Udstillingsteder for "uspolerede" kunstner~
Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 22-01-05 01:21

Hej Gruppe,

Hvis man er en ukendt kunster der bare gerne vil vise sin kunst og ikke
nødvendigvis sælge, - HVOR er der så nogle gode muligheder?

Jeg taler ikke om elendige offentlige "biblioteks-forhold" og andre lign.
steder..ikke at det ikke er godt nok for nogen, men mine malerier MEGET
store og skal helst præsenteres "ordenligt" om jeg så må sige...ellers gider
jeg slet ikke udstille. Og det er jo negativt eftersom jeg ved at mange vil
få en interessant eller god oplevelse. Mange har set dem allerede...defor
ved jeg lidt omkring hvad folk mener...

Kunstverdenen er helt og aldeles bund-rådden. Det ved enhver der kan se.
Hjertet i kunsten skal helst flåes ud så hurtigt som muligt og erstattes af
plastik.
Har jeg ret?

Galleriejere tænker kun på deres husleje, $$$ og og signaturen nede i
hjørnet af maleriet / klatværket . Det handler IKKE om hvad der rent faktisk
er på lærredet. Desværre. Men sådan er dét. Og sådan vil det altid være.

- Men der MÅ da være nogle udstillings-arrangementer der gerne bare vil
"fremme" kunsten og rent faktisk VISE ny, god og ægte kunst...eller er det
ren utopi???
Jeg indrømmer at jeg ikke har undersøgt "markedet" særlig grundigt. Grunden
dertil er at jeg næsten altid mister modet (og humøret) når jeg åbner en
hvilken som helst dansk avis med en såkaldt "kultur-sektion". Kedelig kunst
bidrager til wannabee-intellektuelle-kunst-kritikeres selvsmagene og ækle
kunst-analyser/anmeldelser. Sørgeligt, men sandt. Føj siger jeg bare.
Jeg lyder måske "bitter". Men det er jeg nu ikke. Jeg har jo aldrig
udstillet offentligt. - Jeg taler bare om de sørgelige facts der er så
åbenlyse.

Jeg har hørt at et sted som "Charlottenborgs forårs-udstillinger". Er dette
en mulighed?
- eller er de også en del af det røvsyge
"Snobbe-Lousiana-TV2-Lorry-Danmark"? )

Eller findes der lign. udstillings-arrangementer, vis gode intentioner endnu
ikke er blevet "slået ihjel" om jeg så må sige?

Alle bud modtages....jeg er næsten på bar bund!!

Mvh,
Anders

Fra : Bonne

Dato : 23-01-05 18:41

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ren utopi???
>
> Alle bud modtages....jeg er næsten på bar bund!!

Hej - er dine værker er gode nok, kan du få direkte respons fra alle dine
målgrupper - prøv her: www.kunstmessen.2005

Hej fra John

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 25-01-05 00:54

Hej John,

Mange tak for dét...ja, det ser jo ud til at være ligepræcis sådan noget jeg
efterlyser!

Hvad koster sådan en stand? Hvor mange malerier kan der ca. hænge i en
stand hvis hvert maleri er ca. 2 meter højt og 1½ bredt?

Jeg kan se på nogle af de malerier (previews) der er vist på hjemmesiden at
det er 95% abstrakt kunst...
Er der også plads til det mere "teknisk detaljerede" eller "surrealistiske /
realistiske" eller hvad?

Ikke at jeg sammenligner mig med dem, men min kunst kan vel i en eller anden
grad minde om f. eks. "Otto Frello" og en lille smule "Thomas Kluge".

Som sagt : Mit udtryk er helt mit eget - det er bare så du ligesom ved
hvilken "stil" det drejer sig om...

Mvh,
Anders

Fra : Bonne

Dato : 25-01-05 02:02

> [...]
> Kluge".
>
> Som sagt : Mit udtryk er helt mit eget - det er bare så du ligesom ved

Hej Anders - alt hvad du spørger om - priser, indretning af stande og så
videre - finder du på kunstmessens hjemmeside: www.kunstmessen.dk
Du kan udstille lige hvad du vil, blot det er unika. Ingen censur og
smagsdommer.
Se fx fotos af alle stande fra kunstmessen i 2004.
Generelt set er kunstmessen en forretning - vi levere varen: Mediedækning og
20.000 besøgende i 2004, hvoraf der var rigtig mange kunstforeninger og
gallerier fra hele landet.
Der blev for øvrigt solgt fra standene som aldrig før.
Så er det op til udstillerne at ha' noget at tilbyde og ikke mindst at kunne
tilbyde - altså kunne sælge - sit produkt.
Hvis du med de muligheder ikke får gode kontakter, enten på udstillingen
eller det følgende halve år efter udstillingen - skal du nok overveje om
dine værker og din salgsteknik ikke lige skulle strammes lidt op.
Som det fremgår er det muligt, gratis og uden forpligtelser, at reservere
standplads på kunstmessen.

Hej fra John - m.a. styregruppen for Kunstmessen 2005

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 27-01-05 21:00

Hej John,

Jeg må indrømme at jeg ikke kan finde priserne på de forskellige
stande...hvad er priserne???

Er steddet også velegnet hvis man bare vil VISE sin kunst, men egentlig ikke
nødvendigvis sælge?

Fra : Bonne

Dato : 29-01-05 01:41

> [...]
> stande...hvad er priserne???
>
> Er steddet også velegnet hvis man bare vil VISE sin kunst, men egentlig

Hej Anders - tak for din interesse.
Du er ikke den første der spørger efter prisen - og jeg må se i øjnene at
hjemmesiden måske ikke er helt optimal vedrørende netop det spørgsmål.
Det er være rettet nu - men her har du alligevel linket:
http://www.kunstmessen.dk/Standoversigt/Kob_af_stand.htm

Selvfølgelig kan du bare vise dine værker - men ha' alligevel priser parat -
det kunne jo være!!

Hej fra John Bonnesen Wolff
Kunstmessen 2005