"green stuff" Kneadatite epoxy putty
Fra : Morten E Andersen

Dato : 13-12-04 20:22

Jeg står og skal bruge noget "green stuff" til at modellere nogle
forskellige ting til mine Warhammer figurer samt lidt andre ting, nu synes
jeg så at det jeg kan købe hos Dragon Lair er for dyrt i forhold til hvor
meget jeg egentligt får.
Men mit problem er at jeg kan ikke finde nogle danske/nordiske forhandlere
af et ligende produkt, det eneste firma jeg kan finde er Polymeric
System.(http://www.polymericsystems.com/kneadatite.htm)
Er der evt. nogen som kender til et ligende produkt der kan købes i størrer
mængder end den lille pakke hos Dragon Lair.dk
-Morten

Fra : 1Light50

Dato : 14-12-04 19:54

jeg køber mit i vordigborg hos titivioli legeløj, der er prisen ok, i mine
øjne.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 14-12-04 21:05

> [...]
> jeg så at det jeg kan købe hos Dragon Lair er for dyrt i forhold til hvor

"Green Stuff" er så vidt jeg er orienteret blot GW's udgave af en
to-komponent modelermasse.

Jeg købte for mange år siden (ca. 10) noget tilsvarende i en hobbyforretning
(på Fredensborggade i Kbh.), det var bare blåt og hvidt. Det kostede næsten
ikke noget og jeg fik to pølser på størrelse med et cigarrør hver.

Der var så meget at jeg endte med at smide resterne ud for et par år siden.

> [...]
størrer
> mængder end den lille pakke hos Dragon Lair.dk

Prøv i en ganske almindelig hobbyforretning, altså en der handler med udstyr
til tinsoldater, modelfly, vatkugler og lignende. Ikke en der hander med
spil.

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 15-12-04 14:14

Jeg har købt nøjagtig det samme to-komponent materiale i nøjagtigt den samme
forretning, og jeg var fint tilfreds. Jeg er ikke sikker på at det er helt
mangen til "green stuff", men hvad fanden.

Hilsen Mads

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 15-12-04 20:58

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt nøjagtig det samme to-komponent materiale i nøjagtigt den
> samme forretning, og jeg var fint tilfreds. Jeg er ikke sikker på at det
> er helt mangen til "green stuff", men hvad fanden.

Hvad er prisen nu om stunder?

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-12-04 16:47

Nu om stunder og nu om stunder. Det er år siden, og jeg kan ikke huske
prisen.

Fra : Claus Olesen

Dato : 20-12-04 04:39

Lars Wagner Hansen wrote:
> [...]
> (på Fredensborggade i Kbh.), det var bare blåt og hvidt. Det kostede næsten
> ikke noget og jeg fik to pølser på størrelse med et cigarrør hver.

Det har højst sandsynligt været Milliput, som desværre har en tendens
til at tørre hurtigt når du arbejder med det i lidt længere tid (og så
smuldrer det).

Jeg fandt en side hvor en figurmaler (fra England eller Frankrig) nævnte
at han bestilte Kneadatite i en rulle på 36" fra USA og at selv med
fragt, så var det billigere end at købe det i den lokale GW butik.
Desværre nævner han ikke noget om hvilken online butik det er han bruger.
Her er helt præcist hvad han skriver:
******
3.3 Greenstuff

I only use greenstuff (kneadatite) so no idea about brown or white
stuff. I buy it in roll of 36" (about 1 meter) online to a US store and
even with the shipping costs it is still cheaper than buying it at GW
(when it is available). I store them in the freezer and I cut about 5 or
10cms per week, leave it unfreeze and then use it. I always remove the
central part where the yellow and the blue are in touch if it is for
sculpting very small details as sometimes it already started to react
there and thus you might get small hard piece in your mix.
******

Dette er siden hvor jeg tog det ovenstående fra:
http://www.thewarp.net/war/repent/work_tools.html

Personen bag siden har følgende e-mail (du kan jo prøve at skrive til
ham og spørge hvor det er han køber det henne):
brothersinaer@hotmail.com

Håber det kan bruges

Mvh
Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Dane

Dato : 27-01-05 16:06

Kommer jeg lidt for sent?

Jeg er igang med modellering af en jernalderlandsby, som jeg skal bruge i
undervisning af en fjerde klasse.
Jeg ved, at når GW-folkene laver deres figurer gør de det på ståltråde sat
på korkpropper.
Jeg har, med stor succes, brugt Cerenit til mine modeller (fås i alle
hobbyforretninger). Ulempen er nok bare, at det skal i ovnen 15-20 min.