Gruppen
Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-01-05 10:26

Er nyhedsgruppen her gået helt død?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Leonard

Dato : 29-01-05 11:24

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Er nyhedsgruppen her gået helt død?

Næh, den virker godt nok, men er lidt handicappet af at der ikke er så
stort et flow af indlæg.

Men det er jo nok fordi der ikke er så meget at skrive om, der er
ellers emner nok at tage fat på i denne valgkamp. Det lader dog til at
kombatanterne hellere vil snakke om indvandrere/flygtninge og
fokuserer på om de skal have lov til at være her eller ej. Integration
har vi jo heller aldrig væretgode til her i landet, hverken imellem
vores forskellige landsdele, heller ikke med integration af alle dem
der ikke lige passer i den "normale" kasse, og det gælder så alle der
af en eller anden grund ikke kan deltage i det almindelige ræs med
villa, vovse, viftepalme fordi de ikke lige kan springe ind ved
samlebåndet og arbejde på fuld kraft fra 7 til 15 ...

"Samfundets" løsning har indtil nu været at lave specielle tilbud til
disse borgere i stedet for at give mulighed for en integreret løsning
i det "normale" samfund.

Lad mig bare bruge mig selv som eksempel:
Jeg var indtil 1994 en af de "normale", havde fast arbejde, kæreste,
hus osv. Så blev jeg kørestolsbruger og kunne ikke udføre mit
tidligere job. Jeg blev tilbudt en revalidering og blev uddannet til
et job, hvor der ikke burde være fysiske problemer med at være
kørestolsbruger. I forløbet blev det konkluderet at et fuldtidsjob
ikke var realistisk, så da jeg skulle finde job ramte jeg imod 2 kæmpe
barrierer:
Tilgængeligheden er elendig i vores land. Det er de færreste
arbejdspladser der har toiletter og adgangsforhold der kan bruges af
en kørestolsbruger, end ikke i kontorbygninger selvom det har stået i
bygningsreglementet siden 1977, at det skal der være.
Arbejdstiden gav mig ligeså stort et problem, der var ingen der kunne
finde et job til mig på nedsat arbejdstid. Og det undrer mig, da jeg
helt sikkert ikke er den eneste med samme kvalifikationer og
uddannelse der enten gerne vil eller har brug for at arbejde på nedsat
tid, så det burde ikke være noget problem at dele et fuldtidsjob.

--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Holst

Dato : 29-01-05 11:43

Leonard wrote:

> [...]
> kombatanterne hellere vil snakke om indvandrere/flygtninge og
> fokuserer på om de skal have lov til at være her eller ej.

Det synes jeg nu ikke, at denne valgkamp har været særlig plaget af. Ja,
DF vil gerne diskutere det, men det vil de jo altid.

> "Samfundets" løsning har indtil nu været at lave specielle tilbud til
> disse borgere i stedet for at give mulighed for en integreret løsning
> i det "normale" samfund.

Ja, det er et af de store problemer.

Fra : Leonard

Dato : 29-01-05 12:19

Holst <newsjan05@shelter.dk> wrote:

>Det synes jeg nu ikke, at denne valgkamp har været særlig plaget af. Ja,
>DF vil gerne diskutere det, men det vil de jo altid.

Jeg synes jo nok at de radikales film har skabt mere fokus end DF
nogensinde har kunnet samle.

Men generelt synes jeg at denne valgkamp har været meget fattig på
emner der betyder noget, pånær arbejdspladserne, men der er der
ligesom ingen forskel på partierne, de vil allesammen gøre det bedste
for at skabe arbejdspladser, men det eneste reelle de kan finde ud af
at love er at der skal gives tilskud til en landsdel når et slagteri
er lukket.
Igen bliver det til lappeløsninger der løser et enkelt problem for en
enkelt person (eller flere i samme båd).

Hvad er der blevet af visionen om det rummelige arbejdsmarked?
Virksomheder med brug for og plads til alle slags ansatte, der snakkes
så meget om viden og knowhow, men er der plads til de højtuddannede
unge mennesker, der har fået betalt hele deres uddannelse fordi
samfundet ikke har kunnet finde på andet at sætte dem til?
Næh, for der er ikke noget handicaptoilet i virksomheden!
Og hvis arbejdsmarkedet virkeligt var rummeligt ville der også være
plads til og brug for det grå guld, fx i kombination med de yngre der
ikke kan eller har lyst til at arbejde fuldtids.

Hvad bliver der af integrationen, når der bygges boliger til bestemte
mennesker i ghettoer?
- et stedi Jylland har de bygget en lille by langt ude på heden med
boliger til unge handicappede! Så er de selvfølgelig også fri for at
de skæmmer bybilledet når turisterne indvaderer landet om sommeren.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 06:39

On Sat, 29 Jan 2005 10:26:08 +0100 Karsten Jensen said:

>Er nyhedsgruppen her gået helt død?

........ og hvor blev Kaj Svenningsen af?
Jeg har ikke set ham her siden November 2004.
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : Leonard

Dato : 30-01-05 09:39

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&selm=u8y8k27tx.fsf%40trinekc.dk>
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 22:23

On Sun, 30 Jan 2005 09:39:13 +0100 Leonard said:

>... og hvor blev Kaj Svenningsen af?
>
><http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&selm=u8y8k27tx.fsf%40trinekc.dk>

Tusinde tak Leonard. Jeg har læst Annette's indlæg.
Jeg sidder her med gråd i halsen, og tårer i øjnene.
Jeg vil savne ham meget...
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : Robert P

Dato : 02-02-05 00:52

Karsten Jensen wrote:
> Er nyhedsgruppen her gået helt død?

Ja - lige med undtagelse af dig!

Skulle vi ikke opfordre vores statsminister til at oprette en taburet til en
sygdomsminister.
Vi en deltids-sundhedsminister, og det kan jo være meget godt.....men nu er
der jo ikke så mange af os, der er sunde.....såe.
Sygdomsministeren kunne så samle 'hjørnerne' fra de andre
'deltidsministere', så man ikke skulle rende fra Herodes til Pilatus og søge
her og der....altid med en masse forklaringer og en følelse af at starte
forfra hver gang.

Bare en tanke - Robert P