Trådløs ISDN-telefon
Fra : Henning

Dato : 11-12-04 15:50

Hvilke trrådløse ISDN-telefoner kan anbefales - ud over naturligvis
B&O's Beocom 6000.
Er http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF11.HTM til ISDN - næppe, men
hvad er DECT/GAP så forkortelse for?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 17:23

Henning wrote:

> hvad er DECT/GAP så forkortelse for?

DECT - Digital Enhanced Cordless Telecommunications

GAP - Generic Access Protocol

Jesper G. Poulsen

Fra : KHJ

Dato : 11-12-04 22:11

Henning wrote:
> Hvilke trrådløse ISDN-telefoner kan anbefales - ud over naturligvis
> [...]

Ascom Eurit 133 er et udmærket valg. Jeg har brugt sådan en de sidste 4-5
år. Rimelig dækningsområde alt afhængig af forhold med bygninger eller frit
syn. Ingen fejl i den tid indtil nu. Virkelig god lydkvalitet. Måske lidt
klodset at rende rundt med, men så kan man bare sætte den på højkant, så den
står inden for rækkevidde.

Så alt i alt absolut anbefalelsesværdigt.
KHJ

Fra : Henning

Dato : 12-12-04 09:20

On Sat, 11 Dec 2004 22:11:27 +0100, "KHJ" <bito@karby.dk> wrote:

>Ascom Eurit 133 er et udmærket valg. Jeg har brugt sådan en de sidste 4-5

Hva' koster sådan en fætter (cirka)?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : KHJ

Dato : 12-12-04 23:17

Henning wrote:

> Hva' koster sådan en fætter (cirka)?
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Uh, nu er det som skrevet 4-5 år siden, jeg købte min, så ikke engang
regnskabsbilagene fra den gang er gemt længere, så du skal nok lige spørge
hos TDC - f.eks. i en telebutik.
KHJ

Fra : anders majland

Dato : 14-12-04 19:18

> Uh, nu er det som skrevet 4-5 år siden, jeg købte min

De fåes billig på ebay i tyskland - Herhjemme var prisen for 2år siden vist
2000kr hos tdc for et sæt med base, lader og 2 håndsæt.

Eneste ulempe ved en tysk er at der ikke er dansk menu (men engelsk/tysk
mf.) Jeg har en ekstra base station (tilsalg) men vil ikke af med nogen af
mine tre håndsæt.

/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 22:42

Henning wrote:

> Hvilke trrådløse ISDN-telefoner kan anbefales - ud over naturligvis
> B&O's Beocom 6000.

Denne er lidt sej - læs teksten

http://keas.dk/store/comersus_viewitem.asp?idproduct=370

> Er http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF11.HTM til ISDN - næppe, men

Ikke til dén pris

> hvad er DECT/GAP så forkortelse for?

Nævnt andetsteds - men den burde virke til ovenstående Gigaset-station.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-12-04 20:43

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
Siemens Gigaset SX303 ISDN
> http://keas.dk/store/comersus_viewitem.asp?idproduct=370
Jeg har den - den er glimrende; dog er betjeningen langt fra B&O - det
er jo Siemens!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 22:45

Jens Rasmussen wrote:

> Jeg har den - den er glimrende; dog er betjeningen langt fra B&O - det
> er jo Siemens!

B&O er jo også i særklasse. Og sjovt nok, så foretrækker jeg min Eurit
30 til visse ting, da den har programmérbare funktionstaster

Men lyden i B&O'en, samt drejehjulet giver bestemt betjening i
særklasse

Jesper G. Poulsen

Fra : anders majland

Dato : 14-12-04 23:53

> B&O er jo også i særklasse. Og sjovt nok, så foretrækker jeg min Eurit
> 30 til visse ting, da den har programmérbare funktionstaster

Jeg har en lille dect/gap telefon med headsæt. Selve telefonen fylder mindre
2/3 af en nokia 310, men den kan så kun anvendes med headsættet. Jeg har set
at man nu kan få headsæt med indbygget dect/gap. Det kunne nemt blive min
næste telefon. Det er rart at have begge hænder fri under en samtale - både
når det er erhverv og når man har fri

/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 00:03

anders majland wrote:

> headsættet. Jeg har set at man nu kan få headsæt med indbygget
> dect/gap. Det kunne nemt blive min næste telefon. Det er rart at have

Et headsæt der kommunikerer direkte med basen?

Jesper G. Poulsen

Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 11:33

> Et headsæt der kommunikerer direkte med basen?

Yep - Det var i en af reklamerne fornyligt. Det lignede meget et BT headsæt
i størrelse og design.

Jeg kan ikke navn/model på den jeg så men en hurtigt søgning på google giver
mange hits.
bla.
http://www.digitalconcept.de/shop/plantronics_c65.htm &
http://www.tele55.de/shop/produkte/5/25/018745.htm

Sidtnævnte koster kun 43 euro ....

Der er mange herhjemme der sælger topcom butler så "Topcom Butler 300
DECT/GAP Headset" skal nok også dukke op i det lokale supermarked

Btw så hedder min lille dect telefon AUDIOLINE MINI DECT 5000 og er købt hos
www.conrad.com for 40 euro. Søg på 921326.

/A

Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 11:41

> Der er mange herhjemme der sælger topcom butler så "Topcom Butler 300
> DECT/GAP Headset" skal nok også dukke op i det lokale supermarked

Btw så har conrad den også - men til vejledende pris. De har tilgængæld også
DECT-HEADSET AW-430 der har en bøjle over hovedet. Den ser også interessant
ud ... 922017

> Btw så hedder min lille dect telefon AUDIOLINE MINI DECT 5000

Men måske jeg bare skulle få købt et bedre headsæt til den .. Den bruger
samme stik som en nokia 3310 så det skulle jo være ligetil at få noget i ok
kvalitet...

/A

Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 12:20

Fåes også herhjemme
http://www.top-salg.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=273&referrer=kelkoo

/A

Fra : Mikkel

Dato : 12-12-04 05:52

Hej

Pas på Beocom og telefoncentraler, de spiller ikke altid sammen, et
kendt problem er at de ikke kan viderestille...

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 11:02

Mikkel wrote:

> Pas på Beocom og telefoncentraler, de spiller ikke altid sammen, et
> kendt problem er at de ikke kan viderestille...

Nå!

Jeg har aldrig haft problemer med min Beocom.

Jesper G. Poulsen

Fra : Mikkel

Dato : 12-12-04 20:45

On 12 Dec 2004 10:02:10 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Jeg har aldrig haft problemer med min Beocom.

har du din beocom op mod en isdn base som er på en pbx?

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 21:50

Mikkel wrote:

> har du din beocom op mod en isdn base som er på en pbx?

??

Jeg har en Beocom 3.

Jesper G. Poulsen

Fra : Mikkel

Dato : 12-12-04 20:46

hej igen

glemte.... det er ikke viderestilling den er gal med men omstilling,
af en igangværende samtale

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 21:50

Mikkel wrote:

> glemte.... det er ikke viderestilling den er gal med men omstilling,
> af en igangværende samtale

Har jeg heller ingen problemer med.

Jesper G. Poulsen

Fra : Mikkel

Dato : 13-12-04 02:54

On 12 Dec 2004 20:49:44 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Har jeg heller ingen problemer med.

Hvilken pbx er det du bruger?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 13:36

Mikkel wrote:

> Hvilken pbx er det du bruger?

Hvor står at der er tale om udstyr koblet til en PBX?

Så vidt jeg kan se, så har Henning ikke behov for en PBX, ejheller har
jeg.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-12-04 22:08

"Mikkel" <junkyard@forgetit> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Pas på Beocom og telefoncentraler, de spiller ikke altid sammen, et
> kendt problem er at de ikke kan viderestille...

Mærkeligt jeg aldrig er rendt i det...

På en ordentlig PABC kan flashtiden som regel indstilles generelt eller på
portbasis. Så burde den være klaret!

MVH
Kent Glerup