besæver med tråldøs forbindelse og Novell ~
Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 30-01-05 13:29

Måske en lidt kort beskrivelse, men jeg er ikke hjemmevandt med Novell
Jeg har en bærbar som fint kan finde serveren, og arbejde med den når den er
direkte kablet til lokalnettet, men den kan ikke arbjde trådløset og logge
på Novell serveren (trådløst kan den gå på internet, udskrive på andre
printere, se drev mm) den kan efter lang tid søgen finde serveren, men vil
ikke logge på.
Er der specille forhold omkring Novell / client når man arbejder trådløst.
Jeg har prøvet at fjerne alt i "egenskaber for trådløs netværksfrbindelse"
og geninstalerer Novel Client, 4.90 samt ældre client. men uden resultat.
Ér der et forløsende kort råd ??
vh
SørenK

Fra : Erling Christensen

Dato : 30-01-05 19:59

On Sun, 30 Jan 2005 13:28:39 +0100, "Søren Kjærsgaard"
<skj@dadlnet.dk> wrote:

> [...]
>og geninstalerer Novel Client, 4.90 samt ældre client. men uden resultat.

Sikre dig, at du har SLP kørende på server og klinenten er sart op til
det. Brug evt. IP adressen til serveren I stedet for den DNS navn.

Hvis du vil logge direkt på nettet under boot fasen, så skal du sikre
dig at det trådløse netkort har fat I nettet eller får du ikke
forbindelse til noget som helst...

Mvh

Erling Christensen