Server sammensætning
Fra : Karsten Møller

Dato : 14-01-05 00:51

Jeg skal have anskaffet en server til web-hosting, og har kigget på følgende
konfiguration:

1 x Chieftec UNC-210S-B, 19" Rackmount 2U, Black, 300W
1 x Intel Server Board SE7320SP2, 800FSB
1 x Intel Xeon 2.8GHz, 800FSB, 1MB
2 x Western Digital Raptor 360GD, SATA 36,7GB, 10K
2 x Kingston DDR333, 512 MB REG/ECC
1 x Floppy
1 x DVD

Ovenstående har en samlet pris på cirka 9000,- (hos shg.dk). Jeg har et par
spørgsmål til de kloge hoveder i gruppen:

1. Mangler der noget i ovenstående for at have en komplet server (excl.
skærm, tastatur og mus)?

2. Er der komponenter der ikke passer sammen?? Specielt er jeg interesseret
i kombinationen af kabinet (Chieftec rackmounted) og Intel bundkortet -
volder det problemer?

3. Chieftec kabinetterne er umiddelbart en hel prisklasse under andre
rackmountede kabinetter - er det noget skrammel??

4. I manualen til Intel bundkortet står der: "Power supply: A minimum of 600
Watt is required". Kan det virkelig være rigtigt, hvis maskinen skal køre i
ovenstående "simple" konfiguration med to diske?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Karsten Møller

Fra : Sune Christesen

Dato : 14-01-05 14:07

> 1. Mangler der noget i ovenstående for at have en komplet server
> (excl. skærm, tastatur og mus)?
Ikke for at den skulle fungere som en server. Dog går jeg ud fra du skal
have din server hosted i et rackskab eftersom du vælger et rackkabinet, og
dertil skal du nok bruge et par monteringsskinner såfremt du ikke har nogen
i forvejen - hver opmærksom på at Chieftec fører 2 modeller til deres 2U
kabinetter, alt afhængig af dybden på skabet (RSR-190 og RSR-260 til henholdsvis
60 og 80 cm).

> 2. Er der komponenter der ikke passer sammen?? Specielt er jeg
> interesseret i kombinationen af kabinet (Chieftec rackmounted) og
> Intel bundkortet - volder det problemer?
Ikke umiddelbart - så vidt jeg kan se er det et ganske almindeligt ATX bundkort
så det burde derfor godt kunne monteres i Chieftec kabinettet.

> 3. Chieftec kabinetterne er umiddelbart en hel prisklasse under andre
> rackmountede kabinetter - er det noget skrammel??
Det er ikke noget skrammel nej, men de har måske ikke de samme finesser som
de dyre mærker - men de fungerer helt efter hensigten og har det der skal
til.

> 4. I manualen til Intel bundkortet står der: "Power supply: A minimum
> of 600 Watt is required". Kan det virkelig være rigtigt, hvis maskinen
> skal køre i ovenstående "simple" konfiguration med to diske?
Det tør jeg ikke helt at gætte på, men det er sikkert forudsat at der er
monteret 2 stk. Xeon processorer - evt. spørg SHG om de kan være dig behjælpelige.
Alternativt kan jeg se at SHG, forudsat at du vil købe hele dit system hos
dem, har nogle andre 2U strømforsyninger i deres sortiment - dog ingen helt
oppe i 600W.

Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/