lydtæt rackskab til servere???
Fra : plout

Dato : 30-11-04 09:25

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at stille dette spørgsmål i, men
ikke desto mindre vover jeg pelsen.

I vores lyskontrolrum på mit arbejde står et meget larmende rackskab
indeholdende 2 stk dell servere og en hp switch.
Vi skal spendere endel tid i dette rum og vil derfor gerne anskaffe et
lydtæt rackskab.
Er der nogen som ved hvor jeg kan købe et sådant, eller hvor jeg kan få
lavet et.
På grund af diverse garantier er det ikke en mulighed at pille ved blæsere
og lignende.
Med venlig hilsen
Tomas Ploug
Det Kongelige Teater

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-12-04 13:05

plout wrote:

> I vores lyskontrolrum på mit arbejde står et meget larmende rackskab
> indeholdende 2 stk dell servere og en hp switch.

Har I overvejet at sende serverne (og om muligt switchen) bort? Hvis
ikke switchen kan flyttes, kan den måske udskiftes med en lydløs?

Serverne skal jo stadig have luft til køling, så det er muligvis
billigere at flytte maskineriet væk end at hoppe ud i en kompliceret
lydisolering.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : plout

Dato : 01-12-04 23:31

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Serverne skal jo stadig have luft til køling, så det er muligvis
> billigere at flytte maskineriet væk end at hoppe ud i en kompliceret

At flytte skabet til et andet lokale er bestemt en mulighed. Men vi ville
gerne hvis skabet kunne stå i rummet.

Det er desværre ikke en mulighed at skifte switchen ud med en der ikke
larmer så meget.
Det er desværre heller ikke en mulighed at tage enkelte dele ud af skabet og
flytte dem ud af rummet.

Jeg har hørt om at der findes skabe på markedet som dæmper støjen ca. 70 %
kender du/I disse?

Mvh

Tomas Ploug

Fra : Martin Jensen

Dato : 02-12-04 12:34

Hejsa,

> [...]
> flytte dem ud af rummet.
>
> Jeg har hørt om at der findes skabe på markedet som dæmper støjen ca. 70 %

Jeg er ikke bekendt med skabe af den type.

Jeg gætter på at maskinerne ikke p.t. er kølet? -- hvis de ikke er det
og I vælger en støjdæmpende løsning (at få et seperat skab eller at
støjisolere skabet med en ting som magic fleece), så får i pludselig et
kølingsproblem. Det kan i realiteten betyde at i skifter computerstøj ud
med støj fra et air-condition anlæg.

Det billigste og mest effektive (uden at kende de specifikke forhold) er
helt klart at flytte det ud af lokalet. At isolere skabet med magic
fleece vil nemt kunne koste en 10k, det vil nok koste det samme at købe
et nyt skab -- også har du udgiften til et AC anlæg og installation
oveni. Til sammenligning koster 50 meter netværkskabel ikke så meget.

/Martin

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-12-04 11:24

plout wrote:

> Det er desværre ikke en mulighed at skifte switchen ud med en der ikke
> larmer så meget.

Det er vel kun et spørgsmål om penge? - Hvilket jeg umiddelbart kunne
tro ville blive billigere end at lydisolere og evt. airconditionere skabet.

> Det er desværre heller ikke en mulighed at tage enkelte dele ud af skabet og
> flytte dem ud af rummet.

Det må da være muligt at dele op i switch i lydisoleret skab
(udvikler nok mindre varme end serverne, så køling bliver et mindre
problem) og servere i kælderen.