|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Advarsel mod Tele2 Fra : R.V.
 | 
 Dato :  06-01-05 09:50
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har været Tele2 kunde i snart 1 år nu. Dette er dog helt slut fra nu af.
 
 Jeg betalte en regning i oktober, jeg betalte den som en +73 istedet for +71
 (internetbank), som jeg skulle havde gjort. Mit internetbank viste dog at
 den var betalt til Tele2 A/S og min bank kunne verificere dette.
 
 På min næste regning fra Tele2 var der derfor et rykkergebyr på 100 kr. som
 jeg selvfølgelig ikke ville betale.
 Jeg ringede til deres fakturaservice og fik af vide at jeg selvfølgelig ikke
 skulle betale regningen da rykker gebyret var forkert. Jeg skulle derimod
 lave et screendump af min betalingsoversigt på internet bank, så de kunne se
 den var betalt.
 
 Midt i december fik jeg et brev fra CIS (Tele2's inkasso firma) hvori der
 var en regning på 852 kr. (regningens beløb fra oktober + diverse
 omkostninger)
 
 Jeg sendte dem et screendump og ringede en uge efter igen. Denne gang fik
 jeg af vide at et screendump ikke var nok, men at jeg skulle få min bank til
 at faxe det for mig. Dette gjorde jeg så. Efter endnu en uge ringede jeg
 igen og fik af vide at faxen ikke var god nok da der manglede en
 underskrift.
 
 Jeg valgte så at få banken til at sende dokumentet til mig, så jeg var
 sikker på alting var i orden. Da jeg modtog dokumentet, sendte jeg det selv
 til Tele2.
 
 Jeg ringede så til dem igår for at høre hvordan det gik med sagen og fik af
 vide at de ikke havde noget med det at gøre, da det jo var sendt til CIS, så
 jeg måtte snakke med dem. De kunne for øvrigt se ind i Tele2's systemer, så
 der burde ikke være problemer.
 
 Jeg ringede til CIS og fik af vide at de også skulle have en
 faktura/posteringsoversigt fra min bank, så de kunne se den var betalt.
 Desuden kunne de IKKE se ind i Tele2's systemer da de havde deres eget
 system.
 
 Jeg ringede til Tele2 igen idag (mit 14. (og sidste)opkald) og fortalte hvad
 CIS havde sagt.
 Jeg fik af vide at CIS kunne se de samme som Tele2 kunne mht. min sag og at
 jeg derfor skulle snakke med dem.
 
 Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
 selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
 abonnement til dem.
 
 Hvad ville I havde gjort?
 Er det sådan kundeservice skal være?
 Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 
 Hilsen
 Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (06-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  06-01-05 10:43
 | 
 |  | 
 
            "R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:
 > Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
 > selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
 > abonnement til dem.
 Stor fejl!
 Lad være at betale noget som helst. Sørg i stedet for at al
 kommunikation i fremtiden foregår skriftligt. Det duer ikke det der
 med at ringe til dem, så kan du ikke dokumentere noget senere.
 > Hvad ville I havde gjort?
 Jeg gjorde sådan her <http://tele2-inkasso.flof.dk/>  - jeg behøver vel
 ikke at sige at jeg ikke vil være kunde hos Tele2 igen lige foreløbig.
 > Er det sådan kundeservice skal være?
 Nej!
 > Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 Jeg tror der er uheldige tilfælde hos alle selskaber. Selv er jeg
 tilfreds kunde hos Cybercity, men der har sikkert også været uheldige
 sager hos dem.
 -- 
 Jacob - www.bunk.cc Would you care to view the ruins of my good intentions?
            
             |  |  | 
  Per Jessen (06-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Jessen
 | 
 Dato :  06-01-05 12:33
 | 
 |  | 
 
            Jacob Bunk Nielsen wrote:
 > "R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:
 >> Hvad ville I havde gjort?
 > 
 > Jeg gjorde sådan her <http://tele2-inkasso.flof.dk/> Jeg ved af gode grunde ikke hvordan det fungerer i Danmark, men for et par aar
 siden var jeg igennem noget tilsvarende med BT Cellnet i England.  Det endte
 minsandten ogsaa med et stabel breve fra en inkasso-firma, selv efter vi var
 flyttet til Schweiz.  
 Jeg havde ingen intentioner om at betale hvaddetnuendvar, og bad inkasso-firmaet
 dokumentere deres paastand.  Det *skal* de nemlig kunne hvis man beder om det. 
 (det maa ogsaa gaelde i DK?) 
 Da BT Cellnet ikke kunne producere en gyldig regning, var det slutningen paa den
 sag.  
 -- 
 Per Jessen, Zurich
 Let your spam stop here -- http://www.spamchek.dk |  |  | 
  Mark Lorenzen (06-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Lorenzen
 | 
 Dato :  06-01-05 20:35
 | 
 |  | 
 
            Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
 > "R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:
 [snip]
 > > Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 > 
 > Jeg tror der er uheldige tilfælde hos alle selskaber. Selv er jeg
 > tilfreds kunde hos Cybercity, men der har sikkert også været uheldige
 > sager hos dem.
 Ja man kan altid være uheldig. Generelt synes jeg at høre godt om TDC
 og Cybercity "herinde." Benytter selv TDC og er fuldt ud tilfreds.
 > Jacob - www.bunk.cc - Mark Lorenzen
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (06-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  06-01-05 12:37
 | 
 |  | 
 
            Per Jessen <per@computer.org> writes:
 > Jeg havde ingen intentioner om at betale hvaddetnuendvar, og bad inkasso-firmaet
 > dokumentere deres paastand.  Det *skal* de nemlig kunne hvis man beder om det. 
 > (det maa ogsaa gaelde i DK?) 
 Ja, det fremgår af "Lov om inkassovirksomhed" paragraf 10:
 <http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970031930-REGL> -- 
 Jacob - www.bunk.cc Life is cheap, but the accessories can kill you.
            
             |  |  | 
  Mogens J. (07-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  07-01-05 16:08
 | 
 |  | 
 
            Hej Rune
 Endnu et skræmme eksempel på Tele2 og CIS manglende kundeservice, rod
 i deres sager og papirsgang....
 Den ligner til forveksling denne her sag, som er min egen :
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794 Denne her er fra en tidligere Tele2 kunde :
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734 Og sådan kunne jeg nævne endnu flere....
 Og hvis du søger i google på tele2 kundeservice, kommer du frem til
 følgende link :
http://www.google.dk/search?hl=da&q=tele2+kundeservice&meta=lr%3Dlang_da Læg mærke til de to første link, det er faktisk til historier på
 findsvar.dk, den portal som jeg driver og den fortæller en del om
 Tele2's forretningsmetoder.
 Og da næsten 1000 personer har læst en af historierne, er det nok
 fordi vi to ikke er de eneste utilfredse kunder...
 Har du tid til at beskrive din sag på findsvar.dk, ville jeg være
 glad, hvis ikke vil jeg tage den med i samlingen af Tele2
 skrækhistorier på findsvar.dk
 Søg på tele2 i søgefeltet øverst til højre, så vil du finde 45
 historier med Tele2, dog ikke allesammen omhandlende deres
 forretningsmetoder.
 Mogens
www.findsvar.dk -----------------------------------------------------
 On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
 wrote:
 >Hej
 >
 >Jeg har været Tele2 kunde i snart 1 år nu. Dette er dog helt slut fra nu af.
 >
 >Jeg betalte en regning i oktober, jeg betalte den som en +73 istedet for +71
 >(internetbank), som jeg skulle havde gjort. Mit internetbank viste dog at
 >den var betalt til Tele2 A/S og min bank kunne verificere dette.
 >
 >På min næste regning fra Tele2 var der derfor et rykkergebyr på 100 kr. som
 >jeg selvfølgelig ikke ville betale.
 >Jeg ringede til deres fakturaservice og fik af vide at jeg selvfølgelig ikke
 >skulle betale regningen da rykker gebyret var forkert. Jeg skulle derimod
 >lave et screendump af min betalingsoversigt på internet bank, så de kunne se
 >den var betalt.
 >
 >Midt i december fik jeg et brev fra CIS (Tele2's inkasso firma) hvori der
 >var en regning på 852 kr. (regningens beløb fra oktober + diverse
 >omkostninger)
 >
 >Jeg sendte dem et screendump og ringede en uge efter igen. Denne gang fik
 >jeg af vide at et screendump ikke var nok, men at jeg skulle få min bank til
 >at faxe det for mig. Dette gjorde jeg så. Efter endnu en uge ringede jeg
 >igen og fik af vide at faxen ikke var god nok da der manglede en
 >underskrift.
 >
 >Jeg valgte så at få banken til at sende dokumentet til mig, så jeg var
 >sikker på alting var i orden. Da jeg modtog dokumentet, sendte jeg det selv
 >til Tele2.
 >
 >Jeg ringede så til dem igår for at høre hvordan det gik med sagen og fik af
 >vide at de ikke havde noget med det at gøre, da det jo var sendt til CIS, så
 >jeg måtte snakke med dem. De kunne for øvrigt se ind i Tele2's systemer, så
 >der burde ikke være problemer.
 >
 >Jeg ringede til CIS og fik af vide at de også skulle have en
 >faktura/posteringsoversigt fra min bank, så de kunne se den var betalt.
 >Desuden kunne de IKKE se ind i Tele2's systemer da de havde deres eget
 >system.
 >
 >Jeg ringede til Tele2 igen idag (mit 14. (og sidste)opkald) og fortalte hvad
 >CIS havde sagt.
 >Jeg fik af vide at CIS kunne se de samme som Tele2 kunne mht. min sag og at
 >jeg derfor skulle snakke med dem.
 >
 >Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
 >selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
 >abonnement til dem.
 >
 >Hvad ville I havde gjort?
 >Er det sådan kundeservice skal være?
 >Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 >
 >Hilsen
 >Rune
 >
            
             |  |  | 
  Mogens J. (07-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  07-01-05 16:10
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
 wrote:
 >Hvad ville I havde gjort?
 >Er det sådan kundeservice skal være?
 >Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 >
 >Hilsen
 >Rune
 >
 -------------------------
 Send sagen i teleankenævnet :
www.teleankenaevnet.dk Og nej, sådan skalkundeservice slet ikke være
 f.eks. TDC, er selv tidligere tele2 og tdc kunde
 Mogens
www.findsvar.dk |  |  | 
  Jens S. Rasmussen (08-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens S. Rasmussen
 | 
 Dato :  08-01-05 13:11
 | 
 |  | 
 
            Teleankenævnet er det eneste der dur
 jeg slap først af med dem efter 3/4 år og en masse tovtrækkerri igennem 
 teleankenævnet
 men jeg sparede 1200 kr    jeg er godt tilfreds med at slippe væk fra Tele2
 Jens
 "Mogens J." <der@dudidam-virker-ikke.dk> skrev i en meddelelse 
 news:tf9tt01vrr625e8vdap4nfjuts736md796@4ax.com...
 > On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
 > wrote:
 >
 >>Hvad ville I havde gjort?
 >>Er det sådan kundeservice skal være?
 >>Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 >>
 >>Hilsen
 >>Rune
 >>
 > -------------------------
 >
 > Send sagen i teleankenævnet :
 >
 > www.teleankenaevnet.dk >
 > Og nej, sådan skalkundeservice slet ikke være
 >
 > f.eks. TDC, er selv tidligere tele2 og tdc kunde
 >
 > Mogens
 > www.findsvar.dk |  |  | 
   Mogens J. (08-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  08-01-05 16:37
 | 
 |  | 
 
            Ikke korrekt, det er den allersidste mulighed...
 Jeg fik min sag igennem hos Tele2,simpelthen fordi inden jeg gik igang
 havde kontaktet Teleankenævnet, for at høre hvordan jeg skulle bære
 mig ad og hvordan jeg stod rent juridisk.
 Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
 næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
 det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.
 mvh
 Mogens
 Endnu en utilfreds Tele2 kunde
 Læs hvorfor på findsvar.dk
www.findsvar.dk On Sat, 8 Jan 2005 13:10:53 +0100, "Jens S. Rasmussen"
 <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> wrote:
 >Teleankenævnet er det eneste der dur
 >jeg slap først af med dem efter 3/4 år og en masse tovtrækkerri igennem 
 >teleankenævnet
 >men jeg sparede 1200 kr    >jeg er godt tilfreds med at slippe væk fra Tele2
 >
 >Jens
            
             |  |  | 
    Thomas Jensen (08-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  08-01-05 16:49
 | 
 |  | Mogens J. wrote:
 
 > Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
 > næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
 > det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.
 
 Jeg er en af dem der læste historierne og jeg kan da kun bekræfte
 dårlige oplevelser med Tele2.
 
 I mit tilfælde er det en forlængst nedlagt telefon linie, som Tele2 og
 CIC stadig tror de skal presse nogle penge ud af.
 
 > Endnu en utilfreds Tele2 kunde
 
 Man kunne jo også omformulere det og spørge om der findes der en
 tilfreds Tele2 kunde? Når man ser op antallet af klagesager over Tele2
 kontra den andel af tele kunderne de har, så efterlader det et ekstremt
 højt antal klager. Deres eget stort opreklamerede klagepanel bestående
 af kunder giver da også kunderne ret i 3/4 af sagerne.
 
 Mvh,
 
 Thomas
 
 
 |  |  | 
     Mogens J. (09-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  09-01-05 00:43
 | 
 |  | 
 
            Hej Thomas
 Glad for at du får noget ud af portalen, selvom den er en smule
 uoverskuelig...
 Dette er jeg ved at ændre
 Mogens
www.findsvar.dk On Sat, 08 Jan 2005 16:48:37 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
 wrote:
 >Mogens J. wrote:
 >
 >> Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
 >> næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
 >> det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.
 >
 >Jeg er en af dem der læste historierne og jeg kan da kun bekræfte 
 >dårlige oplevelser med Tele2.
 >
 >I mit tilfælde er det en forlængst nedlagt telefon linie, som Tele2 og 
 >CIC stadig tror de skal presse nogle penge ud af.
 >
 >> Endnu en utilfreds Tele2 kunde
 >
 >Man kunne jo også omformulere det og spørge om der findes der en 
 >tilfreds Tele2 kunde? Når man ser op antallet af klagesager over Tele2 
 >kontra den andel af tele kunderne de har, så efterlader det et ekstremt 
 >højt antal klager. Deres eget stort opreklamerede klagepanel bestående 
 >af kunder giver da også kunderne ret i 3/4 af sagerne.
 >
 >Mvh,
 >
 >Thomas
            
             |  |  | 
  TS (07-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TS
 | 
 Dato :  07-01-05 21:07
 | 
 |  | 
 > Hvad ville I havde gjort?
 > Er det sådan kundeservice skal være?
 > Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
 >
 > Hilsen
 > Rune
 >
 >
 
 Hejsa
 Jeg har også haft store problemer med Tele 2. I går fik jeg en
 inkassovarsel fra CIS. Jeg har ikke været kunde der siden marts 2004.
 Men da de i ikke kunne finde ud af deres eget system har der været store
 problemer vedrøende den rigtige regning. DE opkrævede bl.a. et
 flyttegebyr (*2) selvom jeg havde fået aflyst flytningen, fordi jeg
 hellere ville have et andet selskab (prøvede Tiscali, men de nåede at
 sende mig en rykker inden jeg blev kunne og fik oprettet noget).
 Først i oktober lykkedes det mig at få en slutregning - efter at have
 været sendt til inkasso i juni måned. Jeg sendte dem dengang et
 anbefalet brev med 10 bilag til - bl. kopi af brev hvor de kvitterer for
 mine henvendelser over mail og telefon - men havd nytter det når de
 smider papirerne væk.
 Nå, jeg skulle så i november inbetale de resterende 100 kroner! - jeg
 mente at når de nu havde spildt min tid, så kunne de se bort fra det
 beløb, men nej. DEm indbetalte jeg på det regningsnumemr der var på den
 håndskrevne giro - men fik brev fra dem efter nogle uger om at de havde
 modtaget en indbetaling, men ikke kunne se hvad den dækkede. Jeg ringede
 ind og fik det ordnet; nej!
 Så i går fik jeg en inkasso på det beløb jeg betalte i november (plus
 ~700 i gebyr or renter) og som de i deres regnskabsafdeling tjekkede i
 december.
 De styrer minus i det selskab.
 Så nu er spørgsmålet om jeg gider at bruge mere tid på dem, eller håber
 at de bruger en masse penge på advokat/fogedregning. De overholder
 nemlig heller ikke reglerne. De har f.eks. i inkassoen ikke skrevet hvad
 pengene skyldes for, kun et fakturanummer der ikke er betalt. Der er
 ikke nogen kopi af fakturaen.
 
 
 Min pointe:
 1. Bliv ikke kunde hos Tele2.
 2. Er det alligevel sket, så sørg for ikke at ringe til dem, men skriv
 til dem per snailmail, gerne anbefalet.
 3. Jeg er nu en meget tilfreds kunde hos Cybercity. DEt har jeg været
 før, men gik efter den billige pris hos Tele2 (for at spare en 50 per
 måned...) De får da også fejl på linjen ligesom alle andre (dog ikke
 lige så mange som Tele2) - men du kan altid ringe til kundeservice og få
 krediteret den tid du ikke har været på nettet. Det kan du ikke hos
 TDC/Tele2.
 Derudpver har jeg fået telefon hos dem. Det koster 120,- med fri tale
 til fastnet. Kvaliteten (forsyningssikkerhed) er bedre end med de små
 udbydere, ligesom det ikke er dig selv der skal rode med teknikken,
 eller har ansvar for den. Du kan altid ringe til CC og få brugbare svar
 - eller en ny router.
 Så er de 120 kroner vel også det samme som et abonnement hos
 TDC.......derudover kommer tale.
 
 TS
 
 PS. Sagen med Tele, og andre teleselskaber/hjemmesideudbydere gør at jeg
 er specielt motiveret til at bestå erhvervsjura på Hd studiet her i februar!
 
 
 |  |  | 
  J (12-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J
 | 
 Dato :  12-01-05 01:12
 | 
 |  | 
 
            TS wrote:
 > men du kan altid ringe til kundeservice og få 
 > krediteret den tid du ikke har været på nettet. Det kan du ikke hos 
 > TDC
 Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a. 
 fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end 
 25,- kroner.
 -- 
 Med venlig hilsen Jan G. Nielsen
 Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk |  |  | 
   TS (12-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TS
 | 
 Dato :  12-01-05 17:38
 | 
 |  | J wrote:
 >
 > Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a.
 > fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end
 > 25,- kroner.
 
 Det er ikke vrøvl - du kan evt. antyde at det er forkert.
 Men min personlige erfaring er at 5 dages nedbrud på en 2mbit
 forbindelse ikke var nok - det var jo ikke deres skyld......men TDC
 
 TS
 
 
 |  |  | 
    Mogens Nielsen (12-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Nielsen
 | 
 Dato :  12-01-05 20:55
 | 
 |  | TS wrote:
 > J wrote:
 >>
 >> Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a.
 >> fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end
 >> 25,- kroner.
 >
 > Det er ikke vrøvl - du kan evt. antyde at det er forkert.
 > Men min personlige erfaring er at 5 dages nedbrud på en 2mbit
 > forbindelse ikke var nok - det var jo ikke deres skyld......men TDC
 >
 > TS
 
 Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en
 uge.
 
 Så O.K. til Tele2 fra mig
 
 --
 Mogens.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Thomas Jensen (12-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  12-01-05 23:19
 | 
 |  | Mogens Nielsen wrote:
 
 > Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en
 > uge.
 >
 > Så O.K. til Tele2 fra mig
 
 Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender
 stadig regninger.
 
 Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.
 
 Mvh,
 
 Thomas
 
 
 |  |  | 
      Mogens J. (13-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  13-01-05 20:46
 | 
 |  | 
 
            Grin
 Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
 statistik taler vist sit eget sprog :
http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp Den fortæller blandt andet at Tele2, er det teleselskab, hvis vi
 kigger på fastnet forbindelser, der har det største antal klager i
 forhold til hvor mange sager de andre selskaber har....antallet er i
 forhold til alle klager i teleankenævnet omkring fastnet :
 Tele2 : 41,7 %
 For at stille det lidt i skarp kontrast :
 TDC : 15,1 %
 Og TDC har ca. 4,5 gange flere kunder i forhold til Tele2 og skulle
 TDC holde samme kurs, ville de have :
 15,1 x 4,5 = ca. 67 %
 Af alle klagesager i Danmark, så jeg tror nok at Tele2 burde lette
 røven og komme på bedre tanker....for sådan behandler man ikke sine
 kunder.
 Og snakker vi internet bliver Tele2 KUN slået af Tiscali, i den
 periode hvor denne statistik er målt :
 Tele2 : 18,1 %
 TDC : 10,7 %
 Tiscali : 53,1 %
 Og TDC er her ca. 5,2 gange større end Tele2 målt på kundemasse. Og
 skulle de have ligeså mange klager som Tele2, ville de se rigtigt
 grælt ud :
 10,7 x 5,2 = 55,6 %
 SÅ jeg tror nok at Tele2 har noget at rette op på.
 Ud af 514 sager i denne periode står Tele2 for 94 sager, af disse er
 16 afvist og de i de sidste sager er de enten vundet eller der er
 indgået forlig.
 Dermed har Tele2 delvist givet kunden ret i sin klage over dem når der
 indgås forlig.
 Tele2 ligger lige i røven på Tiscali om 2. pladsen, som det
 teleselskab der har den ringeste service i Danmark.
 Og disse tal her er fra mennesker, som har oplevet teleselskaberne på
 deres egen krop og dermed siger de mere end hvad den enkelte kunde
 oplever.....
 Faktum er hermed at Tele2 dumper så det brager igennem lydmuren.
 Mogens
www.findsvar.dk Endnu en dårligt behandlet Tele2 kunde
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------
 On Wed, 12 Jan 2005 23:19:15 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
 wrote:
 >Mogens Nielsen wrote:
 >
 >> Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en 
 >> uge.
 >> 
 >> Så O.K. til Tele2 fra mig
 >
 >Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender 
 >stadig regninger.
 >
 >Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.
 >
 >Mvh,
 >
 >Thomas
            
             |  |  | 
       Thomas Jensen (13-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  13-01-05 22:47
 | 
 |  | 
 
            Mogens J. wrote:
  >>Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender
  >>stadig regninger.
  >>
  >>Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.
 > Grin
 > 
 > Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
 > statistik taler vist sit eget sprog :
 > 
 > http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp Ja, den har jeg også citeret for dem et par gange skriftligt    og en 
 enkelt gang muntligt da en af deres medarbejdere stoppede mig ude foran 
 Kvickly.
 Samtalen gik lidt i denne retning:
 Hun spurgte mig venligt om hun måtte stille mig et spørgsmål.
 Jeg svarede "Ja", hvis jeg så måtte stille hende et.
 Lettere overrasket svarede hun "Ja".
 Hun spurgte herefter om jeg havde fastnet, hvilket selskab og da det var 
 TDC mente hun bestemt jeg kunne spare penge ved at vælge Tele2.
 Jeg svarede at min telefon var betalt af min arbejdsgiver, men hvis de 
 ville betale mig for at få en af deres linier, så var det da okay.
 Så var det min tur og jeg spurgte hvor mange klager Tele2 havde sidste 
 år i Teleankenævnet.
 '
 Det vidste hun selvfølgelig ikke.
 Jeg måtte jo så fortælle hende de tal om at de var det selskab folk 
 klagede mest over og at de havde flere klager end TDC, men kun en 
 brøkdel af det antal kunder. Jeg spurgte hende også hvor mange af deres 
 klagesager, som deres eget klagepanel afgjorde til kundens fordel (efter 
 deres egne folk havde mishandlet folk). Det vidste hun selvfølgelig 
 heller ikke.
 Jeg har aldrig set en sælger blive mindre og det blev kun til et "Øhhh" 
 fra hende. Folk omkring mig, som snakkede med de 2-3 andre sælgere 
 morede sig tilgengæld    Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg 
 skulle have "billig" telefoni    Mvh,
 Thomas
            
             |  |  | 
        J (13-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J
 | 
 Dato :  13-01-05 22:56
 | 
 |  | 
 
            Thomas Jensen wrote:
 > Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg 
 > skulle have "billig" telefoni    Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne 
 produkter.
 -- 
 Med venlig hilsen Jan G. Nielsen
 Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk |  |  | 
         Knud Gert Ellentoft (13-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft
 | 
 Dato :  13-01-05 23:42
 | 
 |  | 
 
            J skrev:
 >Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne 
 >produkter.
 De gør/gjorde det jo sådan ikke på åben gade, men i et
 butikscenter, station og lign. og formentlig efter aftale med
 dem, der har ansvaret for det pågældende sted.
 De har stået i vores lokale butikscenter, men det er vel ikke
 anderledes end at Lions Club f.eks. sælger lodsedler op til jul
 samme sted.
 -- 
 Knud
 Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
 Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html |  |  | 
          Mogens J. (14-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  14-01-05 09:45
 | 
 |  | 
 
            Siger du dermed, at deres metoder er iorden ??
 Mogens
www.findsvar.dk Endnu en utilfreds Tele2 kunde
 On Thu, 13 Jan 2005 23:42:07 +0100, Knud Gert Ellentoft
 <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:
 >J skrev:
 >
 >>Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne 
 >>produkter.
 >
 >De gør/gjorde det jo sådan ikke på åben gade, men i et
 >butikscenter, station og lign. og formentlig efter aftale med
 >dem, der har ansvaret for det pågældende sted.
 >
 >De har stået i vores lokale butikscenter, men det er vel ikke
 >anderledes end at Lions Club f.eks. sælger lodsedler op til jul
 >samme sted.
            
             |  |  | 
        Mogens J. (14-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens J.
 | 
 Dato :  14-01-05 09:55
 | 
 |  | 
 
            Hej Thomas
 Mange tak for din historie, den kunne være guldkorn for folk, som ikke
 læser usenet.
 Ville du være interesseret i at bringe den her :
www.findsvar.dk ??
 Mogens
www.findsvar.dk >> Grin
 >> 
 >> Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
 >> statistik taler vist sit eget sprog :
 >> 
 >> http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp >
 >Ja, den har jeg også citeret for dem et par gange skriftligt    og en 
 >enkelt gang muntligt da en af deres medarbejdere stoppede mig ude foran 
 >Kvickly.
 >
 >Samtalen gik lidt i denne retning:
 >
 >Hun spurgte mig venligt om hun måtte stille mig et spørgsmål.
 >
 >Jeg svarede "Ja", hvis jeg så måtte stille hende et.
 >
 >Lettere overrasket svarede hun "Ja".
 >
 >Hun spurgte herefter om jeg havde fastnet, hvilket selskab og da det var 
 >TDC mente hun bestemt jeg kunne spare penge ved at vælge Tele2.
 >
 >Jeg svarede at min telefon var betalt af min arbejdsgiver, men hvis de 
 >ville betale mig for at få en af deres linier, så var det da okay.
 >
 >Så var det min tur og jeg spurgte hvor mange klager Tele2 havde sidste 
 >år i Teleankenævnet.
 >'
 >Det vidste hun selvfølgelig ikke.
 >
 >Jeg måtte jo så fortælle hende de tal om at de var det selskab folk 
 >klagede mest over og at de havde flere klager end TDC, men kun en 
 >brøkdel af det antal kunder. Jeg spurgte hende også hvor mange af deres 
 >klagesager, som deres eget klagepanel afgjorde til kundens fordel (efter 
 >deres egne folk havde mishandlet folk). Det vidste hun selvfølgelig 
 >heller ikke.
 >
 >Jeg har aldrig set en sælger blive mindre og det blev kun til et "Øhhh" 
 >fra hende. Folk omkring mig, som snakkede med de 2-3 andre sælgere 
 >morede sig tilgengæld    >
 >Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg 
 >skulle have "billig" telefoni    >
 >Mvh,
 >
 >Thomas
            
             |  |  | 
         Mogens Nielsen (16-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Nielsen
 | 
 Dato :  16-01-05 14:59
 | 
 |  | 
 
            Mogens J. wrote:
 > Hej Thomas
 >
 > Mange tak for din historie, den kunne være guldkorn for folk, som ikke
 > læser usenet.
 KLIP
 Det gør du vist ikke.
 Så er det bedre at læse dette: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html -- 
 Mogens. 
            
             |  |  | 
          Mogens (16-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  16-01-05 16:15
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 16 Jan 2005 14:59:28 +0100, "Mogens Nielsen"
 <snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote:
 >
 >Det gør du vist ikke.
 >
 >Så er det bedre at læse dette: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html *S* hav en god dag
            
             |  |  | 
  Anders Melchiorsen (16-01-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Melchiorsen
 | 
 Dato :  16-01-05 14:50
 | 
 |  | 
 
            J <newz@newz.net> wrote on 13-Jan-05:
 > Thomas Jensen wrote:
 >
 >> Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg
 >> skulle have "billig" telefoni    >
 > Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne
 > produkter.
 Hvad forstår du ved "sådanne produkter" og hvilke bestemmelser bygger
 du mere præcist din påstand på?
 XFUT: dk.videnskab.jura
 Venlig hilsen,
 Anders
 -- 
 Min adresse er gyldig i en uge.
 Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.
            
             |  |  | 
 |  |