flexjob kontra fagforening
Fra : Karina

Dato : 09-12-04 13:50

kan ikke få lov til at skrive opfølgning til diverse indlæg stadig :-/
er der andre som har samme problem....eller er det mig som ikke har
fanget den røde tråd endnu *GGG*

Nå men ang. emnet :

Jan Pedersen skriver :
"Jeg tror de betragter dem som trusler...men det
er mine egne erfaringer fra Teknisk Landsforbund der spiller ind
her..."

Jeg er selv medlem af Teknisk Landsforbund og jeg har ikke oplevet at
være en trusel - tværtimod har de været en god hjælp for mig idet mit
nuværende job skulle ændres til en fuldtidsstilling / flexjob (var
selv gået på deltid)

Jan Pedersen skriver :
"....skal kommunen jo skaffe dig et nyt flexjob"

Nej Jan - jeg mener ikke, at kommunen har ikke pligt til at skaffe mig
et flexjob (????) eller osse er det mig der ikke ønsker at tage "til
takke" med at stå og pakke skruer på den lokal træfabrik, når mine
evner rækker langt mere...

Jan Pedersen skriver :
"Din løn skal svare til mindstelønnen"

- ja tak, men jeg mener selv, at kan forhandle min løn efter mine
evner...
Har 10 års erfaring som osse tæller ind osv osv. Jeg vil ikke nøjes
med mindstelønnen - jeg mener, jeg er fuldt ud min løn værd
( med en lønstatistik som ikke skeler til om man har et handicap eller
ej)

Men sådan er jeg - har ikke lyst til at skal stå med en masse bøvl -
når jeg via min fagforening har været fri for det.
Frit valg om man vil være i fagforening eller ej.
Jeg skrev blot, hvad jeg har valgt - med en lille forklaring hvorfor

Karina
"If lifes gives you lemons, then make a lemonade"

Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-12-04 01:49

Det jeg mente var at kommunens tilskud på 1/3,1/2 eller 2/3 kun er tilskud
til mindstelønnen. Skal du ha mere er det ud af arbejdsgiverens lomme.
Derfor får de færreste det når de kommer efter lang tids sygdom tilbage på
arbejdsmarkedet og skal starte i flexjob. De fleste er simpelt hen ikke den
højere løn værd...sammenlignet med at der findes folk uden skavanker.

Det jeg mente mht. Teknisk Landsforbund var at de ikke ville indgå i
lønforhandlinger med mig fordi kommunen havde skrevet at lønnen blev givet
iht. overenskomst mellem arbejdsgiveren og Dansk Metal (en skrivefejl).

Jeg droppede derfor mit medlemskab og fik ingen problemer med det. Jeg fik i
forvejen en løn der var ok: 18700 for en 30 timers arbejdsuge i år 2000 :)
Det var for elektroniktekniker arbejde.... normen var vist 21700 kr i Århus
Amt på det tidspunkt MEN det er for 37 timers arbejdsuge.

Generelt mener jeg at fagforeninger kan være en god idé fremover hvis der
bliver større ligestilling mellem flexjobbere og folk i ordinær
beskæftigelse...det er ikke tilfældet endnu...desværre.