Flyt ?
Fra : Is

Dato : 09-02-05 23:37

Hej

Jeg er så godt som ny i AutoCad.

Jeg har prøvet det før men har glemt hvordan

flytte f.eks. en streg så den har en bestemt afstand et bestemt punkt ??? -
ikke fra hvor stregen er nu.

Jeg kan godt flytte stregen eks. 200 fra hvor den er nu !

Erik Isager

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 10-02-05 00:22

Hi

Is wrote:
> [...]
punkt ??? -
> ikke fra hvor stregen er nu.
>
> Jeg kan godt flytte stregen eks. 200 fra hvor den er nu !

Det er nemt nok hvis man sorstår hvad du mener.
Er det "hele" stregen altså start _og_ endepunkt. eller er det blot
det ene punkt rundt i en circle omkring det andet ?

Du skal vel kende retningen du vil flytte det ene eller det andet
medmindre du blot peger og flytter på skærmen set ret ovenfra, ---
men problemet kommer vel når der er tale em en "streg" defineret i 3D
fordi _så_ kan der for alvor flyttes of så er det ikke nok bare at
pege og klikke.

Men selvfølgelig er det da muligt vi vil nok bare helst fortælle den
nemmeste måde ,ellers kan du for hver punkt i stregen helt exakt
udregne hvilketsomhelst punkt når stregen flyttes det er bare om at
sætte de almindelige regneregler ind i AutoCAD og så lægge vectoren
til eller trække den fra.

Fra : Is

Dato : 10-02-05 20:02

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
Hi

Is wrote:
> [...]
> Med venlig hilsen
> Erik Isager

Det er nemt nok hvis man sorstår hvad du mener.
----

Jeg mener flytte hele stregen som den er , hvor det valgte punkt på stregen,
skal være en bestemt afstand fra angivet punkt i vist retning ???

jeg bruger 2002 - polar, osnap, otrack er valgt. og vi snakker 2D

jeg vælger :move > v.klik på den streg jeg ønsker at flytte > h.klip på
samme, og der kommer en gul firkant (fix 1), > v.klik på den > så flytter
jeg musen så den er vandret til højre for punktet > herefter skriver jeg 200
> og trykker "enter" .

så er hele stregen (vel alt der er markeret) flyttet 200 vandret til højre !

det jeg ønsker er at markere (fix 1) - herefter vil vælge et (fix 2) - og så
få placeret (fix 1) 200 til højre for (fix 2)

Erik Isager

Fra : Svend Mogensen

Dato : 24-03-05 17:56

Det er ok,forsæt bare

--
Smog

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 24-03-05 22:11

Hej Erik

Hvis du vil sætte en tilfældig streg på et meget bestemt sted i forhold til
en anden streg, så er der faktisk en meget nem måde at gøre det på.
Du har en streg som du vi gå ud fra.
Og du her en kendt streg (Det kan være en hel figur).
Den sidder nu i en helt tilfældig afstand og placerign i forhold til hvor du
vil anvende den.

Du vælfer MOVE og udpeger det du vil flytte, og ENTER.
Så vælger du et basepunkt i den figur du har valgt.
Nu skal du vælge et punkt hvor du skal flytte basepunktet hen til.
Du vælger nu i Osnapmenuen SNAP FROM og udpeger det punkt som du vil gå ud
fra på den rigtigt placerede linie, maskinen spørger så efter et
offsetpunkt. Her giver du punktet med SnabelA og så x,y retning eller
afstand<retning. Husk snabelA ellers går det galt.

Du kan også bruge SNAP FROM og udpege dit basepoint og så er det jo bare at
udpege resultatpunktet på den rigtigtplacedrede linie.

SNAP FROM er en god kommando der faktisk giver dig mange muligheder for at
udpege punkter i en specifik afstand rea et punkt på et element uden at have
noget at snappe til der hvor dit punkt er.

Håber dette giver en hjælp til at gøre tingene let på.

Mvh
Niels Gjermandsen

Fra : Is

Dato : 27-03-05 20:13

> Håber dette giver en hjælp til at gøre tingene let på.

---

Ja, Jeg bruger autocad meget lidt, så alt er næsten nyt hvergang. Men det
var hvad søgte, og jeg har nu printet dit svar, og gemmer det.

Tak for svar.

Erik Isager