Flexjob kontra fagforening.
Fra : Karina

Dato : 08-12-04 08:32

kunne ikke skrive en opfølgning til towli's tråd...MEN:

Towli spurgte om man skal være i fagforening når man er i flexjob.

Dertil vil jeg svare - man skal stadig selv forhandle sin løn og sine
kontrakter, derfor tænker jeg det er en god ide at bevare sin kontakt
til sin fagforening.
Jeg selv er lige tiltrådt i flexjob pr. 1/12 og er udmeldt af
a-kassen, så sparer vi jo osse de penge

Men jeg vil bibeholde mit medlemskab af fagforeningen, som har været
en stor hjælp gennem tiderne, og især da jeg fik konstateret
muskelsvind.
De var til stede da der skulle forhandles løn og kontrakter i
forbindelse med mit flexjob ( har beholdt samme arbejdsplads)
fremtiden er jo usikker uanset om man er flexjobber eller ej,
firmaet kan gå konkurs, man kan blive fyret osv osv...der syntes jeg
at fagforeningen har sin beretigelse - for mig.

Hvad du vælger er jo op til dig selv, men i bund og grund er det er
frit valg om man vil være i fagforening eller ej.

mvh. Karina
"if life gives you lemons, then make a lemonade"

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-04 23:58

"Karina" <hawaii_1971@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> frit valg om man vil være i fagforening eller ej.
>
> mvh. Karina
> "if life gives you lemons, then make a lemonade"

Tja, bliver du uforskyldt fyret skal kommunen jo skaffe dig et nyt flexjob
og du dækkes ind med en ydelse der svarer til sygedagpenge indtil da (dog i
en begrænset periode).

Din løn skal svare til mindstelønnen, dvs. det er det beløb som kommunen
maximalt vil yde tilskud til, får du mere er det kommunen uvedkommende mht.
deres tilskuds størrelse , så det får du nok ikke :)

Den retshjælpsforsikring der er tilknyttet din indboforsikring er som
fyldestgørende nok, jeg kan kun dårligt indse hvad fagforeningen kan (og
vil) kunne tilbyde en ?!