1. indlæg til dk.edb.cad(.CAM)
Fra : Leif

Dato : 11-02-05 20:15

Her er så det første indlæg til "den nye gruppe":

Hvem kan levere et program der kan vise de filer, der styrer
en ESAB pladeskæremaskine?

Det er jo i bund og grund en tekst-fil med kode der beskriver
pladestr., startpunkt, ilgang, indløb, x,y-angivelse , radius/diameter
osv.

Mvh, Leif
Email også gerne til LP@bonus.dk

Fra : GK

Dato : 12-02-05 03:21

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo i bund og grund en tekst-fil med kode der beskriver
> pladestr., startpunkt, ilgang, indløb, x,y-angivelse , radius/diameter

HEJ det kommer an på hvad du mener med at vise filer .. er det en
simulering du er ude efter .eller vil du bare se hvad filen indeholder af
koder

Mvh GK

Fra : Leif

Dato : 12-02-05 11:38

"GK" <Gt@pos7.tele.dk> wrote in message

> HEJ det kommer an på hvad du mener med at vise filer .. er det en
> simulering du er ude efter .eller vil du bare se hvad filen indeholder af
> koder
>
> Mvh GK

Det er visningen af emnet (simuleringen) jeg er ude efter - koden ses jo
nemt med alverdens "notepader"

Det hænger sammen med at vi (Siemens Wind Power - før BONUS Energy) har
adskillige 1000 filer
liggende, der gerne skal ryddes op i. Det var rart lige at kunne se dem, før
de evt. slettes. mange er jo typisk
bare lige et her og nu skæreprogram, der ikke skal benyttes senere.

Mvh, Leif

Fra : gert

Dato : 13-02-05 02:44

> [...]
før
> de evt. slettes. mange er jo typisk
> bare lige et her og nu skæreprogram, der ikke skal benyttes senere.

ok --- det kommer an på hvilke koder der anvendes er det rene iso koder
??? .. du kunne jo lige tage en lille fil og sakse indholdet af den så vi
kan se hvad den indeholder .. så er det meget lettere at finde ud af ..

Mvh gk

Fra : Jørgen

Dato : 14-02-05 06:53

Hvis det er en text fil er det da muligt at den indbyggede fremviser i "
Total Commander " kan klare det.
Der er findes et plug in til cad, som jeg dog ikke har fået kigget på.
Funktions tasten F3 viser indholdet af den markerede fil.

Hildsen Jørgen

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 04-03-05 20:05

Hi

Leif wrote:
> [...]
>
> Det er jo i bund og grund en tekst-fil med kode der beskriver
> pladestr., startpunkt, ilgang, indløb, x,y-angivelse ,

Måden at gøre det ville måske være i AutoCAD hvor du jo også kan
programere helt tradisionelt med print og matematiske funktioner som
det passer dig --- altså at åbne en fil og læse en linie evt.
omskrive den til noget der kan udføres med AutoCAD er vel nemt du skal
bare kende fire telefon bøger udenad og kunne regne . Når du kan
læse entities i AutoCAD og sende deres possisioner til en sølle text
fil , jamen jamen jamen ; du kan flette fem forskellige text filer i
matrix udregninger i AutoCAD exportere i en masse formater og checke
konstruktionen på skærmen men hvad hulen skal du bruge det til ,de
vil jo ikke ha moderne teknologi og pæne huse alligevel.
P.C.