digital optage medie til blind barn.
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 13:29

Hej i gruppen.

Er der nogen der kender til et digitalt optage medie, der skal kunne optage
hverdags situationer (lydbilleder) for et
blindt barn.
For mange år siden fik barnet bevilliget en virkelig fin analog båndoptager,
men det har vist sig gennem årene at
ingen af de mennesker der skal hjælpe ham kan finde ud af at bruge den.
Desuden slides båndene.
Så jeg tænker på noget som en minidisc optager der kan optage på mikrofon og
siden overføre til pc, så jeg kan brænde på en alm. CD som alle kan forholde
sig til.
Vær venlig at redigere min e-mail adresse ved direkte svar.

Hilsen
David.

Fra : Holst

Dato : 12-02-05 13:56

David wrote:

> Så jeg tænker på noget som en minidisc optager der kan optage på mikrofon og
> siden overføre til pc, så jeg kan brænde på en alm. CD som alle kan forholde
> sig til.

Nu til dags kan man vist få små digitale diktafoner, der hverken
indeholder bånd eller lignende. Det er blot et hukommelseskort, ligesom
for eksempel de fleste digitalkameraer.

Jeg kender absolut intet til det. Jeg vil næsten foreslå dig, at du
forhører dig i en eller anden mere teknisk nyhedsgruppe.

Fra : Leonard

Dato : 12-02-05 14:09

"David" <78ATstofanet.dk> wrote:

>Så jeg tænker på noget som en minidisc optager der kan optage på mikrofon og
>siden overføre til pc, så jeg kan brænde på en alm. CD som alle kan forholde
>sig til.

En USB-MP3-dingenot.
Her er en lang liste, læg mærke til at der ved flere af dem står
voice-recordere, og det må være det du skal gå efter.
Og så er det jo sådan at jo flere MB ram der er i jo længere tid kan
den optage og i en bedre kvalitet, og det er typisk den størrelse der
afgør prisen:

http://shor.ter.dk/392077027

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-02-05 09:58

On Sat, 12 Feb 2005 13:29:11 +0100, "David" <78ATstofanet.dk> wrote:

>Så jeg tænker på noget som en minidisc optager der kan optage på mikrofon og
>siden overføre til pc, så jeg kan brænde på en alm. CD som alle kan forholde
>sig til.

En minidisc vil være et rigtigt godt bud - de fås ganske billige, men
husk at være opmærksom på om den kan optage - ikke alle kan det. Og
husk at være opmærksom på ind og udgange på apparatet.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org