Flodbølge
Fra : Helle Nielsen

Dato : 28-12-04 19:50

Hej allesammen.

Tårerne triller ned af kinderne på mig da jeg lige har set nyhederne på tv2.
Det er noget så hæsligt og grusomt med den flodbølge der har hærget thailand
de seneste dage...jeg har ikke ord for hvad jeg skal sige...jeg er dybt rørt
og chokeret og har den dybeste medfølelse til de stakkels ofre og deres
pårørende.

Jeg vil derfor gerne opfordre ALLE til at hjælpe til med at give et bidrag
dertil hvis I på nogen måde overhovedet har mulighed for det. 10 kr er også
en hjælp. Mange bække små...

Jeg har tænkt mig at give 100 kr og selvom det ikke er mange penge så bliver
det alligevel en stor hjælp hvis vi er mange der giver bare et lille bidrag.

Jeg ved at man hos nyhederne.tv2.dk kan finde kontonummer hvorpå man kan
overføre pengene og ellers kan man også gå inde til Røde Kors.

Mine dybeste sorg og medfølelse går til alle jer derude der på den ene eller
anden måde er tæt berørt af denne forfærdentlige katastrofe.

Mvh Helle

Fra : Olesen

Dato : 28-12-04 19:58

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Tårerne triller ned af kinderne på mig da jeg lige har set nyhederne på
tv2.

Jeg synes vi skal lade regeringen om dên sag.
Mange projekter kan forsinkes, hvis der er for
mange godhjertede danskere, som kimer myndighederne
ned med deres hjælp.

Regeringen har stillet 10.000.000 kroner til rådighed,
og flere hvis det er nødvendigt.

Synes vi skal bruge energien samt pengene
til at gøre hverdagen bedre for vores famile, venner i stedet,
og måske melde sig som besøgsven istedet....

Fra : Else Holm

Dato : 29-12-04 14:42

> [...]
> til at gøre hverdagen bedre for vores famile, venner i stedet,
> og måske melde sig som besøgsven istedet....

Der kan nu ikke blive tale om megen kimen myndighederne ned, hvis man
følger Helles råd og indbetaler f. eks. 100 kr. til Røde Kors - og jeg
er sikker på, at det ikke ville kunne mærkes som et savn i de fleste
hjem i Danmark, hvis der bruges 100 kr. af husholdningsbudgettet. Jeg
har gjort som Helle!

--
Else

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-12-04 16:40

> Jeg synes vi skal lade regeringen om dên sag.
> Mange projekter kan forsinkes, hvis der er for
> mange godhjertede danskere, som kimer myndighederne
> ned med deres hjælp.

Hmm at indbetale penge på en konto kan næppe være til gene for
myndighederne.
Som de sagde i fjernsynet i går så er Røde Kors meget taknemlig for alle de
folk der henvender sig og vil give tøj, mad og andre materielle ting, men
det er ikke dét de har brug for: de har brug for penge så de selv kan købe
de ting. Det er ikke tøj der er brug for men mad og vand.
Men ja du har da ret: hvis folk ringer og ringer så kan det forsinke det
hele. Men ikke ved at indbetale penge som de opfordrer til.

Mvh Helle

Fra : Pnille

Dato : 15-01-05 02:15

> [...]
> Men ja du har da ret: hvis folk ringer og ringer så kan det forsinke det
> hele. Men ikke ved at indbetale penge som de opfordrer til.

Synes også det er en forfærdelig katastrofe - men bliver samtidig lidt trist
over at vi først kommer til pungen i det her omfang når der er danskere /
europæere involveret - verden er fyldt med tilsvarende og større
katastrofer.

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-05 10:21

Pnille skrev:
> [...]
> over at vi først kommer til pungen i det her omfang når der er danskere /
> europæere involveret - verden er fyldt med tilsvarende og større

Ja vi burde nok beholde pungen i lommen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 23:32

"Pnille" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trist over at vi først kommer til pungen i det her omfang når der er
> danskere / europæere involveret - verden er fyldt med tilsvarende og

Ja. 3.500 amerikanere dør i en terroraktion, og vi går i krig mod to lande.
175.000 tusinde dør i en tsunami, og det udløser en global hjælp- og
indsamlingsaktion. Millioner dør i Sudan og vi er skideligeglade....

Jeg har et alvorligt problem med propertionerne.

mvh.
Martin

Fra : "Carsten Riis

Dato : 19-01-05 00:08

Martin M. Pedersen skrev den 18-01-2005 23:31:

> [...]
> indsamlingsaktion. Millioner dør i Sudan og vi er skideligeglade....
>
> Jeg har et alvorligt problem med propertionerne.

Først nu?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Soren_M

Dato : 12-02-05 10:04

> [...]
>
> Mine dybeste sorg og medfølelse går til alle jer derude der på den ene
> eller anden måde er tæt berørt af denne forfærdentlige katastrofe.

Hej Gruppe,

ikke for at ødelægge tråden men jeg har lavet et lille bidrag til
katastrofen med dette maleri som jeg har lavet det hedder "The last tsunami
2004"
nu bliver det brugt forskellige steder som E-card. og eventueller bidrag ved
brug af maleriet går til ofrene. se evt linksne:

link 1
http://www.birthdayalarm.com/CardSelect.jsp?CardTypeCd=E&CCId=587&CardCategoryId=587&CardId=1008&PageNbr=1&From=&To=&ToName=&Day=?&Month=?&SendOn=

link 2
http://www.zazzle.com/products/product/product.asp?searching=on&searching%5Fsearch%5Fcolumns=%2A&searching%5Fsearch%5Fcondition=tsunami&caching=on&product%5Fid=228546238344615705&index=4