Hjælp til Gigt
Fra : ***Gizmo***

Dato : 23-12-04 10:03

Jeg vil gerne vide lidt om hvad er er godt at spise / drikke

Evt nogle ting der er god mod gigt
og hvad man SKAL holde sig fra af føde/drikkevare

Hvad med kaffe og tobak ?

Mvh Nielsen

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-12-04 14:57

"***Gizmo***" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne vide lidt om hvad er er godt at spise / drikke
>
> Evt nogle ting der er god mod gigt
> og hvad man SKAL holde sig fra af føde/drikkevare

Gigt er mange ting og et vidtbegreb men svinekød og rødvin skal du holde dig
mest mulig fra specielt hvis vi taler om urinsyregigt.

De Bedste Hilsner
Finn Jensen

Fra : G.B.

Dato : 24-12-04 08:09

"Finn Jensen" <livsenergi@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Gigt er mange ting og et vidtbegreb men svinekød og rødvin skal du
> holde dig mest mulig fra specielt hvis vi taler om urinsyregigt.

Vrøvl - (rødt) oksekød er væsentlig værre end (lyst) svinekød. Rødvinen vil
jeg dog gi dig ret i - HVIS det er urinsur gigt.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-12-04 07:45

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse news:41cbc080$0$207

> Vrøvl - (rødt) oksekød er væsentlig værre end (lyst) svinekød. Rødvinen
vil
> jeg dog gi dig ret i - HVIS det er urinsur gigt.

Har lige sakset nedenstående fra :
http://www.radiodoktoren.dk/Artikler/det_sunde_fedt.asp (under gigtlidelser)

Fælles for gigtsygdomme er ændringer i immunsystemet og inflammation -
betændelsesforandringer (ikke bakterier) i bevægeapparatet. At spise mættet
fedt, fx fedt fra dyr og mælkefedt, er som at hælde benzin på et bål. Der
dannes for meget af prostaglandin E2.
Spiser man derimod omega-3 fedtsyrer, er det som at hælde vand på bålet. Der
dannes flere gode prostaglandiner af typen E1, E3 og E4.

De bedste hilsner
Finn Jensen

Fra : Thomas Kragh

Dato : 29-12-04 20:45

Hej Gizmo.

Der findes flere muligheder for svar på dine spørgsmål. Kan du ikke
konkretiserer dit gigt problem, så kan det være jeg kan hjælpe dig.

Ps. Hvad søger du? At du skal hjælpe dig selv, ved kost omlægning eller ved
en behandlingsmetode.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : G.B.

Dato : 30-12-04 00:01

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der findes flere muligheder for svar på dine spørgsmål. Kan du ikke
> konkretiserer dit gigt problem, så kan det være jeg kan hjælpe dig.

I orden, så længe der ikke optræder reklamer for eller henvisninger til din
klinik i svarene.

Fra : Thomas Kragh

Dato : 30-12-04 08:49

Er du en af rummets vogter...?? Siden man skal have din godkendelse til
svarene..

Get a life...

Kom med noget konstruktivt istedet.

Thomas

Fra : G.B.

Dato : 30-12-04 10:51

> Er du en af rummets vogter...?? Siden man skal have din godkendelse til
> svarene..

Du skulle tage at læse gruppens fundatser. Reklamer er IKKE velsete i
grupperne. Hvis ikke man skred ind overfor annoncering, ville dk.helbred.*-
hierarkiet hurtigt komme til at ligne et reklameblad.

Betal for dine reklamer.

Fra : G.B.

Dato : 31-12-04 09:14

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> Betal for dine reklamer.

PS: Med henblik på de to indlæg i dk.helbred, hvor du helt uhæmmet
reklamerer for din egen klinik, nemlig:

XFUT dk.admin.netikette
Læs venligst http://www.usenet.dk/