NW5.1 Filserver problemer
Fra : Morten Strårup

Dato : 23-12-04 12:04

Hej!

Jeg har en filserver der ikke kører helt som den skal. Den svarer meget langsomt til tider. Det drejer sig om en HP/Compaq ML370 G2, den har en 1,2 GHz P3 cpu og 1,5GB RAM. Der sidder to RAID5 arrays i maskinen, hvor SYS:, ZEN: og en tredje volume ligger på det ene array og VOL1: breder sig over begge arrays. Den er forbundet til omverdenen via det indbyggede 100 Mbit netkort og duplex indstillingerne står korrekt. Der er ca. 200 brugere på den i dagtimerne.

I monitoren under dataene for netkortet står Tx DMA Underruns meget højt (30124 på 60 dage) Jeg formoder det er her problemet ligger og i følge dokumentet her: http://www.micrologictech.com/ncde710/docs/reference/nwstats.htm
er løsningen at indsætte parameteren TxThreshold=200 på de linier hvor driveren loades i netinfo.cfg. Men er dette nok til at løse problemet eller skal der grovere midler til som f. eks. en extra cpu eller et nyt netkort?

Indsætning af den ovenstående parameter skaber så også et par problemer mere. Jeg kan jo uden videre tilføje den i netinfo.cfg med en teksteditor, men når jeg så efterfølgende starter inetcfg.nlm, beklager den sig over forkert checksum på netinfo.cfg filen. Hvordan gør jeg dette på den korrekte måde så inetcfg.nlm ikke beklager sig? Når jeg så har gjort det, hvordan får jeg indstillingerne til at træde i kraft uden at forstyrre mine kunder?

MVH

Morten Strårup

Fra : Erling Christensen

Dato : 25-12-04 11:54

On Thu, 23 Dec 2004 12:03:55 +0100, "Morten Strårup "
<cems@christiansfeld.dk> wrote:

> [...]
>
>Indsætning af den ovenstående parameter skaber så også et par problemer mere. Jeg kan jo uden videre tilføje den i netinfo.cfg med en teksteditor, men når jeg så efterfølgende starter inetcfg.nlm, beklager den sig over forkert checksum på netinfo.cfg filen. Hvordan gør jeg dette på den korrekte måde så inetcfg.nlm ikke beklager sig? Når jeg så har gjort det, hvordan får jeg indstillingerne til at træde i kraft uden at forstyrre mine kunder?

Edit netinfo.cfg

Slet tallet I filen og sæt det til 0

Gem filen og nu vil den acceptere din rettelse....

Bemærk dog, at næste gang du redigere via Inetcfg.nlm, så forsvinder
din manuelle rettelse.....

Mvh

Erling Christensen