Stille
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 15-02-05 18:46

Det var dog utroligt så stille der er her !!!
Er det fordi at alle er ude og ride i det flotte vejr ???

Nå, men jeg har lagt mærke til at nogle heste kommer en i møde på
folden for så at dreje af og tage en retning et par meter forbi,
næsten som for at se om der står nogen bag en. Når så hesten har gået
omkring en kvart cirkel, kommer den hen og hilser.

Jeg har iagttaget denne adfærd hos mange heste og skekulerer som en
gal (altså helt normalt) over grunden. Hvorfor kommer den ikke bare
traskende i lige linie hen til en? Måske fordi den ikke ser så godt
lige frem, men hvorfor er der så andre der *altid* kommer gående i
lige linie.

Er der andre der har observeret den samme adfærd og er der nogen der
har et bud på grunden?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : john

Dato : 15-02-05 19:06

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse
> Det var dog utroligt så stille der er her !!!
> Er det fordi at alle er ude og ride i det flotte vejr ???

Hej Ole

Nej mon dog !!!!

Men det virker som om trafikken er rykket over på Hestenettet og (for mit
eget vedkommende!) Westernportalen.

> [...]
> lige linie.
>
> Er der andre der har observeret den samme adfærd og er der nogen der

Jeg har ikke set det med mine egne heste, men jeg kom til at tænke på
teknikken med at komme til en lidt "sky" hest på folden.

Altså istedet for at gå lige hen til den, så gå lidt ved siden af, og drej
så ind mod den til sidst.

Det har måske noget at gøre med, at den lige vej kan ligne et angreb, det

Hvis det har noget på sig, så kunne det være at "under" hesten vælger den
indirekte vej for ikke at true førehesten, men jeg ved det ikke.

Hilsen John

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 15-02-05 20:02

"john" <john_lundsgaard@familie.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har ikke set det med mine egne heste, men jeg kom til at tænke på
>teknikken med at komme til en lidt "sky" hest på folden.

Med skam i stemmen må jeg indrømme at netop dette, som jeg selv
praktiserer, har jeg ikke tænkt på. Mine tanker gik i en helt anden
retning.

Jeg vil straks (i morgen) afprøve teorien, hvis vi da ikk' lige skal
ud og afprøve landskabet i stedet. Det er jo vinterferie i øjeblikket
og det forventes at jeg deltager i festlighederne derude.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 15:50

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

Jeg vil straks (i morgen) afprøve teorien, hvis vi da ikk' lige skal
> ud og afprøve landskabet i stedet.

Hvad så - holder teorien, eller var det bare en teori????

Hvordan går et i øvrigt med knæet, er det så godt som nyt, eller bare
brugbart??

Hilsen John

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 20-02-05 05:06

"john" <joh_lundsgaard(snabel a)ofir.dk> wrote:

>Hvad så - holder teorien, eller var det bare en teori????

Måske er der noget om snakken. Der blev nu ikk prøvet så meget på
grund af et helt fantastisk vejr og vinterferie. Det blev til 4 timer
langs en flad strand der var dækket af et tyndt snelag og en rask tur
gennem skoven. Teorierne venter vi med til om senere (dårligt vejr).

>Hvordan går et i øvrigt med knæet, er det så godt som nyt, eller bare
>brugbart??

Det går ikke så godt og det bliver det heller aldrig. Altså, Brugbart.
Det er lidt svært at løfte benet op til stigbøjlen men med hjælp af en
hånd går det fint.

Værre er det med ryggen der tog slemt skade da vi skulle øve i at gå
på bagbenene og springe op i luften inden galop. Fjolset mistede
balancen og væltede bagover. Heldigvis kom jeg mellem hest og jord, så
der skete ikke noget med hesten...!

Intet er dog så galt at jeg ikke stadig rider rundt med hovedet under
armen. Man MÅ jo holde skaderne vedlige.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 17-02-05 17:10

"john" <john_lundsgaard@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Altså istedet for at gå lige hen til den, så gå lidt ved siden af, og drej
> så ind mod den til sidst.
>
> Det har måske noget at gøre med, at den lige vej kan ligne et angreb, det

Lige mine ord Når jeg går ud til Jacques på folden går jeg som beskrevet
ovenfor. Hvis jeg er ude på at vi skal lege tagfat, så går jeg lige henimod
ham -og så bliver der drønet rundt og pjattet

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Liz B.

Dato : 15-02-05 22:39

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Det var dog utroligt så stille der er her !!!
> Er det fordi at alle er ude og ride i det flotte vejr ???

Hestene har også ski på, du! Ellers har jeg også tænkte på det samme.

> [...]
> næsten som for at se om der står nogen bag en. Når så hesten har gået
> omkring en kvart cirkel, kommer den hen og hilser.

Ole, det er hatten de spekulere på! De skal lige se forbi den, under den,
rundt om den, osv.

Vinterhilsener Liz

Fra : Anet

Dato : 16-02-05 16:36

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse
> Det var dog utroligt så stille der er her !!!
> Er det fordi at alle er ude og ride i det flotte vejr ???

(klip)

Ja, det er vist længe siden, at der sidst har været så tomt og stille
herinde. Men det ved vi jo kommer indimellem. Mange tror jeg bruger deres
racehjemmesider til at tale over.

--
Hilsen

Annette