Hvilken ram type til HP NetServer E60 ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-11-04 15:43

Jeg har lige købt sådan en maskine, som jeg skal bruge til webserver.
Der var dog ikke noget ram med, men der sidder sådan et stykke papir/pap
"Technical Reference Card" inde i kabinettet.
Der står at det skal være 64/128/256 MB DIMM klodser og at de skal være
unbuffered.
Når jeg så søger på nettet, så står der nogle steder at det skal være ECC
ram, er det det samme som unbuffered ?
Hvis jeg f.eks. søger på edbpriser og sætter kryds i både unbuffered og ECC,
så giver det intet resultat, men hver for sig får jeg flere hits.
Der er plads til 4 stk ram ialt og det er 168 pins.
Maskinen er med dual CPU bundkort, men dog kun med én enkelt P2/450
monteret.
Men hvad for noget ram skal jeg købe til den ?

På forhånd tak for hjælpen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 30-11-04 19:23

hep

> [...]
> monteret.
> Men hvad for noget ram skal jeg købe til den ?

Den bruger SD ECC efter hvad denne oplyser:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=7844&distributor=0&submit1=Search

En pris på ca. 900 kr ex moms, for 256 mb,
som den max. kan bruge 4 stk af.

Kopi-monduler der 100% ligeså godt, kan sikkert skaffes til bedre priser.

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 30-11-04 19:24

hep

det skal siges, efter hvad jeg har fået oplyst, er det et special
ECC MODULE TIL HEWLETT-PACKARD .

/sj

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-12-04 10:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> "Technical Reference Card" inde i kabinettet.
> Der står at det skal være 64/128/256 MB DIMM klodser og at de skal være

www.eet.dk ->konfigurator ->indtast server osv.
Så spytter den nogle varenumre ud til ram moduler.

Du kan nok ikke købe direkte af EET da de er distrubutør ->men du kan
sikkert finde en biks der vil sælge dig Micromem. modulerne.
Ellers er kingston også leveringsdygtig i u-org moduler - hvis du har varenr
på et org modul kan jeg se om jeg kan finde et kingston varenr til dig.

org. moduler til den har du sikkert fundet ud af der koster forsnuden af en
jetjager :)

/Dennis

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-04 13:37

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg har lige købt sådan en maskine, som jeg skal bruge til webserver.

Tak for hjælpen til jer begge to, jeg prøver at se om jeg ikke skulle kunne
finde lidt brugt ECC ram og se om ikke det kan bruges.

Per
www.perbeer.ninja.dk