Fleksjob
Fra : Towli

Dato : 07-12-04 22:17

....Bør man være medlem af en fagforening som fleksjobber?

/T

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-12-04 00:03

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> ...Bør man være medlem af en fagforening som fleksjobber?
>
> /T

Afhænger af jobbet...

Er området dækket af en overenskomst vil kommunens tilskud max kunne andrage
en fast procentdel af mindste overenskomstmæssige lønsats. Sansynligheden
for at du bevilges mere end dette er derfor nok gående mod nul da det ellers
ikke kan betale sig at ansætte dig.

Ved opsigelse uden egen skyld dækkes du af en ydelse fra kommunen
(tidsbegrænset) , du kan ikke modtage dagpenge.

Retslige tvister kan du ligesågodt få dækket af retshjælpsforsikringen i din
indboforsikring (via alm. advokat)

Så hvor er det lige at fagforeningen kan hjælpe ?

Noget andet er...hvad tror du dybest set fagforeninger mener om folk der får
offentlig støtte til job ? Jeg tror de betragter dem som trusler...men det
er mine egne erfaringer fra Teknisk Landsforbund der spiller ind her...jeg
kender ikke andre forbund.....ej heller kender jeg andre lokalafdelinger af
omtalte fagforbund og deres indstilling.....