Web server på samme port
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 17:21

Jeg sider med et problem jeg meget gerne ville have hjælp til.
Altså! Jeg har en server der køre windows 2003, en web-server der køre
IIS på port 80.
Problemet er at jeg har en web mail der gerne vil bruge samme port og
et web forum program der også vil.
Jeg har prøvet at lave sådan at f. eks web mailen bruger port 8080,
(www.mitdomaine.dk:8080)
Men den kan jeg ikke komme i kontakt med fra mit arbejde, jeg ved ikke
om det er fordi man skal igennem en proxy server først, så det er den
der ikke tillader at kontakte port 8080.
Jeg har hørt nogle sige problemet kan løses med en proxy server, er
det rigtig?
Jeg har prøvet programmet "AllegroSurf Voyager"
http://www.allegrosurf.com/
Men fatter det ikke rigtig :

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 08-02-05 13:08

<Henrik> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det er fordi man skal igennem en proxy server først, så det er den
> der ikke tillader at kontakte port 8080.

Hmm en strøtanke:

Du har husket at åbne for port 8080 i din router ?
Og forwarde den til din server.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-05 21:43

Søren Steinmetz wrote:

> Hmm en strøtanke:

En anden strøtanke - hvad laver et software-spørgsmål i en
hardware-gruppe? :-/

Fra : Flemming

Dato : 17-02-05 18:29

Flyt alle dine "web servere" væk fra port 80.

Installer apache http server, og udnyt dens mod_proxy funktionalitet.

Det vil sige at du kan

http://henrikserver.dk/webmail -----> http://localhost:83/webmail
http://henrikserver.dk/xxxx -----> http://localhost:85/xxxx

jeg kører med det, og det spiller sgu meget godt.

hilsen flemming

Fra : JH

Dato : 18-02-05 16:00

Henrik wrote:
> [...]
> det rigtig?
> Jeg har prøvet programmet "AllegroSurf Voyager"

I 2003 kan du oprette flere sites i IIS'en. Under hvert site kan du
definere hvilke(n) host header(e) dine sites skal reagere på. Det kræver
at du har et domæne eller et subdomæne pr. site.

Alternativt kan du placere dit debatforum i en mappe under dit site og
din webmail i en anden mappe, så du tilgår dem: www.ditdomæne.dk/webmail
og www.ditdomæne.dk/forum.

Hvis din webmail er en webserver i sig selv kan du ikke gøre meget andet
end at konfigurere den til at køre på sin egen port. Du kan nemlig ikke
have to servere til at svare på samme port.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.