Beregning af lån - formel?
Fra : Danny

Dato : 09-02-05 19:50

Hej

Jeg har et 5% obligationslån, som jeg i sin tid valgte blandt flere
lånescenarier, som jeg fik udregnet.

Men i disse tider med faldende rente kunne jeg godt tænke mig at beregne nye
lånescenarier, men jeg ved ikke meget om det. Jeg forestiller mig noget med
en hovedstol, evt. nuværende lån, kurstab, rente, osv.

Kan nogen her indsende en formel på hvad den kvartårlige ydelse blive ved et
lån på X% samt hvordan kurstab beregnes - gerne hvis man har lån i
forevejen, som skal konverteres om?

Kender du en hjemmeside om emnet er dette også meget velkomment.

På forhånd tak

Mvh,
Danny

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-02-05 20:48

Danny <santos@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> man har lån i forevejen, som skal konverteres om?
>
> Kender du en hjemmeside om emnet er dette også meget velkomment.

Måske kan denne side bruges?
http://www.boligregner.dk/

--
Jesper Lund