Animation i ProE
Fra : Torben Ruby

Dato : 30-12-04 11:42

Hejsa
Jeg sidder og er igang med en animation i ProE, men har et problem/spørgsmål
som jeg ikke syntes jeg har kunnet finde noget om, hverken på nettet eller
via bøger og pdf-manualer til ProE.

Problemet er at jeg har tegnet en ROV (fjernstyret ubåd) med noget værktøj,
den skal så kører i nogle værktøjsbaner langs et stort emne... altså noget
med en startpunkt, ROVen sejler ind til fladen.... sejler x antal meter
frem, vender og sejler tilbage... vender og ...sejler... osv... og slutter
et sted.
er det muligt at lave disse baner i ProE og hvordan gøres det evt... jeg kan
godt finde ud af blot det hvis den lot skulle kører i ring (en stor cirkel).

Håber på lidt svar
Godt Nytår Hilsen Torben Ruby

Fra : Torben Ruby

Dato : 30-12-04 12:00

Den må også blot skulle sejle i en rektangel. altså frem og så vende...
frem... vende og så videre i første bane...
TR

Fra : Torben Ruby

Dato : 14-01-05 19:25

Nå fik ikke ret meget responce herinde... nok fordi det er udyrket land jeg
har været inde og se på, nu har jeg dog fået lavet den animation. Men sikke
en tid det tog, og sikke lidt information der var om emnet, her er dog lige
en link hvis andre skulle få lyst til at udforske Animation i ProE
http://ptc-mss.com/Tutorial/design%20Animation.pdf

Oplevelser med Animation i ProE
- Meget lidt om emnet fra PTC.
- Manglende styring af operationerne.
- Den lavede nogle sjove ting undervejs, f.eks kunne man ikke have skruerne
på ROVen kørende imens den skulle følge igennem nogle snapshorts (snapshorts
er dækkende over et begreb hvor man f.eks ved animation af åbning og lukning
af en dør, tager et snapshort af døren som åben og som lukket, hvorved ProE
selv kan finde vejen imellem de to punkter)... hvis skruerne kørte på ROVen
så svingede den fra side til side, samt tog to skridt frem og måske 3
tilbage osv....

- Trods at programmet kun har Animation med i den som ekstra tilbehør - så
lavede den nu et okay produkt.
- Hvis jeg havde haft mere tid, så havde jeg nok også selv kunne lave mange
sjovere løsninger på mit projekt, da den har en vis muligheder, dog er det
beklageligt at dokumentationen er så dårligt.

Nå men held og lykke hvis andre skulle få fornøjelsen at bruge dette
værktøj, i må gerne spørge hvis der er spm.

Hilsen Torben Ruby

Fra : Torben Ruby

Dato : 16-01-05 19:14

Glemte lige følgende oplevelse

- manglende mulighed for at gemme et view i Animationsdelen, men skal over i
normaldelen for ar gemme viewet... hvilke da er uhensigtsmæssigt

Hilsen Torben Ruby

nå - jeg må hellere stoppe med at skrive inden dette ender med at blive en
lang monolog