling på samme lærred

eller er det kun til signaturen
Hilsen
Peter

Fra : steffen s

Dato : 19-02-05 11:18

"peter hansen" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Nok mest til steffen
>
> har du held med at bruge oilsticks sammen med oliemaling på samme lærred
>
> eller er det kun til signaturen
> Hilsen
> Peter

Hej Peter,

Well, det burde ikke være noget problem. Så længe olien er tør kan man
sagtens bruge oil sticks ovenpå.
Det er jo olie begge dele. Sticksne er jo bare "komprimeret".

Hilsen
Steffen

Fra : krilleandersen@hotma~

Dato : 09-03-05 22:59

Hvis du skal skrive på et maleri er det bedste resultat en stenciel
hvis du vil have din skrift kniv skarp...

du skriver din tekst på computern og printer den ud. der efter sætter
du dit papir fast på et stykke kraftigt pap og skære bokstaverne ud i
pappet med en hobby kniv, og så har du en skabelon du kan spray male
ovenpå!!! easy...

Fra : Sismofyt

Dato : 26-04-05 21:05

> [...]
> må være egnet til det.
> Håber at nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Hej Nienna

Jeg har ofte hørt begyndere udi den ædle malerkunst efterlyse værktøjer til
at udføre forskellige opgaver.
Naturligvis er det helt fint at bruge nogle specielle hjælpemidler når men
maler. Jeg finder imidlertid at det er bedst først og fremmest og lære at
håndtere forskellige pensler, for ellers vil resultatet blive lidt kunstigt,
selv med det bedste værktøj. Jeg bruge selv meget fine pensler fordi jeg
maler meget detaljeret, og jeg har ingen probelemer med f.eks. at skrive mit
navn med en pensel.
Så bare klø på, med lidt øvelse kan det kan sagtens lade sig gøre.

Hilsen H.C.