CAD junglen
Fra : Jens Andersen

Dato : 09-12-04 12:02

Hej Gruppe, vi er ved at skulle vælge nyt CAD system, der findes jo både
dyre og billige på markedet. For mig ser det ud som om de fleste er
parametriske og bygger på stort set sammt teknologi.
På markedet er der jo mange billige alternativer er der nogen der har
erfaring med programmer som Rhino Think3 eller andre programmer til en mere
fornuftig pris.

Hilsen Jens Andersen

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 09-12-04 23:44

Hi

Jens Andersen wrote:
> [...]
har
> erfaring med programmer som Rhino Think3 eller andre programmer til

Det er vel vigtigt hvad i skal bruge systemet til, men du har helt ret
at Rhino f.eks. er et godt alternativ ligesom IntelliCAD er et godt
alternativ til de helt tradisionelle systemer og nok dækker 100 pct.
hvad de fleste alligevel bruger til daglig ---- hvis jeg regner sammen
hvor mange forskellige funktioner jeg egentlig bruger i rimeligt
komplicerede konstruktioner, kan de nok tælles på et par hænder, CAD
har jo en tendens til at være de samme få rutiner igen og igen men
det kommer jo an på hvad der skal tegnes om det skal projekteres
afprøves eller sælges.
P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 23-01-05 13:51

Jeg ville lige nævne Varicad.
Dette er også et rigtig godt alternativ. Og til en ca. pris af bare 2500 kr
er det virkelig godt.
Det skal siges at det kræver dog lidt at vende sig til. hvis man ligesom mig
kommer fra Acad 2005.

Jeg er rejsemontør. Og bruger det til komponent og mindre konstruktions
tegninger

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
Hi

Fra : Alex Sørensen

Dato : 01-02-05 23:34

Jens Andersen skrev:
> [...]
> På markedet er der jo mange billige alternativer er der nogen der har
> erfaring med programmer som Rhino Think3 eller andre programmer til en mere

Hej Jens
Du kan prøve IronCAD på www.jm-design.dk de har en guide online. Så du
får vist nok 2 måneders prøveversion og adgang til et kursus online.
Jeg har prøvet det og det var vildt spændende at prøve at tegne dele til
en landrover.
Ironcad er nemt at gå til, du trækker grundstenene ud fra højre side,
som om du bygger med lego.
Du kan arbejde uden parametri, så det sparer meget tænkearbejde, og har
du behov for det så kan du bare sætte noget på, men det er ikke nødvendigt.