Skat, fradrag m.m. for kunstnere
Fra : steffen s

Dato : 14-02-05 09:25

Hej gruppe,

Så er det selvangivelses tid og jeg har et spørgsmål:
Jeg har solgt for f.eks. 30,000kr af min kunst i 2004. Langt de fleste af
disse penge er gået ind på min konto i banken. De bliver opgivet til
Told&Skat gennem banken. Derudover har jeg brugt for f.eks. 20,000kr i
udgifter til lærreder, maling, atelier osv. De skal vel trækkes fra, ikke?
Hvordan er det så lige jeg skal indsætte disse beløb på min selvangivelse?

Jeg modtager gerne råd på min mail togalounge@FJERNgmail.com
[husk at slette FJERN ved mail]

Tak :)
--
S.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-05 14:56

"steffen s"
> [...]
> Hvordan er det så lige jeg skal indsætte disse beløb på min selvangivelse?

De fleste bruger nok en revisor - og den rigtige er guld værd,
uden kan du nok regne med at skulle op og fremvise et detaljeret
regnskab. Desuden har du sikkert flere fradrag end de 20.000,-
som en god revisor kan finde frem til - revisor regningen er også
fradrags berettiget.. Du tænker nok så små beløb kan det ikke
svare sig at hyre en revisor til, men det kan det altså.. -max-