At flytte hjemme fra ??
Fra : Nicki

Dato : 12-12-04 01:59

Hej

Jeg er en fysisk handicappe fyr på 26, jeg bor stadigvæk hjemme...
Kunne godt tænke mig at får min egen lejlighed inde for de nærste 2 år..
Skal ha hjælp til at tage sko på... Jeg har fået støtte til egen bil, så jeg
kan
komme rundt uden far & mor... Har fået førtidspension siden jeg bliv 18år..

Så jeg var oppe hos min sagsbehandleren i Handicapcenter Valdemarsgade
for at høre om de kunne hjælpe mig med det.. Så sage hun at det kunne de
ikke, for der hva mange andre som heller ikke har en lejlighed.. Men jeg
kunne
jo tage i BoligButikken og skrive mig op.. Fedt... Min hvis min far & mor
skulle
flytte fra hendene, så kunne hun godt hjælpe mig.... For så var jeg jo
boligløs..
Har jeg ikke ret til at de hjælpe mig med at finde en bolig som passe til
mig ???

Mvh
Nicki

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-12-04 07:09

"Nicki" <Nicki@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> boligløs..
> Har jeg ikke ret til at de hjælpe mig med at finde en bolig som passe til

Hej Nicki.

Det kommer an på hvilket behov du har.
Vil du kunne bo i en almindelig lejlighed, eller har du behov for at
lejligheden er indrettet på en særlig måde? Hvilket hjælpebehov har du? Skal
det være en bolig med tilknyttet personale og serviceydelser, eller skal det
være en almindelig bolig osv.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Nicki

Dato : 12-12-04 15:10

Hej

Jeg ville godt kunne bo i en almindelig bolig, hvis det er en stue
lejelighed heller hvis
der er elevetor, så kan jeg godt bo højer.. Jeg er ikke så høj, man jeg kan
godt gå.. Mit
køkke skal jo nok indrette til mig, så der være brusebad...

Mit hjælpebehov: At skal ha sko og stømper på om morgen... Måske
skal jeg har hjælp til rengøring & pudsning af vinduer... Da det er min far
& mor
som klar det nu...

Mvh
Nicki

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-12-04 19:12

> [...]
>
> Mit hjælpebehov: At skal ha sko og stømper på om morgen... Måske
> skal jeg har hjælp til rengøring & pudsning af vinduer... Da det er min

Hej Nicki.

Så vil jeg mene at kommunen skal hjælpe dig med at finde et egnet sted.
Du kan jo ikke bare leje en lejlighed og skifte køkkenet ud så det passer
til dig osv.
Det var noget andet hvis du kunne bruge en helt almindelig lejlighed med små
tilpasninger.
Jeg har været medlem af en boligforening engang, og da havde personer over
60 år samt personer der kunne fremvise lægeerklæring på at de var
gangbesværede eller havde et andet fysisk handicap fortrinsret til
lejlighederne i stueetagen.

Men du har altså brug for nogen til at hjælpe dig med sko og strømper, samt
hjælp til rengøring og pudsning af vinduer.
Har du undersøgt om der findes særlige hjælpemidler, der kan gøre det
lettere for dig at gøre disse ting selv.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Nicki

Dato : 13-12-04 01:56

hej

Jo har prøvet alle de hjælpemidler som man kan få til det, i timevis..
Men jeg kan ikke bruge dem...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-12-04 20:28

On Sun, 12 Dec 2004 19:12:14 +0100, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>Har du undersøgt om der findes særlige hjælpemidler, der kan gøre det
>lettere for dig at gøre disse ting selv.

Har klippet en del væk, men de strømpepåtagere man kan få til at lette
arbejdet hjælper heller ikke mig, havde besøg af en ergo, som fandt ud
af at jeg ryster så meget på mine hænder at jeg dårligt nok kan bruge
den gribe tang jeg har fået.

--
www.handikapinfo.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 15-12-04 12:21

"Henrik Larsen" <dsl53373@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejdet hjælper heller ikke mig, havde besøg af en ergo, som fandt ud
> af at jeg ryster så meget på mine hænder at jeg dårligt nok kan bruge

Hej.

Det er jo forskelligt hvad man kan bruge af hjælpemidler.
Når jeg nævnte det var det blot fordi det er min personlige erfaring at der
er rigtig mange der ikke ved hvilke forskellige typer af hjælpemidler der
findes og hvordan man får fat på dem.

Jeg har selv oplevet at få rigtig dårlig vejledning af en ergoterapeut med 5
års erfaring fra hjælpemiddeldepot, det kostede mig 5000 kr. og en masse
bøvl.

MVH Camilla.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 12-12-04 20:09

On Sun, 12 Dec 2004 01:59:29 +0100, "Nicki" <Nicki@surfmail.dk> wrote:

>Har jeg ikke ret til at de hjælpe mig med at finde en bolig som passe til
>mig ???

Hej Nicki

Jeg skriver til dig hvad du skal gøre punkt vis, du kan enten gøre det
via e-mail eller via alm. post gang.

1. Skriv til kommunen at du vil søge en Handicapvenlig bolig (som
regel er det Ældre plejen der står for det)

2. Skriv med det samme at du har brug for hjælp til rengøring og til
at få sko og andet på, og evt. lidt mere, jo mere du skriver på des
bedere.

3. Sørg for at gemme alle breve, for så er det nemmere at anke hvis du
får afslag, der står i loven at de skal hjælpe, men der er et problem
med socialloven den kan tolken på 1000 måder.

4. Gå ind på www.social.dk og kig lidt på de forskellige sider der er
noget med hjælps behov og bolig osv. der er også til hjælpemidler og
det er blevet lavet så det er til at forstå noglelunde, der mangler
dog lidt endnu.

Ønsker du info om mig så er du velkommen til at skrive til
henrik@handikapinfo.dk så skal du nok få lidt mere om mig men jeg er
træt lige i aften men syndes at du skulle have det her i dag.
Håber at du har heldet med dig...

PS.
Et mundtligt afslag er ikke gældende, det skal være på skrift, det
står i loven, og de er ikke glade for at skulle lave skrivebords
arbejde det har jeg fundet ud af...