irc.ecomstation.dk død
Fra : Knud

Dato : 29-12-04 11:13

Hej

Er <subj> død ?

Knud Ch.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-12-04 17:17

Knud wrote:
> Hej
>
> Er <subj> død ?
>
> Knud Ch.
Nej, men den er ikke, men den er ikke mere med i irc ecomstation irc net.

Den er kun en lokal irc server, men de kommer bruger på den.

Hvis du vil bruge ecomstation irc net hvor der er andre bruger som er
fra nordiske lande, så er der en dansk server og resten er ude i verden.

Her er der lidt fra irc.teamnord.dk, så du se hvor der er mulighed for
at connet.

[17:09] - irc.teamnord.dk Message of the Day -
[17:09] - ===================================================
[17:09] - Official eCS IRC Network's Servers
[17:09] - ===================================================
[17:09] -
[17:09] -
[17:09] - ITALY
[17:09] - irc.ecomstation.it port 6667 (International Hub)
[17:09] - irc.dinosoft.it 6667 (2nd International Hub)
[17:09] - irc.itisvinci.com port 6667
[17:09] -
[17:09] - SWITZERLAND
[17:09] - irc.aroa.ch port 6667
[17:09] -
[17:09] - NETHERLANDS
[17:09] - irc.ecomstation.nl 6667
[17:09] -
[17:09] -
[17:09] - U.S.A.
[17:09] - irc.ecomstation.com 6667
[17:09] - irc.amm-guild.org 6667
[17:09] -
[17:09] - RUSSIA
[17:09] - irc.ecomstation.ru 6667
[17:09] - irc.muravlenko.ytc.ru 6667
[17:09] -
[17:09] - AUSTRALIA
[17:09] - irc.ecssite.com 6667
[17:09] -
[17:09] - BELGIUM
[17:09] - irc.celkunststoffen.khlim.be 6667
[17:09] -
[17:09] - CANADA
[17:09] - irc.ecomstation.ca 6667
[17:09] -
[17:09] - DENMARK
[17:09] - irc.teamnord.dk 6667
[17:09] -
[17:09] - GERMANY
[17:09] - irc.netlabs.org 6667

Official Channels

[17:09] - #eCS eComStation International Channel -
all user welcome
[17:09] - #eCSita eCS Italian Channel - Qui si parla
italiano
[17:09] - #eCSru eCS Russian Channel
[17:09] - #eCSfr eCS French Channel - Ici nous parlons
francais
[17:09] - #eCSger eCS Deutscher Channel
[17:09] - #eCSdk eCS Danish Channel - Her taler vi dansk
[17:09] - #common Russian chatroom
[17:09] - #muravlenko Muravlenko russian chatroom
[17:09] - #eCoLabs Modern eCS software development
channel - russian
[17:09] - #netlabs www.netlabs.org Channel

Fra : Knud

Dato : 30-12-04 17:20

De sidste par dage har jeg ikke kunnet logge på hverken irc.teamnord
eller irc.ecomstation.dk
Men nu er de der begge ???

Knud

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-12-04 17:27

Knud wrote:
> De sidste par dage har jeg ikke kunnet logge på hverken irc.teamnord
> eller irc.ecomstation.dk
> Men nu er de der begge ???
>
> Knud

IRC.teamnord.dk har være ude for udskiftning af harware i forebindelse
med opdate til eCS 1.2 som host, men skulle virke nu

Fra : Allan

Dato : 30-12-04 20:55

On Wed, 29 Dec 2004 10:13:07 UTC, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> wrote:

> Hej
>
> Er <subj> død ?

Det kan man vist godt sige, den var :-/
Der strøg lige en harddisk i dyret - til alt held dog den,
som der bootes på - så det meste data var stadig intakt
på den anden.

Har bare taget lidt tid at få den op igen - i disse dage
men alle services skulle være der igen nu.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-01-05 09:28

Knud wrote:
> Hej
>
> Er <subj> død ?
>
> Knud Ch.

www.teamos2.dk ser ligeledes ud til at have haft det bedre : "An
internal system error has occurred which prevents us from responding to
your request. Examine the log/server.log file in the Sambar Server
installation directory for more details."

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark

Fra : Knud

Dato : 01-01-05 12:45

<subj> er oppe igen, vistnok et HD crash var årsag

Teamos2, ja den så jeg også..da jeg søgte efter links til IRC

Knud Ch.

Fra : Allan

Dato : 01-01-05 12:57

On Sat, 1 Jan 2005 08:28:08 UTC, Peter Jespersen <flywheel@tiscali_Rem_.dk> wrote:

> [...]
> your request. Examine the log/server.log file in the Sambar Server
> installation directory for more details."

Man skulle næsten tro, at OS/2 døden var ved at brede sig i Danmark
Det ser dog ikke ud til at være en OS/2 server, TeamOS2 bruger......

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-05 19:30

Allan wrote:

> Det ser dog ikke ud til at være en OS/2 server, TeamOS2
> bruger......

Lidt dårligt, vil jeg faktisk sige...

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-05 19:55

Den 01-01-05 19.30 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Lidt dårligt, vil jeg faktisk sige...

Men måske forståeligt. Jeg går også og tæller på knapper, om jeg skal
skifte styresystem på min webserver. Jeg er meget tilfreds med Web/2,
men jeg kan ikke få lov til at afvikle perl som cgi med alle
rettigheder, hvilket mit statistikprogram kræver, fordi det skal
overskrive eksisterende filer.

I øjeblikket bruger jeg et rexx-script der automatisk starter et
perl-script en gang i timen, men jeg kan ikke flushe min log-fil midt i
en måned, og nu er logfilen ved at blive for stor til at kunne håndteres.

Web/2-programmøren har ikke svaret på en forespørgsel i hans forum, men
jeg er nu heller ikke sikker på, om problemet ligger i Web/2 eller i
selve styresystemet.

I andre styresystemet er der - så vidt jeg har forstået - en default
browserbruger, som har begrænsede rettigheder. Man kan så give
browserbrugeren flere rettigheder, hvis der for eksempel skal kunne
afvikles programmer med skriverettigheder via browseren. Men jeg har
intet kunne finde om en sådan bruger i OS/2.

Har nogen en løsning, vil jeg blive lykkelig. Jeg skal kunne starte
perl-scriptet eller et rexx-script via browseren med skriverettigheder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Allan

Dato : 02-01-05 23:20

On Sat, 1 Jan 2005 18:55:17 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]

Nærmest pinligt...

> Men måske forståeligt.

Det synes jeg ikke ligefremt. TeamOS2 skal vel forestille at være en interesse
organisation, som jo netop burde demonstrere, hvad OS/2 kan bruges til.

> [...]
> afvikles programmer med skriverettigheder via browseren. Men jeg har
> intet kunne finde om en sådan bruger i OS/2.

Der existerer ingen bruger rettigheder i en normal OS/2 - alle har adgang
til alt. Om det så er Perl eller Web/2 der giver noget restriktion, skal jeg
ikke kunne sige; men der vil da givetvis være noget et af stederne.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 01-01-05 21:15

Jesper G. Poulsen wrote:

> Lidt dårligt, vil jeg faktisk sige...

Ja det er vi enig om. Men de ville selv styre det på en og samme PC som
der bruges til andet windows system, så må dem jo bare være der.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-05 18:16

Bent Nielsen wrote:

> Ja det er vi enig om. Men de ville selv styre det på en og samme PC
> som der bruges til andet windows system, så må dem jo bare være der.

Hvem er "de" ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-01-05 18:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvem er "de" ?

Ham der hoster og så ham der er reg teamos2.dk

Men er det ikke lige meget for dig, da du ikke mere bruger OS/2

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-01-05 15:13

On Mon, 03 Jan 2005 18:42:38 +0100, Bent Nielsen
<postmaster@teamnord.dk> wrote:

>Ham der hoster og så ham der er reg teamos2.dk

Elmo ønskede at bestyre www.teamos2.dk og jeg havde en forventning om
at den ville ligge på en OS/2 eller eCS da han selv er
serveradministrator.
Som sitet ser ud i dag vil jeg dog mene at det mere ligner en
demonstration af hvad man kan med PHP og script fremfor hvad OS/2
(eCS) og Team OS/2 er for noget.

/Knud

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-01-05 17:50

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> Som sitet ser ud i dag vil jeg dog mene at det mere ligner en
> demonstration af hvad man kan med PHP og script fremfor hvad OS/2

Ja men du vidste at han ikke vil bruge en OS2 maskine da han ikke havde
mere end den en IP da du flyttede det over.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-01-05 12:20

On Tue, 04 Jan 2005 17:49:44 +0100, Bent Nielsen
<postmaster@teamnord.dk> wrote:

>Ja men du vidste at han ikke vil bruge en OS2 maskine da han ikke havde
>mere end den en IP da du flyttede det over.

Vi har aldrig talt teknik, så det vidste jeg ikke noget om.
Og nu vil jeg da heller ikke alene kritisere Elmo, for uanset hvad man
kan mene om den platform han kører på, så syntes jeg at der mangler
generel brugeropbakning omkring dette site.

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 17:51

Knud Berggreen wrote:

> kan mene om den platform han kører på, så syntes jeg at der mangler
> generel brugeropbakning omkring dette site.

Jeg synes at der generelt mangler indbydes kontakt mellem OS/2-brugere
i Danmark. Feks. er jeg så vidt vides den sidste i Sønderborg-området...

Hvordan skal jeg kunne diskutere driften af Team OS/2's site herfra
hvor jeg bor?

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud

Dato : 09-01-05 10:03

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg synes at der generelt mangler indbydes kontakt mellem OS/2-brugere
> i Danmark. Feks. er jeg så vidt vides den sidste i Sønderborg-området...

Ikke helt...bor på Als

Knud Ch.

Fra : S›ren (Soeren) Birke~

Dato : 09-01-05 13:04

jeg har været OS/2 bruger siden version 2.0

jeg har ikke den store tekniske indsigt
i programering samt hardware. Kun det jeg har tilegnet mig
gennem årene ved at læse diverse bøger om om OS/2
samt ved at læse mail fra forskellige newsgroups

jeg bor i Roskilde omradet og ved ikke hvor mange brugere som er her i
området eller i hele danmark

hvad med om alle brugere af OS/2 informere os2.edb.dk om hvilker versioner
samt hvilket hardware de bruger
samt hvilke områder som de har ekspertise i,
hvilke problemer de har med hardware,
software, driver, opdateringer
og hvordan man
får opdateringer fra Pasport Advantage
efter at Software Choice er nedlagt og ens subscription er udløbet

Fra : S›ren (Soeren) Birke~

Dato : 09-01-05 13:06

jeg glemte
at underskrive

Søren Birkelund Hansen
Roskilde

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 13:00

Knud wrote:

> Ikke helt...bor på Als

Jamen hvorfor kender vi så ikke hinanden?

- Jeg har de sidste rester fra Team OS/2 Sønderjylland.

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud

Dato : 10-01-05 15:41

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jamen hvorfor kender vi så ikke hinanden?
>
> - Jeg har de sidste rester fra Team OS/2 Sønderjylland.

Jeg har faktisk meldt mig til...men tror ikke rigtig det trænger igennem.

Har ikke været medlem i tidligere tider hvor der var større aktivitet.

Mvh.

Knud Ch.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 22:42

Knud wrote:

> Jeg har faktisk meldt mig til...men tror ikke rigtig det trænger
> igennem.

Nej, det tror _jeg_ på - jeg har aldrig hørt noget... Fjern det
invalide i min mail og smid mig en post

> Har ikke været medlem i tidligere tider hvor der var større aktivitet.

Vi har været 5 der mødtes en aften hver måned på Sønderborg Bibliotek -
men det var dengang :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud

Dato : 11-01-05 22:08

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nej, det tror _jeg_ på - jeg har aldrig hørt noget... Fjern det
> invalide i min mail og smid mig en post

> Vi har været 5 der mødtes en aften hver måned på Sønderborg Bibliotek -
> men det var dengang :-/

Er gjort !

Knud Ch.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-05 15:26

Bent Nielsen wrote:

> Men er det ikke lige meget for dig, da du ikke mere bruger OS/2

Jeg anvender skam stadig OS/2, bare ikke på denne maskine. Jeg har 3
forskellige maskiner, en med Linux, en med Windows og en med OS/2.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-01-05 10:27

On Wed, 29 Dec 2004 11:13:07 +0100, Knud wrote:

> [...]

system error has occurred which prevents us from responding to your
request. Examine the log/server.log file in the Sambar Server installation

Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Insert Witty Remark Here -->