Policy problem med Citrix der servicerer n~
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-02-05 09:47

Jeg har et efterhånden grænseløst irriterende problem med en Citrix
server med 4.90sp2 klienten på (og ingen zenworks).

Når jeg på Citrix serveren redigerer min Local Computer Policy og
efterfølgende genstarter så taber serveren alle de ændringer jeg har lavet.

Vi benytter en række policies ifbm. vores brugere men ingen af de
policies bliver lagt på citrixen - så det kan næppe være problemet.

Nogen der har et forslag til hvad fan' der kan være galt ?

Konfiguration:

Windows 2000 server (sp4) med Citrix Metaframe XP 1.0 med feature
release 1 og 2.

Netware 6.0 med Zenworks 4.01

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-05 22:50

Når du starter W2k serveren op, logger du så på mod Novell serveren
eller lokalt på W2k serveren ?
Husker du at "change user /install" på W2kserveren når du laver
ændringer der "går ud over" lokale bruger profiler ?

/Hans

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-02-05 08:44

Når serveren startes op logges der ind via Novell klienten - altså op
imod vores NW server.

Jeg har forsøgt mig med 'install mode' når jeg laver ændringerne - samme
resultat !

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-05 14:15

On Thu, 17 Feb 2005 08:44:04 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

>Når serveren startes op logges der ind via Novell klienten - altså op
>imod vores NW server.
>
>Jeg har forsøgt mig med 'install mode' når jeg laver ændringerne - samme
>resultat !
Du husker vel altid at gå over i installmode ved ændringer ?
Bare at glemme det en gang kan lave enes server/citrix korrupt.
Er du sikker på at du ikke har Zenworks kørende på W2k serveren ?
Kik evt. i taskmanageren efter om wm.exe kører. Eller under services
om "workstation manager" kører.

/Hans

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-02-05 16:40

Hans Kjaergaard wrote:
> Du husker vel altid at gå over i installmode ved ændringer ?

Naturligvis. At den går i l*rt hvis man glemmer dig ved jeg ikke om jeg
vil give dig ret i - man skifter vel netop mellem de to for at den kun
kan gå i l*rt når man selv som administrator lavet noget i install mode.

> Er du sikker på at du ikke har Zenworks kørende på W2k serveren ?
> Kik evt. i taskmanageren efter om wm.exe kører. Eller under services
> om "workstation manager" kører.
> /Hans

Du har ret - den zen der ligger sammen med 4.90 klienten kører
tilsyneladende på maskinen - Jeg prøver at opgradere den til en version
svarende til vores zenworks 'server'

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-05 17:34

On Thu, 17 Feb 2005 16:40:06 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

>Naturligvis. At den går i l*rt hvis man glemmer dig ved jeg ikke om jeg
>vil give dig ret i - man skifter vel netop mellem de to for at den kun
>kan gå i l*rt når man selv som administrator lavet noget i install mode.
Jeg kan så fortælle dig at det kan der.
Kort fortalt: I install mode kopieres/registreres den auktuelle
brugers softwaresettings i registeringsdatabasen til et specielt sted
i registeringsdatabasen.
Når man så er i "execute mode" kopieres disse settings til de andre
brugere der logger på.
Hvis man installerer i "execute mode" kan man resikerer at settings
ikke kommer med når "alm. brugere" logger på, og dette kan bevirke at
et program ikke ved hvad det skal/bør, dette kan så i uheldige
tilfælde bevirke at sw'en smadre sin egen installation.

>Du har ret - den zen der ligger sammen med 4.90 klienten kører
>tilsyneladende på maskinen - Jeg prøver at opgradere den til en version
>svarende til vores zenworks 'server'
Hvis du benytter Zfd4.01 mulighed for speciel opsætning (policy?) vil
det ikke virke med Zfd3.2 (Standard med client 4.90).
Så opdatering er nødvendigt. (Husk backup)

/Hans

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-02-05 09:12

Hans Kjaergaard wrote:
> [...]
> et program ikke ved hvad det skal/bør, dette kan så i uheldige
> tilfælde bevirke at sw'en smadre sin egen installation.

Så blev jeg det klogere

> Hvis du benytter Zfd4.01 mulighed for speciel opsætning (policy?) vil
> det ikke virke med Zfd3.2 (Standard med client 4.90).
> Så opdatering er nødvendigt. (Husk backup)

Jeg smed workstation manageren fra Zen 4.01 på - og lavede en policy der
kun rammer w2k Terminal servers - det gjorde udslaget. Nu spiller det bare.

Tak for indsparkene.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk