| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | SummaSummarum, ordrebekræftelse, indsætte ~ Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  21-12-04 20:16 |  
  |  
 
            Når jeg i SS opretter en salgsordre (Ny ordre / salgsfaktura) Vil jeg
 gerne have knyttet en ordrebekræftelse til denne, således at jeg kan
 mokke en fax igennem til kunden, og bekræfte at jeg har modtaget hans
 ordre, samt og næsten vigtigst, fortælle hvilken dato jeg har tænkt mig
 at afsende de vare han ordre.
 Men jeg kan ikke finde et sted i SS, hvor jeg har mulighed for at sætte
 en dato ind, som afsendelses / leveringsdato, how to do?
 Jeg har prøvet at fremdatere ordren, men den dato der står på
 ordrebekræftelsen, er stadig udskriftsdatoen :-/
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Allan Soerensen (21-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Soerensen | 
  Dato :  21-12-04 21:29 |  
  |   
            "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en 
 meddelelse news:41c87656$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Når jeg i SS opretter en salgsordre (Ny ordre / salgsfaktura) Vil jeg
 > gerne have knyttet en ordrebekræftelse til denne, således at jeg kan
 > mokke en fax igennem til kunden, og bekræfte at jeg har modtaget hans
 > ordre, samt og næsten vigtigst, fortælle hvilken dato jeg har tænkt mig
 > at afsende de vare han ordre.
 >
 > Men jeg kan ikke finde et sted i SS, hvor jeg har mulighed for at sætte
 > en dato ind, som afsendelses / leveringsdato, how to do?
 
 Det kan du heller ikke umidelbart.
 Prøv at kikke på de 2 brugerdefinerbare felter "Faktura brugerfelt 1" og 
 "Faktura brugerfelt 1" (søg efter "Brugerfelter" i hjælp).
 Hvis du bruger et af dem på din ordrebekræftelse kan du indtaste en 
 leveringsdato i dette felt når du opretter ordren.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Petersen_Michael (21-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  21-12-04 21:57 |  
  |  
 
            In news:41c8878f$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
 Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> wrote:
 > Det kan du heller ikke umiddelbart.
 > Prøv at kikke på de 2 brugerdefinerbare felter "Faktura brugerfelt 1"
 > og "Faktura brugerfelt 1" (søg efter "Brugerfelter" i hjælp).
 > Hvis du bruger et af dem på din ordrebekræftelse kan du indtaste en
 > leveringsdato i dette felt når du opretter ordren.
 Det lyder rigtigt   
Lige nu kan jeg ikke finde det rigtige sted at udskrive en
 ordrebekræftelse fra :-/
 Faktura, følgeseddel [1], og rykkere er ikke noget problem (Jeg kan
 finde det rigtige sted at eksekvere udskrifterne)
 [1] følgeseddel er et problem, da nogle af mine kunder har hhv. en
 faktura og en leveringsadresse, hvorfor jeg har et felt der hedder
 "Leveringsadresse" som er den eneste adresse, der trykkes på
 følgesedlen.. Men når der så er en kunde, der kun har en og samme
 adresse, vises der ingen adresse på følgesedlen :-/
 Jeg ser ikke anden løsning, end at oprette både faktura og
 leveringsadresse på samtlige mine kunder, også selv om adresserne er
 identiske?
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (21-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-12-04 23:34 |  
  |   
            > Lige nu kan jeg ikke finde det rigtige sted at udskrive en
 > ordrebekræftelse fra :-/
 
 Ordrebekræftelsen udskrives fra en ikke bogført faktura (= en ordre)
 
 > [1] følgeseddel er et problem, da nogle af mine kunder har hhv. en
 > faktura og en leveringsadresse, hvorfor jeg har et felt der hedder
 > "Leveringsadresse" som er den eneste adresse, der trykkes på
 > følgesedlen.. Men når der så er en kunde, der kun har en og samme
 > adresse, vises der ingen adresse på følgesedlen :-/
 > Jeg ser ikke anden løsning, end at oprette både faktura og
 > leveringsadresse på samtlige mine kunder, også selv om adresserne er
 > identiske?
 
 En følgeseddel er i princippet en faktura uden priser.
 Du kan tage udgangspunkt i din fakturaformular og fjernepriserne i 
 vareliste-feltet.
 
 Leveringsadressen er et separat felt i formulardesigneren, som du kunne 
 tilføje til din følgeseddel/faktura, du kan evt. fjerne feltetiketten 
 "Leveringsadresse" i formuladesignerens "Rediger/Feltetiketter"
 
 mvh
 Karsten Madsen
 Certificeret SummaSummaforhandler
 ALS IT
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Petersen_Michael (22-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  22-12-04 17:29 |  
  |  
 
            In news:41c8a4ef$0$12032$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
 Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
 > En følgeseddel er i princippet en faktura uden priser.
 Enig.
 > Du kan tage udgangspunkt i din fakturaformular og fjernepriserne i
 > vareliste-feltet.
 Jeps.
 > Leveringsadressen er et separat felt i formulardesigneren, som du
 > kunne tilføje til din følgeseddel/faktura, du kan evt. fjerne
 > feltetiketten "Leveringsadresse" i formuladesignerens
 > "Rediger/Feltetiketter"
 Jeg har nok gjort det lidt vanskeligt for mig selv..
 På mine faktura, står fakturaadressen, så det passer med adresse feltet
 i en rudekuvert, endvidere står leveringsadressen, et andet sted på
 fakturaen, for at kundens bogholderi, kan holde styr på hvilken filial
 der har modtaget varen.
 På mine følgesedler, har jeg ikke brug for fakturaadressen (logisk nok)
 Og leveringsadressen står derfor så det passer med tekstfeltet i en
 rudekuvert.
 Men når en kunde så kun har een og samme adresse, kommer der et blankt
 felt på følgesedlen..
 Jeg kan ikke lige overskue, hvorledes jeg får en adresse på følgesedlen,
 som er den rigtige adresse, uanset om kunden har en leveringsadresse
 forskellig fra fakturaadressen, eller ej. Med mindre jeg konsekvent
 opretter 2 adresser for samtlige kunder i kartoteket.
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (22-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-12-04 17:39 |  
  |   
            > På mine følgesedler, har jeg ikke brug for fakturaadressen (logisk nok)
 > Og leveringsadressen står derfor så det passer med tekstfeltet i en
 > rudekuvert.
 >
 > Men når en kunde så kun har een og samme adresse, kommer der et blankt
 > felt på følgesedlen..
 >
 > Jeg kan ikke lige overskue, hvorledes jeg får en adresse på følgesedlen,
 > som er den rigtige adresse, uanset om kunden har en leveringsadresse
 > forskellig fra fakturaadressen, eller ej. Med mindre jeg konsekvent
 > opretter 2 adresser for samtlige kunder i kartoteket.
 
 Enten det eller også lave to (næsten) ens formularer, hvor du på ene bruger 
 fakturaadressen og den anden bruger levringsadressen
 
 /karsten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mads Lie Jensen (22-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen | 
  Dato :  22-12-04 18:27 |  
  |  
 
            On Tue, 21 Dec 2004 23:34:21 +0100, "Karsten Madsen" <km hos alsit i dk>
 wrote:
 >En følgeseddel er i princippet en faktura uden priser.
 Der er nu ikke noget værre end følgesedler uden priser på. Så står man
 der med nogle varer som man ikke helt sikkert ved hvad har kostet, før
 fakturaen dukker op om nogle dage/uger/måneder. Det er drønirriterende
 når det er varer man skal sælge videre.
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - nu i ny indpakning:  http://ny.gartneriet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-12-04 07:34 |  
  |   
            >>En følgeseddel er i princippet en faktura uden priser.
 >
 > Der er nu ikke noget værre end følgesedler uden priser på. Så står man
 > der med nogle varer som man ikke helt sikkert ved hvad har kostet, før
 > fakturaen dukker op om nogle dage/uger/måneder. Det er drønirriterende
 > når det er varer man skal sælge videre.
 
 Jamen, det er netop ideen med følgesedler. Så man kan sende varen til en 
 kundes kunde, uden han kan se indkøbsprisen.
 
 /karsten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Petersen_Michael (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  23-12-04 08:20 |  
  |  
 
            In news:41ca66cc$0$59176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
 Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
 > Jamen, det er netop ideen med følgesedler. Så man kan sende varen til
 > en kundes kunde, uden han kan se indkøbsprisen.
 ØØhh nå ?!? Så ser kundens kunde jo, hvem kunden køber hos, og vælger
 måske at handle direkte næste gang.. Således at kunden springes over i
 forhandlerledet, men at forhandleren og kundens kunde (slutbrugeren),
 bliver vindere uanset..
 (På følgesedler står der jo stadig hvilket firma der har sendt varen)
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-12-04 08:39 |  
  |  
 
            >
 >> Jamen, det er netop ideen med følgesedler. Så man kan sende varen til
 >> en kundes kunde, uden han kan se indkøbsprisen.
 >
 > ØØhh nå ?!? Så ser kundens kunde jo, hvem kunden køber hos, og vælger
 > måske at handle direkte næste gang.. Således at kunden springes over i
 > forhandlerledet, men at forhandleren og kundens kunde (slutbrugeren),
 > bliver vindere uanset..
 > (På følgesedler står der jo stadig hvilket firma der har sendt varen)
 >
 Jeg bruger det i vid udstrækning og har (endnu) ikke mistet kunder på det 
  
Det hænger måske sammen med andre ting. Min distributører sælger kun til 
 registrerede forhandlere eller jeg kan yde en service som mine distributører 
 ikke kan/vil.
 /karsten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Petersen_Michael (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  23-12-04 08:55 |  
  |  
 
            In news:41ca75fa$0$59149$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
 Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
 > Jeg bruger det i vid udstrækning og har (endnu) ikke mistet kunder på
 > det   
Nej, du skulle jo gerne få nogle flere, ved at score slutbrugeren   
> Det hænger måske sammen med andre ting. Min distributører sælger kun
 > til registrerede forhandlere eller jeg kan yde en service som mine
 > distributører ikke kan/vil.
 Ok, men jeg har også en opfattelse af at du først og fremmest sælger
 ydelser (konsulent virksomhed) og ikke i så høj grad fysiske vare?
 Personligt har jeg aftale med enkelte virksomheder om at sende til deres
 kunder, emballeret anonymt, så ingen afsender adresse / alternativt min
 kundes adresse benyttet som afsender adresse, ingen emballage med logo,
 eller lign. og ingen følgeseddel med mit firmanavn på.
 Men sådan angriber vi jo tingene forskelligt, og det er måske også
 branche specifikt?
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-12-04 12:00 |  
  |  
 
            >> Jeg bruger det i vid udstrækning og har (endnu) ikke mistet kunder på
 >> det   
> Nej, du skulle jo gerne få nogle flere, ved at score slutbrugeren   
Det er jo det   
> Ok, men jeg har også en opfattelse af at du først og fremmest sælger
 > ydelser (konsulent virksomhed) og ikke i så høj grad fysiske vare?
 Mjah, det er vel som sådan 50/50. Men du har ret - det sælges sjældent en 
 vare uden at der følger en eller anden ydelse med - der er jo ikke alverden 
 af avance på edb-udstyr, som er min primære område. Faktisk så lidt at jeg 
 ikke gider bruge ret meget over et kvarter på hardware uden at det også 
 inkluderer serviceydelser.
 >
 > Personligt har jeg aftale med enkelte virksomheder om at sende til deres
 > kunder, emballeret anonymt, så ingen afsender adresse / alternativt min
 > kundes adresse benyttet som afsender adresse, ingen emballage med logo,
 > eller lign. og ingen følgeseddel med mit firmanavn på.
 Så kan jeg godt forstå problemmatiken og så kan jeg slet ikke se hvori Mads 
 Lie Jensens problem ligger. Jeg kan ikke mindes jeg har modtaget en 
 følgeseddel med priser
 > Men sådan angriber vi jo tingene forskelligt, og det er måske også
 > branche specifikt?
 Tja'eh min branche er nu meget normal med jeg køber lidt ind og sælger det 
 igen til en lidt højere pris   
/karsten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Petersen_Michael (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  23-12-04 13:23 |  
  |  
 
            In news:41caa516$0$59170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
 Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
 > Tja'eh min branche er nu meget normal med jeg køber lidt ind og
 > sælger det igen til en lidt højere pris   
Nå, er det sådan man driver forretning *GG*
 God jul til dig, og alle andre i denne NG
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Petersen_Michael (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  23-12-04 13:29 |  
  |  
 
            In news:41caa516$0$59170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
 Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:
 > Så kan jeg godt forstå problemmatiken og så kan jeg slet ikke se
 > hvori Mads Lie Jensens problem ligger.
 Mads´s Problem, er at han benytter leverandører, der er for længe om at
 sende en faktura (og det er der nogle firmaer der er længe om) Andre kan
 se det smarte i at skrive følgeseddel og faktura ud i en varme, og få
 begge dele postet med det samme, skulle fakturaen så ankomme før varen,
 så ved kunden i det mindste at der er en leverandør der formodes at
 fremsende nogle vare.
 > Jeg kan ikke mindes jeg har
 > modtaget en følgeseddel med priser
 Heller ikke her, det hører lis´som ikke til, det angår jo heller ikke
 lagerfolkene der pakker ud, hvad varen har kostet de skal bare vinge af,
 at der er det der skal være..
 BTW: Der er ikke umiddelbart mulighed for at skrive pos. nr. i SS altså:
 pos. 1 lampe 3 stk. a´ flere tusinde mange hundrede.
 pos. 2 fragt 65,00 Kr.
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Mads Lie Jensen (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen | 
  Dato :  23-12-04 14:51 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Dec 2004 13:28:40 +0100, "Petersen_Michael"
 <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:
 >> Så kan jeg godt forstå problemmatiken og så kan jeg slet ikke se
 >> hvori Mads Lie Jensens problem ligger.
 >
 >Mads´s Problem, er at han benytter leverandører, der er for længe om at
 >sende en faktura (og det er der nogle firmaer der er længe om) Andre kan
 Ikke helt korrekt.
 Mit problem ligger i at jeg til daglig er ansat i et firma, hvor jeg
 ikke nødvendigvis har noget med bestillingen af varer at gøre, og aldrig
 har at gøre med regnskabet, dvs. faktura osv.
 Til gengæld er det mig som skal regne ud hvad de hjemkomne ting skal
 prismærkes med inden de stilles på plads i butikken. Der du'r det bare
 ikke hvis der ikke er priser på følgesedlen. Om så fakturaen kommer
 dagen efter varerne (hvilket vel er det tidligste den normalt kommer) så
 er det en dag for sent. 
 Det gør så igen at jeg skal enten finde min chef, som ikke nødvendigvis
 selv ved hvad varen har kostet, eller ringe til leverandøren for at få
 det at vide.
 >se det smarte i at skrive følgeseddel og faktura ud i en varme, og få
 >begge dele postet med det samme, skulle fakturaen så ankomme før varen,
 >så ved kunden i det mindste at der er en leverandør der formodes at
 >fremsende nogle vare.
 >
 >> Jeg kan ikke mindes jeg har
 >> modtaget en følgeseddel med priser
 Det er så heldigvis uhørt i min branche at sende følgesedler uden priser
 på - det er så vidt jeg husker kun en enkelt leverandør på arbejdet som
 gør det, og ingen af dem jeg handler med i mit eget firma gør den slags.
 >Heller ikke her, det hører lis´som ikke til, det angår jo heller ikke
 >lagerfolkene der pakker ud, hvad varen har kostet de skal bare vinge af,
 >at der er det der skal være..
 Det kommer da svært an på hvilken slags forretning man er i. 
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - snart i ny indpakning:  http://ny.gartneriet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Allan Soerensen (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Soerensen | 
  Dato :  23-12-04 16:25 |  
  |  
 
            "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:n0jls0dtq3grq2tf2bi3uop8ua1fbfmu5l@4ax.com...
 >
 > Mit problem ligger i at jeg til daglig er ansat i et firma, hvor jeg
 > ikke nødvendigvis har noget med bestillingen af varer at gøre, og aldrig
 > har at gøre med regnskabet, dvs. faktura osv.
 > Til gengæld er det mig som skal regne ud hvad de hjemkomne ting skal
 > prismærkes med inden de stilles på plads i butikken. Der du'r det bare
 > ikke hvis der ikke er priser på følgesedlen. Om så fakturaen kommer
 > dagen efter varerne (hvilket vel er det tidligste den normalt kommer) så
 > er det en dag for sent.
 Hold da op   
I beregner vel ikke først salgsprisen når i modtager varen fra leverandøren. 
 Mon ikke indkøberen forud har efterlyst en pris, om ikke andet så for at 
 finde ud af om han skulle vælge en billigere leverandør   
Jeg kan også tilslutte mig den gruppe, som endnu ikke har set en følgeseddel 
 med priser og det er der heller ikke på min egen følgeseddel, får det kommer 
 ikke lageremedarbejderen ved hvor meget varen koster.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Mads Lie Jensen (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen | 
  Dato :  23-12-04 18:26 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Dec 2004 16:24:38 +0100, "Allan Soerensen"
 <microtec1@yahoo.com> wrote:
 >Hold da op   
>I beregner vel ikke først salgsprisen når i modtager varen fra leverandøren. 
 Jo det gør vi da.
 >Mon ikke indkøberen forud har efterlyst en pris, om ikke andet så for at 
 >finde ud af om han skulle vælge en billigere leverandør   
Selvfølgelig hører man da til prisen inden varen bliver købt hjem, men
 den endelige pris fastsættes først når varen kommer hjem. Vi kan f.eks
 godt komme ud for at varen er betydeligt pænere end det som er bestilt -
 og vi kan også komme ud for at den godt nok overholder kravene som den
 er bestilt efter (størrelse osv) uden dog at være speciel pæn - den
 slags kan vi ikke vide før vi får varen hjem, så en endelig pris bliver
 først sat når den kommer.
 >Jeg kan også tilslutte mig den gruppe, som endnu ikke har set en følgeseddel 
 >med priser og det er der heller ikke på min egen følgeseddel, får det kommer 
 >ikke lageremedarbejderen ved hvor meget varen koster.
 Når man har lagermedarbejdere, så er man i min bog et stort firma. Vi er
 tre fastansatte der hvor jeg arbejder. Bortset fra om vinteren hvor vi
 alle går hjemme   
-- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - snart i ny indpakning:  http://ny.gartneriet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Petersen_Michael (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Petersen_Michael | 
  Dato :  23-12-04 16:59 |  
  |  
 
            In news:n0jls0dtq3grq2tf2bi3uop8ua1fbfmu5l@4ax.com,
 Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:
 > Ikke helt korrekt.
 Jeg beklager at jeg mistolkede dit indlæg.
 > Om så fakturaen kommer
 > dagen efter varerne (hvilket vel er det tidligste den normalt kommer)
 > så er det en dag for sent.
 Jeg oplever af og til at fakturaen kommer før varen, og tidligere blev
 jeg lidt fornærmet over det forhold, men med årene er jeg blevet mere
 tolerant.
 > Det er så heldigvis uhørt i min branche at sende følgesedler uden
 > priser på - det er så vidt jeg husker kun en enkelt leverandør på
 > arbejdet som gør det, og ingen af dem jeg handler med i mit eget
 > firma gør den slags.
 Ok, vil du fortælle hvilken branche der er tale om?
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 http://www.petersensweb.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Mads Lie Jensen (23-12-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen | 
  Dato :  23-12-04 18:29 |  
  |  
 
            On Thu, 23 Dec 2004 16:59:15 +0100, "Petersen_Michael"
 <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:
 >> Ikke helt korrekt.
 >
 >Jeg beklager at jeg mistolkede dit indlæg.
 Nåja, den slags sker jo   
>> Om så fakturaen kommer
 >> dagen efter varerne (hvilket vel er det tidligste den normalt kommer)
 >> så er det en dag for sent.
 >
 >Jeg oplever af og til at fakturaen kommer før varen, og tidligere blev
 >jeg lidt fornærmet over det forhold, men med årene er jeg blevet mere
 >tolerant.
 Det er jeg også ude for ind imellem. Men det skyldes altid af
 fragtfolkene har særdeles svært ved at finde ned hvor jeg bor - hvorfor
 ved jeg ikke, jeg er ikke langt ude på landet og jeg kan nemt findes via
 kraks kort hvis det skulle være.
 >> Det er så heldigvis uhørt i min branche at sende følgesedler uden
 >> priser på - det er så vidt jeg husker kun en enkelt leverandør på
 >> arbejdet som gør det, og ingen af dem jeg handler med i mit eget
 >> firma gør den slags.
 >
 >Ok, vil du fortælle hvilken branche der er tale om?
 Planteskole/havecenter - hvor de fleste formentlig stadig er så små at
 de ikke bruger stregkoder eller edb i ekspeditionen af kunder - hvor jeg
 er bruger vi i hvert fald "gammeldags" prismærker og kasseapparat.
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - snart i ny indpakning:  http://ny.gartneriet.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |