Tips/tilbud & retningslinjer på server.
Fra : Peter Clausen

Dato : 14-12-04 00:13

Hej i NG'en

Jeg ville høre om der er nogen der ude som kan give mig et par gode råd med
på vejen. Da jeg skal til at købe en server til en kunde. Og jeg vil gerne
have det sådan at der er service på serveren, dvs. at man skal have mulighed
for at ku ringe til en hotline hvis man er helt ude og ski..., og at der er
en garanti som dækker 100%. Dens hovedopgaver er således at den skal ku
håndtere video optagelser, fra div. kameraer som er placeret i butikken. Og
et større regnskab, som jeg mener, er baseret på Paradox(Corel). Hvis der er
nogen som ligger med et par retningslinjer, så fyr endelig løs

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-12-04 01:03

Peter Clausen wrote:
> [...]
> et større regnskab, som jeg mener, er baseret på Paradox(Corel). Hvis der er
> nogen som ligger med et par retningslinjer, så fyr endelig løs

Din opgave er vel først at finde ud af hvilke producenter/forhandlere
der kan levere et produkt der kan opfylde dine behov.

Dernæst kan du så begynde at undersøge hvem af dem der kan levere den
support/hotline du har brug for.

Vær dog opmærksom på at det er de færeste forhandlere der yder support
på ret meget andet end deres eget hardware/software.
Så hvis det er softwaren du skal have support til er det nok mere
sandsynligt det er leverandøren af denne du skal have en aftale med.

Dell har normalt normalt onsite service, men det er jo så kun ved
fysiske nedbrud indenfor garantiperioden.
Jeg vil gå ud fra at de fleste andre store producenter har en
tilsvarende service.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Peter Clausen

Dato : 14-12-04 14:49

Er der nogen der bestemte leverandøre du/i kan anbefale.

Peter Clausen
peter@edb.dk

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 14-12-04 16:38

Peter Clausen wrote:

> Er der nogen der bestemte leverandøre du/i kan anbefale.

af hosting mm. prøv mermaidconsulting.com eller pil.dk
- 2 meget fornuftige firmaer der ved hvad de gør.

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-12-04 22:30

> Er der nogen der bestemte leverandøre du/i kan anbefale.

Dell og HP har jeg kun haft gode erfaringer med.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-04 22:37

"Peter Clausen" <peter@edb.dk> writes:

> [...]
> for at ku ringe til en hotline hvis man er helt ude og ski..., og at der er

Med hensyn til service har jeg gode erfaringer med Sun. Ringer man til
dem omkring defekt hardware dukker de op på den lovede tid. Ringer
eller skriver man angående problemer med software, så får man altid
fat i en der ved noget om sagerne. Til gengæld får man lov at betale
for det. Kvalitet koster.

Jeg har tilsvarende dårlige erfaringer med Dell. Ringer man angående
defekt hardware dukker de op med forkerte stumper, og kan så først
komme igen dagen efter. Jeg skrev til dem angående et
software-problem. Det endte med at jeg blev henvist til et link på
Google uden at jeg egentlig havde indtryk af at have været i kontakt
med en særlig kompetent supporter. Jeg fik løst mit problem til sidst,
men det var ikke Dells skyld. Til deres forsvar skal siges at
serviceaftalen og hardwaren er en del billigere end det Sun sælger.

> [...]
> større regnskab, som jeg mener, er baseret på Paradox(Corel). Hvis
> der er nogen som ligger med et par retningslinjer, så fyr endelig

Jeg kender desværre ikke de programmer du bruger, men du skal være
opmærksom på at Sun næppe sælger servere for at de skal køre Microsoft
Windows.

--
Jacob - www.bunk.cc
Good girls go to heaven, bad girls go everywhere.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 15-12-04 16:27

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Jeg kender desværre ikke de programmer du bruger, men du skal være
> opmærksom på at Sun næppe sælger servere for at de skal køre Microsoft
> Windows.

De gør de faktisk.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-12-04 16:34

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> De gør de faktisk.

Stenet - det var jeg ikke klar over. Nu når jeg kigger efter kan jeg
da godt se at Windows 2000 og 2003 står som understøttet på deres
Vz-modeller. Der står dog også (customer-provided) ud for, så man kan
nok ikke få dem preinstalleret.

--
Jacob - www.bunk.cc
Insomnia isn't anything to lose sleep over.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-04 11:49

"Peter Clausen" <peter@edb.dk> wrote in message
> [...]
er
> nogen som ligger med et par retningslinjer, så fyr endelig løs

HP har en glimrende support funktion. De er enda meget flinke til at hjælpe
selvom dimsen er udenfor garenti.

Det er dog udelukkende det tekniske de vil hjælpe dig med (og kan være lidt
slaviske af og til idet de går frem i fejlfindingsbogen side 1 til 10).
Der er som udgangspunk 3år onsite garenti (næste arbejdsdag) på deres
servere. Dertil kan du tegne diverse carepack aftaler så f.eks repp skal
være på begyndt indenfor 3timer eller fikset inden for 6timer (prisen
afspejler hvor hurtigt du vil have det i luften igen).
Nu har jeg været sparket ud på et par 3timers onsite opgaver og mit
generelle indtryk er at tiden bliver overholdt med 3timers onsite.
Husk dog at bare fordi der er en tech onsite indenfor 3timer er det ikke
ensbetydende med den er oppe at køre med det samme hvis det er en forkert
stump eller det er værre end først antaget.
Du får så vidt jeg husker også mulighed for at købe 3timer onsite når det
brækker ned (såfremt du var for nærrig til at købe det oprindeligt :)) - mod
et klækkeligt beløb til kaffekassen.

Jeg kan kun anbefale HP support - har efterhånden fejlmeldt et par dimser
eller 2 og der er somregel ikke det vilde bøvl med dem.

--
/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-04 11:51

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

[HP garenti..]

Orw - jeg glemte lige en ting.
Husk nu at det er kun selve hardwaren der bliver fikset. Hvis det betyder et
smadret OS er det bare "bad luck" - det er altid kundens (læs : dit)
problem.
Det bør du nok også lige have med i overvejelserne når software nedbrudet
kommer.

--
/Dennis