Revurdering af tilkendelse af mellemste fø~
Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-04 23:54

Såvidt jeg kan læse ud af pensionslovgivningen skal alle førtidspensioner
genvurderes indimellem ?!

Hvis en person f.eks. har fået tildelt mellemste førtidspension efter de
gamle regler (før 2002) skal pågældende have en rest erhversevne på 1/3
inden for bare et område.

Hvad mon der skal til for at man tager sådan en pension fra en person ? Hvis
personen ikke ved arbejde har bevist at pågældende har erhvervet en større
erhversevne er det vel ikke muligt at bevise for kommunen ?

Hvis pågældende bruger sin pension til at videreuddanne sig får personen
selvfølgelig en større kunnen og viden - men får pågældende større
erhvervsevne ? Det kan kommunen vel kun dokumentere ved en arbejdsprøvning ?
Kan de tvinge førtidspensionister udi arbejdsprøvning ?

Fra : Sverre Stokke

Dato : 09-12-04 08:00

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skriver:
>Såvidt jeg kan læse ud af pensionslovgivningen skal alle førtidspensioner
>genvurderes indimellem ?!
Hvor læser du det?

Hilsen Sverre.