Heste vs. astma
Fra : Thomas Kragh

Dato : 28-12-04 14:01

Hej.

Jeg har en klinik hvor jeg behandler personer med astma, astmatisk bronkitis
og lungebetændelse med stor succes.

Mine patienter er medicinfri fra fx. astma medicin efter 3-5 behandlinger -
på børn virker det 100%, hvor voksne er det ca. 80%.

Jeg har behandlede et par heste med hævelse i kodeleddene med succes med
denne teknik (se http://www.wetlingclinic.dk/Sikkersuccessider/dyr/dyr.htm)

Mit spørgsmål er så, hvor stort er problemet med astma når det gælder heste?
Med det mener jeg, kunne der være interesse for at få sin hest behandlet for
astma med denne teknik? - som er en maskine der frembringer luftpartikler,
der har en gunstig indvirkning på luftvejene (videnskabeligt bevist).

Evt. interesseret er velkommen til at skrive direkte til mig på:
info@wetlingclinic.dk

Med venlig hilsen

Thomas Kragh

Fra : Anet

Dato : 28-12-04 17:15

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har en klinik hvor jeg behandler personer med astma, astmatisk
> bronkitis og lungebetændelse med stor succes.

(klip)

Har du nogen dokumentation for ,at din behandling virker og, at den virker
på både dyr og mennesker? Hvad er linket til din side på nettet der
omhandler behandlingen af mennesker?

--
Hilsen

Annette

Fra : Allan

Dato : 28-12-04 17:35

> [...]
> (videnskabeligt bevist).
>
> Evt. interesseret er velkommen til at skrive direkte til mig på:

Øv Linket virkede ikke her

men jeg har en del magnetpulvet til hamstere, hvis det var.

mvh Allan

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 28-12-04 20:57

> Evt. interesseret er velkommen til at skrive direkte til mig på:
> info@wetlingclinic.dk
Hvorfor ikke bare forklare dig her ?

Eller, forklare denne linje fra din side: Nærmere forklaring gives ved selve
behandlingen
Forklar da her i stedet for ? Eller det kan man måske ikke ?

--
Mvh stefan
--------------------------

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 28-12-04 22:16

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
selve
> behandlingen
> Forklar da her i stedet for ? Eller det kan man måske ikke ?

Det lugter lidt af reklame...

mvh. tina

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-04 22:44

> Eller, forklare denne linje fra din side: Nærmere forklaring gives ved
selve
> behandlingen
> Forklar da her i stedet for ? Eller det kan man måske ikke ?

Ofte er alternativ behandling svær at forklare hvorfor det virker (eller
ikke virker).
En gang (og sikkert stadig nogen steder) kunne kan købe en lille forseglet
boks i plast med et stykke elektriker ledning ud af kassen. Skilte man
kassen af indeholdt den en magnet af samme slags som dem til køleskabsdøren,
støbt ned i en acryl masse. Idéen var at bandt man ledningen til et
radiatorrør så ville magneten trække de elektrisk ladede ioner som
jordstråler indeholder til sig og ned gennem radiator rørrene og ud af
huset. Teoretisk var idéen som sådan ganske udemærket.
Som jeg læser ovenstående side og behandling bygger den på samme princip.

De bedste hilsner
Finn Jensen

Fra : Anet

Dato : 28-12-04 23:08

"Finn Jensen" <dont-spam@me.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> huset. Teoretisk var idéen som sådan ganske udemærket.
> Som jeg læser ovenstående side og behandling bygger den på samme princip.

(klip)

Jeg kan godt huske magneten som forøvrigt også hjalp i vores tidligere hus.
Men jeg efterspørger personer eller evt. dokumentation fra f.eks
Landbohøjskolen som vil fortælle lidt mere om hvad der sker og om det
hjælper og hvem der har prøvet det af og på hvad dyr eller mennesker.

--
Hilsen

Annette

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-04 23:25

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Landbohøjskolen som vil fortælle lidt mere om hvad der sker og om det
> hjælper og hvem der har prøvet det af og på hvad dyr eller mennesker.

Det bliver nok svært at få en videnskabelig forklaring for forskning i
alternativ behandling er på stenalderstadiet i Danmark desværre. For at
læge- og naturvidenskaben vil godtage en behandling som "videnskabelig
sikker" kræver de at samme forsøg kan gentages og gentages og gentages......
med samme resultat og ikke mindst forklares HVORFOR. Kan det ikke det
afviser videnskaben desværre eksistensen af en given behandling. Læser du
den pågældende side forklares hvordan metoden virker, dog burde vedkommende
forklare det i sprog som almindelige "dødelige" kan forstå og ikke kun
alternative behandlere.

Omkring afprøvning på dyr eller mennesker... hvad med om du var første
forsøgskanin.. så kunne du fortælle resten af gruppen om det virker? . En
skal jo være den første

De bedste hilsner
Finn Jensen

Fra : Anet

Dato : 29-12-04 13:51

> Omkring afprøvning på dyr eller mennesker... hvad med om du var første
> forsøgskanin.. så kunne du fortælle resten af gruppen om det virker? .
> [...]
(klip)

Jeg lider heldigvis ikke af astma, men har nu bare udvist interessen for en
ny metode til lindring af de symptomer som et stort antal af Danmarks heste
har.

--
Hilsen

Annette

Fra : Thomas Kragh

Dato : 29-12-04 17:07

Hej Finn.

Skepsis er altid sundt, men tag dig den ulejlighed og tryk på flg. link :
www.wetlingclinic.dk

- og tryk så på teknik.

Her vil du finde en komplet teknisk udredning. I øvrigt tror jeg ikke
hverken Dronningen eller Prinsen vil lade sig behandle med din nedenstående
teori, men derimod med vores (se under presse på hjemmesiden)

De bedste nytårs hilsner

Thomas Kragh

Fra : Finn Jensen

Dato : 29-12-04 19:32

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Finn.
>
> Skepsis er altid sundt, men tag dig den ulejlighed og tryk på flg. link :
> www.wetlingclinic.dk

Mig skepsis??... *LOL*

Også gode nytårshilsner til dig
Finn Jensen

Fra : Thomas Kragh

Dato : 29-12-04 16:48

Hej Stefan.

Se den tekniske forklaringen her:
http://www.wetlingclinic.dk/Wetilingsider/teknik/tekniskudredning.htm

Med venlig hilsen

Thomas Kragh
www.wetlingclinic.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-04 22:50

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er så, hvor stort er problemet med astma når det gælder
heste?

Egentlig astma = stort set ingen.
Det største problem er skimmelsvampe i boksene som nogen måske kunne
forledes til at tro var astma og behandles en hest eller et hvilket andet
dyr ud fra noget andet end årsagen til problemet/sygdommens opstående er
dette virkningsløst og vil kun forblive symptombehandling.

De bedste hilsner
Finn Jensen

Fra : Liz B.

Dato : 28-12-04 23:07

Astma hos heste er ikke noget generelt problem - derimod er kronisk
bronchitis et problem, pga støvede stald, for lidt udluftning af både stalde
og heste, samt hø og strøelse af dårlig kvalitet.

Hilsen Liz

Fra : Marlene

Dato : 29-12-04 08:51

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stalde
> og heste, samt hø og strøelse af dårlig kvalitet.

Ja netop - vores lille shetlænderdame på 27 år fik vi for halvandet år
siden. Hun hostede en smule, når hun løb, men ellers ikke. For et par
måneder siden fik hun noget støvet hø, som fik hende til at hoste konstant;
det viste sig, at hun havde bronkitis, som var opbygget gennem flere år -
ifølge dyrlægen. Han kunne se det på hendes muskulatur. Dette skyldtes, at
hun det forrige sted stod inde _hele_ vinteren (stakkels pige), og det siger
sig selv, at en hest kan få dårlige luftveje af dette.

Hun blev behandlet med to slags astmamedicin gennem en speciel maske fra
Equipage, som vi efterfølgende har købt (700 kr. - den skulle være den
eneste af slagsen i hele verden), så vi har den i tilfælde af, at hun skulle
hoste en smule.

Og det siger sig selv, at hun nu kun får allergihø fra Dangrønt (igen)....

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 29-12-04 13:56

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og det siger sig selv, at hun nu kun får allergihø fra Dangrønt (igen)....

(klip)

Det er det ovntørrede hø som du mener fra Dangrønt, ikke? Det man kan købe
på europapaller? Det har jeg også brugt om vinteren, og endda til en
hosterhest som ikke normalt kunne tåle hø af nogen slags(et levn fra
tidligere tider hvor han har stået inde hele dagen inden han flyttede ind
her hos os). Det er nemt at bruge, og hestene elsker det. Det var det som
Lene havde dårlige erfaringer med angående den sag med hendes hest der fik
spiserørsforstoppelse og døde.

--
Hilsen

Annette

Fra : Marlene

Dato : 29-12-04 18:28

> "Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> (klip)
>
> Det er det ovntørrede hø som du mener fra Dangrønt, ikke? Det man kan købe
> på europapaller?

Jo, det er det. Jeg har så denne gang bestilt med olie i stedet for melasse,
da mine heste ikke bliver redet på (det er to ældre damer). Jeg kan huske,
at vi - du og jeg - har skrevet om høet før, men jeg mener, at du får en
anden slags hø fra Dangrønt (?) Jeg får det i sække.

> [...]
> tidligere tider hvor han har stået inde hele dagen inden han flyttede ind
> her hos os). Det er nemt at bruge, og hestene elsker det.

Min fjordhest vil dog helst have wraphø, men hun får nu også det fra
Dangrønt - og spiser det da også.

Det var det som
> Lene havde dårlige erfaringer med angående den sag med hendes hest der fik
> spiserørsforstoppelse og døde.

Ja, det er det nemlig.

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 29-12-04 22:24

> [...]
> at vi - du og jeg - har skrevet om høet før, men jeg mener, at du får en
> anden slags hø fra Dangrønt (?) Jeg får det i sække.

Det grønthesthø som jeg har brugt er det som der bliver leveret på
europapaller, og det som du bruger er det som er tilsat olie eller melasse.
Grønhesthøet som jeg brugte er helt tørt som almindeligt hø uden at være
tilsat noget som helst. Det som jeg brugte er det som Lenes hest muligvis
fik spiserørsforstoppelse af. Det som du bruger har der vist ingen problemer
været med som jeg har hørt om.

> Det har jeg også brugt om vinteren, og endda til en
>
> Min fjordhest vil dog helst have wraphø, men hun får nu også det fra
> Dangrønt - og spiser det da også.

(klip)

Jeg har også købt wraphø til mine heste her i vinter. De er ret vilde med
det og det er nemt at fodre med. Og så lugter det godt af sommer og nyslået
fint hø. Mit er meget tørt i det og kan holde sig i lang tid.

--
Hilsen

Annette

Fra : Marlene

Dato : 30-12-04 09:33

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> (klip)
>
> Det grønthesthø som jeg har brugt er det som der bliver leveret på
> europapaller,

Det gør mit så også - men i sække.

og det som du bruger er det som er tilsat olie eller melasse.

Yes.

> Grønhesthøet som jeg brugte er helt tørt som almindeligt hø uden at være
> tilsat noget som helst.

Det, jeg bruger, er også helt tørt - man kan slet ikke mærke, at det er
tilsat olie.

Det som jeg brugte er det som Lenes hest muligvis
> fik spiserørsforstoppelse af.

Ok.

Det som du bruger har der vist ingen problemer
> været med som jeg har hørt om.

Men det er vel stadig samme konsistens; altså fintskåret begge slags?

> [...]
nyslået
> fint hø. Mit er meget tørt i det og kan holde sig i lang tid.

Det lyder godt. Det wraphø jeg førhen har brugt har været ret vådt i det.

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 30-12-04 11:04

> nyslået
>
> Det lyder godt. Det wraphø jeg førhen har brugt har været ret vådt i det.
>
> (klip)

Jeg brugte også noget wraphø der var betydlig mere vådt sidste år hvor jeg
forsøgte mig lidt frem med det.

--
Hilsen

Annette

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 30-12-04 18:47

> [...]

> astma med denne teknik? - som er en maskine der frembringer luftpartikler,
> der har en gunstig indvirkning på luftvejene (videnskabeligt bevist).

Hej Thomas

Jeg er nysgerrig - hvor har du spurgt udover denne gruppe?

mvh. tina