Nogen der kender til Ironcad?
Fra : Thor

Dato : 27-01-05 18:25

Hej gruppe! Er i stadig vågne?

I vores firma, benytter vi i øjeblikket Autodesk Inventor, og vi er fire
brugere på programmet. Alle er tilfredse, untaget én bruger, som desværre er
ledelsens kæledægge. Sådan virker det i hvertfald, for i de ca. fire år som
vi har haft programmet, har denne ene person sået tvivl i ledelsens sind om
at Inventor skulle være et meget tungt program at benytte. Personen er
autodedakt Autocad 14 3D bruger, og ikke engang Autocad 2000 kan få ham til
at skifte fra sit elskede Autocad 14. Nå, men han skal opleves.

Pga. al den polimik, har ledelsen har bedt mig om at kigge på Ironcad, som
koster under halvdelen af hvad Inventor koster. Også i subscription. Det
lyder jo meget godt, men vil det være mindre tungt at benytte i dagligdagen,
og vil vi have de muligheder vi har i dag?

Mvh. Thor

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-01-05 19:59

<snip>

En autodidakt A14 bruger får da et kultur chok hvis han skal gå over til 3D
og Solid om det så er Inventer eller et andet 3D/Solid program er da vist
ligemeget.

Jeg ville også tage i betragtning, hvor god service/support og kursus
mulighederne er + plus om der er direkte import i jeres evt. CAM program. At
skifte software er en stor beslutning, billigt software kan også være penge
ud af vinduet, men det kan også købes for dyrt.

Mvh
Leon

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 31-01-05 18:16

Hi

Nu skriver du at manden er totale håbløs Ver.14 bruger og at ikke
engang AutoCAD 2000 kan få ham til at skifte bare AutoCAD version, ---
det synes jeg faktisk er meget naturligt version 14 er nok den bedste
version nogensinde og med hensyn til nogle funktioner er det faktisk
gået tilbage foruden at Ver 14 er langt mere flexibel mht. bla.
drivere .
Men du har helt ret, det burde være en udfordring at sætte sig ind i
de alternativer der er og Solids har altså begrænsninger i Ver 14,
her må jeres bedste argumenter nok findes ; Ver 14 er temmeligt
dårlig til mere komplicerede Solid assemblies og skaber kæmpe filer
foruden at værktøjerne er meget begrænsede, altså Union , Subtract
,Section osv.
-------- Der er jo væsentligt bedre programmer der direkte sigter på
Solid entities og som kan exportere i mange formater.
Jeg forstår godt folk der hænger ved Ver 14. den er "hurtig" og
sikker og crasher ikke så nemt, men altså nok ikke tilpas
fremtidsikret og jeres problem kunne nemt blive at i ikke får nye
muligheder at se eller afprøve nye kraftfulde programmer.

Lad være med at være så arogante overfor Ver 14, man kan faktisk
"alt" med den version, bortset fra altså at følge med tiden.
Per Corell
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : Peter-FUPDETHELE@dan~

Dato : 01-02-05 21:14

"Thor" <cf@kabelmail.com> wrote in message

> Pga. al den polimik, har ledelsen har bedt mig om at kigge på Ironcad, som
> koster under halvdelen af hvad Inventor koster.

Hej Thor. På mig lyder det som om at hele jeres CAD organisation lider lidt
under nogle små ting som ikke er blevet afklaret iløbet af de første år. Jeg
tror at du ville få noget ud af at læse f.eks "projektlederbogen" fra
ingeniøren, Det er nemlig helt almindeligt i CAD projekter at der er en
eller flere personer der vil noget andet (hvis der er flere er det sjældent
det samme de vil) men man er nød til at tage stilling til hvordan de skal
håndteres.
Vi kender ikke ret meget til din virksomhed samt produkter men lige nu er I
igang med et Solid baseret modellerings system hvilket også er det helt
rigtige, IronCAD er sikkert lige så godt men istedetfor at skifte til noget
som er lige så godt var det måske smart at kigge lidt fremad, hvis i bruger
Inventor er i måske lidt bagud med PDM og der kunne måske findes flere
fordele end ved et system skifte.

Der er også en helt masse spørgsmål man kan stille:
Hvad bruger i egentlig AutoCAD til efter fire år med inventor ?
Ham der vil have IronCAD: hvorfor vil han egentlig det, har der været andre
systemer i perioden, laver han det samme som jer andre, og skal han også
blive ved med det. ?

Hvis du sammen ligner med sidst der fandt en lignende teknologi ændring sted
(AutoCAD r14 tegninger > Inventor modeller) så var det da man gik fra papir
til elektroniske tegninger, det har du sikkert ikke oplevet men problem
stillingerne var mange gange de samme, det var ikke alle som kunne bruge cad
lige så godt som et tegnebord med tush osv. og det må man så finde en
løsning på.

Det blev vis noget rod men tænk over det

Fra : Alex Sørensen

Dato : 01-02-05 23:18

Jeg kender lidt til IronCAD. Det er let at bruge, men dan din egen
mening og prøv det onlinekursus der er på www.jm-design.dk