Vikar emnet igen igen :o)
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 15:53

I Horsens Kommune må skolerne ikke ansætte tilkaldevikarer i øjeblikket. Jeg
kender ikke grunden, men fik at vide, at de forventer at må tilkalde vikarer
igen efter juleferien.

Samtidig var det fint nok, at jeg medbragte min straffeattest, men
viceskolelederen på pågældende skole kunne fortælle mig, at skolen ikke
kunne komme udenom selv at indhente straffeattesten for deres
tilkaldevikarer. Det mente hun som noget nyt var gældende i hele landet og
formentlig kom til at gælde alt, der har noget med børn at gøre.

Jeg har ingen dokumentation på sandheden, men blot kort "referat" af, hvad
hun fortalte i dag, da jeg satte mig selv til rådighed som tilkaldevikar.

/Michael

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-12-04 23:34

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41af2c4c$0$23080$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>I Horsens Kommune må skolerne ikke ansætte tilkaldevikarer i øjeblikket.
>Jeg kender ikke grunden, men fik at vide, at de forventer at må tilkalde
>vikarer igen efter juleferien.

Der kommer "nye penge" efter januar - skolen har formentlig brugt sin
vikar-konto, derfor!

> [...]
> tilkaldevikarer. Det mente hun som noget nyt var gældende i hele landet og
> formentlig kom til at gælde alt, der har noget med børn at gøre.

Det er en lov, der er under behandling - den er ikke vedtaget endnu.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 00:43

> Der kommer "nye penge" efter januar - skolen har formentlig brugt sin
> vikar-konto, derfor!

Det gjaldt ifølge viceskolelederne på skolen alle skoler i kommunen, da jeg
spurgte om det.

> Det er en lov, der er under behandling - den er ikke vedtaget endnu.

OK. Hun mente også, at det var en lov på vej om det.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-12-04 01:02

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41afa88b$0$13731$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Det gjaldt ifølge viceskolelederne på skolen alle skoler i kommunen, da
> jeg spurgte om det.

Alle skoler er underlagt kommunen. Det kan være at det er kommunen, der
styrer vikarkontoen, at der findes en central formidling af disse ting - du
vil ikke blive ansat på en bestemt skole, men som vikar være ansat i
kommunen med midlertidig tjeneste på en skole. Sådan er alle lærere også
ansat. Kun inspektøren er ansat som leder på den pågældende skole.

--
ahw